|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. októbra 2012
Hlavným cieľom basketbalistov z Prievidze je obhajoba titulu
Hlavným cieľom basketbalistov BC Prievidza, úradujúceho majstra SR, je úspešná obhajoba titulu. Na stretnutí s novinármi to v utorok v Bratislave uviedol športový riaditeľ BC Prievidza ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. októbra (WEBNOVINY) - Hlavným cieľom basketbalistov BC Prievidza, úradujúceho majstra SR, je úspešná obhajoba titulu.
Na stretnutí s novinármi to v utorok v Bratislave uviedol športový riaditeľ BC Prievidza Maroš Pavlenda.
Podľa neho každé iné tvrdenie pred začiatkom nového súťažného ročníka slovenskej najvyššej basketbalovej súťaže by bolo zo strany Prievidžanov iba alibizmus.
Práve pre naplnenie tohto cieľa vybudovali pod vedením nového amerického trénera Jamieho Andrisevica 12-členný hráčsky káder, v ktorom je šesť legionárov a šesť slovenských hráčov. Z poltucta Slovákov v drese BC sú štyria odchovanci prievidzského basketbalu. Niektorí z nich sa do materského klubu vrátili po dlhšom pôsobení v iných mužstvách, resp. súťažiach.
"V príprave sme hrali desať stretnutí, v ktorých sme si hráčov otestovali. V akcii sme videli tých, ktorých som si v Amerike vybral ja, aj tých, ktorých nám ponúkli hráčski agenti. Verím, že mužstvo je dobre zložené - a že na palubovke bude spoločne bojovať za úspech Prievidze," konštatoval Jamie Andrisevic, ktorý v minulosti pôsobil v americkom univerzitnom basketbale a na lavičku Hornonitranov prišiel z Nórska, kde v minulej sezóne koučoval.
Klub bol vyťažený hľadaním sponzorov
Ako prvý muž realizačného tímu "baníkov" z Prievidze ďalej uviedol, v prípravnom období na novú sezónu 2012/2013 pracoval so zverencami najmä na tom, aby tvorili dobrú partiu nie iba na palubovke, ale aj mimo nej.
"Myslím, že sa nám to podarilo a tešíme sa na prvý zápas, ktorý na nás čaká už v sobotu 6. októbra v Nitre," zdôraznil kormidelník dvojnásobného federálneho majstra a trojnásobného slovenského šampióna. Kým nový tréner mal v lete plné ruky práce s formovaním hráčskeho kolektívu, marketing BC bol poriadne vyťažený pri hľadaní sponzorov, mecenášov a reklamných partnerov.
"Niekdajší najpriemyselnejší okres Slovenska už dlhšie obdobie zápasí s ťažkou ekonomickou situáciou. Prejavom tohto nepriaznivého stavu je súčasná situácia v Banských stavbách Prievidza, v Hornonitrianskych baniach i v chemickej továrni v Novákoch. Všetky tieto subjekty patrili medzi našich sponzorov, ktorí v minulosti podporovali náš basketbalový klub. Teraz sú v stave, že pomoc potrebujú oni," vysvetlil marketingový riaditeľ BC Prievidza Jozef Peniaško dôvod, prečo generálneho sponzora hľadali mimo Hornej Nitry.
"Po získaní titulu sme ešte v období majstrovskej eufórie oslovili niekoľko veľkých sponzorov, no do ´oka sme si padli´ až s predstaviteľmi najväčšej slovenskej stávkovej kancelárie. Ich podpora bude veľkou vzpruhou nie iba pre náš klub, ale aj pre celý slovenský mužský basketbal, ktorý je momentálne v dosť zložitej situácii. Dôkazom tohto konštatovania je nízka úroveň nie iba mužského, ale aj juniorského basketbalu, ktorý sa na medzinárodnej scéne už dlhšie obdobie trápi, " skonštatoval Jozef Peniaško.
Na basketbal prilákali celé rodiny
Šéf marketingu basketbalistov Prievidze sa venoval aj zloženiu lanského a tohoročného hráčskeho kolektívu.
"Hoci sme v minulej sezóne vybojovali pre BC tretí titul majstra Slovenska, v niektorých médiách sme boli kritizovaní, že sme ho získali s deviatimi legionármi. Samozrejme, radi by sme v kolektíve mali viac Slovákov, no momentálne kvalitní - a tiež cenovo pre nás dostupní - basketbalisti zo SR na hráčskom trhu nie sú. Teraz máme v tíme šesť legionárov a šesť slovenských hráčov. Takže v kolektíve je to už vyrovnané," tvrdil Jozef Peniaško ktorého najviac teší, že na basketbal v Prievidzi sa zásluhou chorvátskeho trénera Ivana Rudeža naučili chodiť celé rodiny.
