|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. januára 2007
Hlavné trendy internetu v odvetví v roku 2007 podľa Deloitte
Šírenie internetu sa v budúcnosti nebude uskutočňovať výhradne cez počítač, ale prostredníctvom širokej škály malých, jednoduchých a relatívne cenovo dostupných širokopásmových ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) - Šírenie internetu sa v budúcnosti nebude uskutočňovať výhradne cez počítač, ale prostredníctvom širokej škály malých, jednoduchých a relatívne cenovo dostupných širokopásmových aplikácií, ako sú napríklad prenosné e-mailové zariadenia alebo prehrávače zvuku. Uvádza to Petr Babický z divízie spoločnosti Deloitte pre technológie, médiá a telekomunikácie (TMT) v prognóze pre telekomunikačné odvetvie na rok 2007 vrátane predpovede najnovších tzv. "killer" aplikácií na trhu a trendov v mobilných telefónoch. Ako ďalej uvádza, technologické spoločnosti majú príležitosť vytvoriť na toto použitie rôzne zariadenia s dôrazom na mobilitu - ako napríklad internetové rádiové prijímače, obchodné terminály, príručné encyklopédie, digitálne odkazovače a bezpečnostné videokamery - teda všetko zariadenia, ktoré nie sú také nákladné a zložité ako počítače.
SITA/AP
Deloitte v prognóze uvádza, že v neustále sa rozvíjajúcom mobilnom svete by telefónni operátori mali čoraz častejšie zvažovať zmeny ponúkaných taríf. Podľa Deloitte je zrejmé, že čoraz viac domácností sa stáva mobilnými a používatelia mobilných telefónov nepoužívajú svoje mobily iba v exteriéri. "Na zvyšujúci sa trend používania mobilných telefónov v domácnostiach by operátori mali zareagovať prehodnotením svojich stratégií, ponúk a taríf,” uvádza sa v prognóze.
Ďalšou kľúčovou predpoveďou na rok 2007 je, že napriek všetkým diskusiám a posadnutosťou mobilnými televíziami bol záujem zákazníkov o túto inováciu sklamaním a tento trend sa pravdepodobne nezmení ani v priebehu roka. V tomto roku budú sieťoví operátori podľa Deloitte musieť zabezpečiť, aby IPTV bola spustená ako nová aplikácia namiesto jej zaradenia do ponuky aktuálneho rozsahu služieb, inak by sa mohla ocitnúť na okrajovej pozícii medzi službami.
Deloitte taktiež identifikuje štyri kľúčové trendy ktorými sú širokopásmový internet, mobilné video, mobil ako ho nepoznáme a IPTV. Širokopásmový internet sa podľa Deloitte v budúcnosti bude pravdepodobne šíriť prostredníctvom nových technológií, v popredí ktorých nebude stáť osobný počítač, ale celá škála malých, špeciálnych, jednoduchých a relatívne cenovo dostupných zariadení zameraných na riadenie požiadaviek na služby a aplikácie, ako sú napríklad prenosné e-mailové zariadenia alebo prenosné prehrávače zvuku. Mobilný priemysel pri viac ako dvoch miliardách zákazníkoch hľadá nové tzv. "killer" aplikácie. Jednou z posledných najväčších nádejí je podľa prognózy mobilná televízia. Taktiež v roku 2007 si mobilné telefóny s najväčšou pravdepodobnosťou upevnia vedúcu pozíciu v oblasti prenosu hovorov. V dôsledku tohto faktu pevné hlasové služby používané v domácnostiach a firmách značne upadnú. Podľa Deloitte jednou z najväčších príležitostí na presadenie sa v hodnotovom reťazci, odkiaľ môžu operátori ovládať svoj podiel na ziskoch, je širokopásmová IPTV. Ak má byť IPTV komerčne životaschopná, operátori pevných sietí musia, ako uvádza prognóza, zlepšiť nielen dosah, ale aj rozmanitosť služieb IPTV.
Deloitte Touche Tohmatsu je organizáciou združujúcou členské firmy na celom svete, ktorých cieľom je poskytovať odborné služby a poradenstvo na vysokej úrovni. Zameriava sa na poskytovanie služieb klientom, pričom sa riadi globálnou stratégiou uplatňovanou na lokálnej úrovni v takmer 150 krajinách. Deloitte má k dispozícii nesmierny intelektuálny potenciál 135 000 pracovníkov na celom svete. Deloitte Central Europe je regionálnou organizáciou združujúcou subjekty zastrešené spoločnosťou Deloitte Central Europe Holdings Limited, ktorá pôsobí v strednej Európe ako členská firma Deloitte Touche Tohmatsu. Služby poskytujú dcérske a pridružené spoločnosti Deloitte Central Europe Holdings Limited, ktoré sú samostatnými a nezávislými právnickými subjektmi. Dcérske a pridružené spoločnosti Deloitte Central Europe Holdings Limited patria medzi popredné odborné poradenské firmy v regióne, ktoré poskytujú služby prostredníctvom vyše 3 000 pracovníkov pôsobiacich vo viac než 40 kanceláriách v 17 krajinách.