|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. februára 2007
Hlasné televízne a rozhlasové reklamy sú oddnes minulosťou
Reklama, telenákup či oznam o sponzorstve programu by už nemali byť hlučnejšie než ostatné programy. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá dnes vstúpila do platnosti. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) - Reklama, telenákup či oznam o sponzorstve programu by už nemali byť hlučnejšie než ostatné programy. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá dnes vstúpila do platnosti. Podľa nej musí vysielateľ zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov, najmä tých, ktorí sa nevedia a nemôžu brániť, čiže deti. Za porušenie tohto pravidla hrozí finančná sankcia.
Podľa programového riaditeľa Slovenskej televízie (STV) Romana Liptáka sa STV na nové pravidlá technicky pripravila a nemá s nimi problémy. Problémy novela zákona nespôsobuje ani Slovenskému rozhlasu (SRo). Ako ďalej pre agentúru SITA povedal technický riaditeľ SRo Robert Oravec, právna úprava je však nejednoznačná a ťažko vykonateľná. Ak by totiž vysielateľ porušil zákaz hlasnejšieho vysielania reklamy, mala by ho Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) pokutovať. Dokázať mu takéto porušenie, by však mohlo byť v praxi problematické, domnieva sa Oravec. To, že v tejto oblasti chýba vykonávací predpis, potvrdila agentúre SITA aj predsedníčka RVR Valéria Agócs. Licenčná rada na probléme intenzívne pracuje. V spolupráci s odborníkmi chce vypracovať postup hodnotenia v prípadoch možného porušenia zákona o vysielaní a retransmisii zvýšenou hlasitosťou reklamy, sponzorského odkazu či telenákupu.
Novelu zákona o vysielaní a retransmisii pripravila poslankyňa NR SR za ĽS-HZDS Zdenka Kramplová. Vláda jej návrh po stanovisku ministerstva kultúry síce neschválila, v parlamente však vlani v decembri prešiel. Novelu 2. januára podpísal prezident Ivan Gašparovič. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca Ministerstva kultúry SR Jozef Bednár, ministerstvo akceptuje rozhodnutie NR SR. Upozornil, že otázky spojené s aplikáciou novely nie sú v kompetencii ministerstva kultúry. Práve na jej možnú problematickú aplikáciu v praxi však rezort kultúry vopred upozorňoval a práve táto pripomienka predstavovala aj jeden z najvážnejších dôvodov, pre ktorý ministerstvo s predloženou formou novely nakoniec nesúhlasilo. Aj keď zámer novely pokladalo a stále pokladá za dobrý, dodal Bednár.
SITA
Hlasné televízne a rozhlasové reklamy sú oddnes minulosťou - diskusné fórum čitateľov