"Basketbal v Prievidzi nie je iba mužskou záležitosťou. Do hľadiska našej haly chodia aj deti, dôchodcovia, celé rodiny," dodal.
"Treba si však na rovinu povedať, že práve legionári ťahajú súčasný slovenský klubový basketbal. My to vidíme na deťoch, ktoré sa k nám hlásia. Pred piatimi rokmi sme mali v klube 60 detí, v súčasnosti ich máme 160, z nich sedemdesiat prišlo k nám v období po vybojovaní lanského majstrovského titulu. A mnohé z nich chcú hrať taký dynamický a rýchly basketbal, ako hrali a hrajú Američania v našich službách... Napodobňujú ich, nosia čelenky a chrániče na prsty a ruky ako oni. Takže my aj v tomto trende vidíme pomoc legionárov pre budúce generácie slovenského basketbalu," opísal Jozef Peniaško úžitok z angažovania zahraničných hráčov v klube.
Chcú hráčov hladných po úspechu
"Aj keď pôsobenie na Slovensku je pre mnohých mladých hráčov zo zámoria veľmi dobrým odrazovým mostíkom pre prestup do kvalitnejších európskych súťaží, my do klubu angažujeme najmä takých hráčov, ktorí sú hladní po veľkom kolektívnom úspechu. Chceme mať v mužstve hráčov, ktorí dokážu pre spoločný úspech obetovať aj vlastné hráčske ambície," vysvetlil PR manažér BC Prievidza Martin Boško nosnú myšlienku výberu legionárov do tímu úradujúceho šampióna Slovenska. Podľa neho takým hráčom je aj čerstvá posila zo zámoria Paul Gause. Novou tvárou v tíme "baníkov" z Prievidze je aj slovenský reprezentant a odchovanec košického basketbalu Michal Baťka, ktorý naposledy pôsobil v Spišskej Novej Vsi.
"Pre priaznivcov slovenského športu máme jednu potešujúcu správu. Od začiatku októbra sa ďalšiemu špičkovému slovenskému športovému klubu bude dýchať o niečo ľahšie," definoval zástupca nového generálneho sponzora basketbalistov BC Prievidza Otto Berger zrod novej spolupráce medzi najväčšou stávkovou kanceláriou na Slovensku a úradujúcim majstrom SR v basketbale mužov. Ich aktuálne zmluvne spečatenú kooperáciu bude signalizovať aj to, že Baťka a spol. budú v sezóne 2012/2013 o majstrovské body pod prievidzskými deravými košmi bojovať v športovej aréne, ktorá v názve ponesie meno generálneho sponzora.
Na stretnutí s novinármi to v utorok v Bratislave uviedol športový riaditeľ BC Prievidza Maroš Pavlenda.
Podľa neho každé iné tvrdenie pred začiatkom nového súťažného ročníka slovenskej najvyššej basketbalovej súťaže by bolo zo strany Prievidžanov iba alibizmus.
Práve pre naplnenie tohto cieľa vybudovali pod vedením nového amerického trénera Jamieho Andrisevica 12-členný hráčsky káder, v ktorom je šesť legionárov a šesť slovenských hráčov. Z poltucta Slovákov v drese BC sú štyria odchovanci prievidzského basketbalu. Niektorí z nich sa do materského klubu vrátili po dlhšom pôsobení v iných mužstvách, resp. súťažiach.
"V príprave sme hrali desať stretnutí, v ktorých sme si hráčov otestovali. V akcii sme videli tých, ktorých som si v Amerike vybral ja, aj tých, ktorých nám ponúkli hráčski agenti. Verím, že mužstvo je dobre zložené - a že na palubovke bude spoločne bojovať za úspech Prievidze," konštatoval Jamie Andrisevic, ktorý v minulosti pôsobil v americkom univerzitnom basketbale a na lavičku Hornonitranov prišiel z Nórska, kde v minulej sezóne koučoval.
Klub bol vyťažený hľadaním sponzorov
Ako prvý muž realizačného tímu "baníkov" z Prievidze ďalej uviedol, v prípravnom období na novú sezónu 2012/2013 pracoval so zverencami najmä na tom, aby tvorili dobrú partiu nie iba na palubovke, ale aj mimo nej.
"Myslím, že sa nám to podarilo a tešíme sa na prvý zápas, ktorý na nás čaká už v sobotu 6. októbra v Nitre," zdôraznil kormidelník dvojnásobného federálneho majstra a trojnásobného slovenského šampióna. Kým nový tréner mal v lete plné ruky práce s formovaním hráčskeho kolektívu, marketing BC bol poriadne vyťažený pri hľadaní sponzorov, mecenášov a reklamných partnerov.
