|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. mája 2012
Hlavnú stanicu by mohli stavať už tento rok
S výstavbou v projekte Predstaničného námestia v hlavnom meste možno začať už tento rok. Záleží však na tom, ako rýchlo projekt prerokujú na príslušných stavebných úradoch a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) – S výstavbou v projekte Predstaničného námestia v hlavnom meste možno začať už tento rok.
Záleží však na tom, ako rýchlo projekt prerokujú na príslušných stavebných úradoch a Železniciach Slovenskej republiky.
Na utorňajšej tlačovej konferencii to uviedol zástupca developera projektu - spoločnosti Transprojekt s.r.o., Roman Odzgan.
V projekte je potrebných niekoľko stavebných povolení na jednotlivé časti projektu. Prvou fázou je príprava územia a sanácia. Momentálne developer vyberá pre projekt investora.
Spoločnosť čaká na pozemky od mesta
Spoločnosť Transprojekt momentálne čaká, kedy jej mesto vydá pozemky, aby mohla začať s realizáciou projektu. Mestské zastupiteľstvo by o tom malo rokovať v júni, developer očakáva, že mu pozemky mesto vydá ešte tento rok.
„Mesto podporuje tento projekt, takže myslím, že mesto bude ochotné sa s nami dohodnúť tak, aby sme do konca roka mali pozemky my,“ dodal Odzgan.
Budúci pondelok bude verejné prerokovanie k projektu Predstaničného námestia, developer sa ešte predtým stretne s vedením mesta a dohodne sa na ďalších krokoch.
Podľa spoločnosti je však verejné prerokovanie v tejto fáze projektu zbytočné, keďže majú platné územné rozhodnutie z roku 2010.
„Veľké zmeny nie je možné robiť, keby sme išli do veľkých zmien, zase sa musíme vrátiť do územného rozhodnutia,“ upozornil Odzgan. Územné rozhodnutie sa im pritom podarilo získať po štyroch rokoch od začiatku územného konania v roku 2006.
Jediným termínom je rok 2016
Spoločnosť je ochotná prerokovanie opäť absolvovať a predstaviť ľuďom pripravovaný projekt, výstavba sa však ním podľa developera zastaviť nemôže.
Ako uviedol hovorca mestskej časti Staré Mesto Tomáš Halán, stavebník zatiaľ mestskú časť nepožiadal o stavebné povolenie na tie stavby, ktoré bude Staré Mesto povoľovať.
Okrem Starého Mesta budú o povoleniach rozhodovať aj špecializované úrady ako Obvodný úrad cestného hospodárstva, bratislavský magistrát či stavebný úrad Železníc SR.
Ako informoval Odzgan, stanovený majú na základe Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s hlavným mestom jediný termín, a to rok 2016, keď musia byť postavené vyvolané investície pre mesto.
„To znamená, že do roku 2016 by mala byť postavená infraštruktúra, cesty a križovatky,“ uviedol v utorok zástupca developera. Termín, dokedy má byť obnovená budova železničnej stanice však spoločnosť nemá.
Na stanici zachovajú históriu
Starú budovu hlavnej stanice chcú však asanovať budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová.
Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Električková doprava k stanici je jednou z vyvolaných investícií mesta, ktorú spoločnosť musí splniť.
Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom.
V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej a podchodu na Pražskej ulici.
Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou.
Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.
Záleží však na tom, ako rýchlo projekt prerokujú na príslušných stavebných úradoch a Železniciach Slovenskej republiky.
Na utorňajšej tlačovej konferencii to uviedol zástupca developera projektu - spoločnosti Transprojekt s.r.o., Roman Odzgan.
V projekte je potrebných niekoľko stavebných povolení na jednotlivé časti projektu. Prvou fázou je príprava územia a sanácia. Momentálne developer vyberá pre projekt investora.
Spoločnosť čaká na pozemky od mesta
Spoločnosť Transprojekt momentálne čaká, kedy jej mesto vydá pozemky, aby mohla začať s realizáciou projektu. Mestské zastupiteľstvo by o tom malo rokovať v júni, developer očakáva, že mu pozemky mesto vydá ešte tento rok.
„Mesto podporuje tento projekt, takže myslím, že mesto bude ochotné sa s nami dohodnúť tak, aby sme do konca roka mali pozemky my,“ dodal Odzgan.
Budúci pondelok bude verejné prerokovanie k projektu Predstaničného námestia, developer sa ešte predtým stretne s vedením mesta a dohodne sa na ďalších krokoch.
Podľa spoločnosti je však verejné prerokovanie v tejto fáze projektu zbytočné, keďže majú platné územné rozhodnutie z roku 2010.
„Veľké zmeny nie je možné robiť, keby sme išli do veľkých zmien, zase sa musíme vrátiť do územného rozhodnutia,“ upozornil Odzgan. Územné rozhodnutie sa im pritom podarilo získať po štyroch rokoch od začiatku územného konania v roku 2006.
Jediným termínom je rok 2016
Spoločnosť je ochotná prerokovanie opäť absolvovať a predstaviť ľuďom pripravovaný projekt, výstavba sa však ním podľa developera zastaviť nemôže.
Ako uviedol hovorca mestskej časti Staré Mesto Tomáš Halán, stavebník zatiaľ mestskú časť nepožiadal o stavebné povolenie na tie stavby, ktoré bude Staré Mesto povoľovať.
Okrem Starého Mesta budú o povoleniach rozhodovať aj špecializované úrady ako Obvodný úrad cestného hospodárstva, bratislavský magistrát či stavebný úrad Železníc SR.
Ako informoval Odzgan, stanovený majú na základe Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s hlavným mestom jediný termín, a to rok 2016, keď musia byť postavené vyvolané investície pre mesto.
„To znamená, že do roku 2016 by mala byť postavená infraštruktúra, cesty a križovatky,“ uviedol v utorok zástupca developera. Termín, dokedy má byť obnovená budova železničnej stanice však spoločnosť nemá.
Na stanici zachovajú históriu
Starú budovu hlavnej stanice chcú však asanovať budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová.
Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Električková doprava k stanici je jednou z vyvolaných investícií mesta, ktorú spoločnosť musí splniť.
Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom.
V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej a podchodu na Pražskej ulici.
Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou.
Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.