"Niekdajší najpriemyselnejší okres Slovenska už dlhšie obdobie zápasí s ťažkou ekonomickou situáciou. Prejavom tohto nepriaznivého stavu je súčasná situácia v Banských stavbách Prievidza, v Hornonitrianskych baniach i v chemickej továrni v Novákoch. Všetky tieto subjekty patrili medzi našich sponzorov, ktorí v minulosti podporovali náš basketbalový klub. Teraz sú v stave, že pomoc potrebujú oni," vysvetlil marketingový riaditeľ BC Prievidza Jozef Peniaško dôvod, prečo generálneho sponzora hľadali mimo Hornej Nitry.
"Po získaní titulu sme ešte v období majstrovskej eufórie oslovili niekoľko veľkých sponzorov, no do ´oka sme si padli´ až s predstaviteľmi najväčšej slovenskej stávkovej kancelárie. Ich podpora bude veľkou vzpruhou nie iba pre náš klub, ale aj pre celý slovenský mužský basketbal, ktorý je momentálne v dosť zložitej situácii. Dôkazom tohto konštatovania je nízka úroveň nie iba mužského, ale aj juniorského basketbalu, ktorý sa na medzinárodnej scéne už dlhšie obdobie trápi, " skonštatoval Jozef Peniaško.
Na basketbal prilákali celé rodiny
Šéf marketingu basketbalistov Prievidze sa venoval aj zloženiu lanského a tohoročného hráčskeho kolektívu.
"Hoci sme v minulej sezóne vybojovali pre BC tretí titul majstra Slovenska, v niektorých médiách sme boli kritizovaní, že sme ho získali s deviatimi legionármi. Samozrejme, radi by sme v kolektíve mali viac Slovákov, no momentálne kvalitní - a tiež cenovo pre nás dostupní - basketbalisti zo SR na hráčskom trhu nie sú. Teraz máme v tíme šesť legionárov a šesť slovenských hráčov. Takže v kolektíve je to už vyrovnané," tvrdil Jozef Peniaško ktorého najviac teší, že na basketbal v Prievidzi sa zásluhou chorvátskeho trénera Ivana Rudeža naučili chodiť celé rodiny.
"Basketbal v Prievidzi nie je iba mužskou záležitosťou. Do hľadiska našej haly chodia aj deti, dôchodcovia, celé rodiny," dodal.
"Treba si však na rovinu povedať, že práve legionári ťahajú súčasný slovenský klubový basketbal. My to vidíme na deťoch, ktoré sa k nám hlásia. Pred piatimi rokmi sme mali v klube 60 detí, v súčasnosti ich máme 160, z nich sedemdesiat prišlo k nám v období po vybojovaní lanského majstrovského titulu. A mnohé z nich chcú hrať taký dynamický a rýchly basketbal, ako hrali a hrajú Američania v našich službách... Napodobňujú ich, nosia čelenky a chrániče na prsty a ruky ako oni. Takže my aj v tomto trende vidíme pomoc legionárov pre budúce generácie slovenského basketbalu," opísal Jozef Peniaško úžitok z angažovania zahraničných hráčov v klube.
Chcú hráčov hladných po úspechu
"Aj keď pôsobenie na Slovensku je pre mnohých mladých hráčov zo zámoria veľmi dobrým odrazovým mostíkom pre prestup do kvalitnejších európskych súťaží, my do klubu angažujeme najmä takých hráčov, ktorí sú hladní po veľkom kolektívnom úspechu. Chceme mať v mužstve hráčov, ktorí dokážu pre spoločný úspech obetovať aj vlastné hráčske ambície," vysvetlil PR manažér BC Prievidza Martin Boško nosnú myšlienku výberu legionárov do tímu úradujúceho šampióna Slovenska. Podľa neho takým hráčom je aj čerstvá posila zo zámoria Paul Gause. Novou tvárou v tíme "baníkov" z Prievidze je aj slovenský reprezentant a odchovanec košického basketbalu Michal Baťka, ktorý naposledy pôsobil v Spišskej Novej Vsi.
"Pre priaznivcov slovenského športu máme jednu potešujúcu správu. Od začiatku októbra sa ďalšiemu špičkovému slovenskému športovému klubu bude dýchať o niečo ľahšie," definoval zástupca nového generálneho sponzora basketbalistov BC Prievidza Otto Berger zrod novej spolupráce medzi najväčšou stávkovou kanceláriou na Slovensku a úradujúcim majstrom SR v basketbale mužov. Ich aktuálne zmluvne spečatenú kooperáciu bude signalizovať aj to, že Baťka a spol. budú v sezóne 2012/2013 o majstrovské body pod prievidzskými deravými košmi bojovať v športovej aréne, ktorá v názve ponesie meno generálneho sponzora.