|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. mája 2010
Hľadanie alternatív dodávateľov energií
Obdobie vyučtovania energií za minulý rok, ktoré pripravili správcovské spoločnosti pre vlastníkov bytov, mnohým z nás prinášajú vrásky na čele. Pokiaľ niektorých z vyúčtovania potešia preplatky, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 31. mája (WBN/PR) - Obdobie vyučtovania energií za minulý rok, ktoré pripravili správcovské spoločnosti pre vlastníkov bytov, mnohým z nás prinášajú vrásky na čele. Pokiaľ niektorých z vyúčtovania potešia preplatky, iných poriadne vytrápia veľké nedoplatky. Preto hľadáme riešenia, ako aj v tejto oblasti každodenného života ušetriť a zároveň neprísť o bezpečné a kvalitné služby. Jednou z možných alternatív je napríklad zmena niektorého dodávateľa energií.
So záujmom môžeme sledovať vyhodnotenie krátkeho dotazníka, kde sa respondenti jasne vyslovili, že uvažovali o zmene a nebránia sa zmene dodávateľa energie, napr. elektrickej. Hlavným faktorom pri tomto rozhodovaní bola, samozrejme, nižšia cena za jej dodávku. Potom nasledovala pre zákazníka výhodne nastavená zmluva a tiež ponuka kvalitných produktov a služieb a fungujúcej linky. No aj napriek tomu, že tu vďaka deregulovanému trhu s energiami existuje možnosť slobodného výberu dodávateľa, mnohých respondentov odrádzalo behanie po úradoch kvôli prehlasovaniu. Zaujímavosťou je, že práve pri tomto bode mnohí upozornili, že nemajú dostatok informácií, ako túto zmenu uskutočniť a čo všetko je k tomu potrebné dokladovať.
Respondenti sami dávali v tomto smere podnety, ako ústretovosť a pohodlie, ktoré by chceli mať pri zmene dodávateľa. Uvítali by, ak by priamo pracovník prišiel k nim domov v dohodnutom čase, vysvetlil všetky podmienky a nastavil zmluvu podľa ich potrieb.
A, samozrejme, zariadil by aj odhlásenie od súčasného dodávateľa. Takto nastavený proklientsky zameraný servis ponúka napríklad spoločnosť ENERGETICKÉ CENTRUM, a.s., kde uvedené náležitosti za klienta flexibilne vybavia. „Zákazníkovi pripravujeme bezplatnú analýzu finančných úspor, ktoré môže získať, ak zmení dodávateľa. Na základe jeho súčasných zmluvných vzťahov mu určíme dátum, kedy je možné túto zmenu uskutočniť. Zadarmo mu poskytujeme poradenstvo a tiež sa snažíme optimalizovať tarify jeho odberu. Po uzatvorení zmluvy každého klienta za niekoľko dní telefonicky kontaktujeme, odpovedáme na jeho otázky a v prípade záujmu mu poskytneme ďalšiu konzultáciu. Zmena dodávateľa u klientov rozhodne nie je na základe prvoplánovej emócie, ale na základe reálnych výpočtov o výhodnejšej službe, “ hovorí hovorca spoločnosti René Grebeň.
Nový dodávateľ však musí zároveň garantovať, aby ceny za rôzne súvisiace náklady s prevádzkou neboli premietnuté do konečnej ceny za dodávku a zmluva bola výhodná najmä pre zákazníka, hlavne z hľadiska výpovednej lehoty.
Respondenti však vyjadrili aj isté obavy, či by sa mohli stopercentne spoľahnúť na nového dodávateľa, keďže sú už zvyknutí na mnohoročné služby jediného dodávateľa. Išlo najmä o situácie, ako sú výpadky prúdu, kam by v takom prípade mali napríklad telefonovať a dožadovať sa nápravy. Pochybnosti vyjadrili aj v súvislosti s fakturáciou za prijaté služby, kde sa odvolávali najmä na voľné podnikateľské praktiky alternatívnych dodávateľov.
Nehovoriac o situáciách, keď ľudí kontaktujú často neznámi ľudia, vydávajúci sa za oficiálne spoločnosti a dožadujú sa zaplatenia faktúr v hotovosti. „Bohužiaľ, tieto situácie sa v živote stávajú a je nám úprimne ľúto oklamaných klientov. Naši pracovníci však v žiadnom prípade takéto praktiky neuplatňujú. Fakturácia u nás podlieha individuálnej kontrole, čím okrem iného minimalizujeme možnosť reklamácií. V prípade riešenia problémov a požiadaviek je pre klientov taktiež otvorené zákaznícke centrum a k dispozícii je aj zákaznícka telefónna linka. Isto nebude z našej spoločnosti nikto pýtať úhradu faktúry v hotovosti," hovorí René Grebeň. „Ľudia by sa zároveň mohli poučiť z výstrah pred takýmito tzv. podnikateľmi a vôbec na ne nereagovať, prípadne takéto pokusy rovno nahlásiť na polícii.“
Na zorientovanie sa v ponukách energetického trhu je nutné prejaviť záujem o viac informácií a tiež hľadať záruky a garancie spoľahlivosti zo strany nového dodávateľa.
So záujmom môžeme sledovať vyhodnotenie krátkeho dotazníka, kde sa respondenti jasne vyslovili, že uvažovali o zmene a nebránia sa zmene dodávateľa energie, napr. elektrickej. Hlavným faktorom pri tomto rozhodovaní bola, samozrejme, nižšia cena za jej dodávku. Potom nasledovala pre zákazníka výhodne nastavená zmluva a tiež ponuka kvalitných produktov a služieb a fungujúcej linky. No aj napriek tomu, že tu vďaka deregulovanému trhu s energiami existuje možnosť slobodného výberu dodávateľa, mnohých respondentov odrádzalo behanie po úradoch kvôli prehlasovaniu. Zaujímavosťou je, že práve pri tomto bode mnohí upozornili, že nemajú dostatok informácií, ako túto zmenu uskutočniť a čo všetko je k tomu potrebné dokladovať.
Respondenti sami dávali v tomto smere podnety, ako ústretovosť a pohodlie, ktoré by chceli mať pri zmene dodávateľa. Uvítali by, ak by priamo pracovník prišiel k nim domov v dohodnutom čase, vysvetlil všetky podmienky a nastavil zmluvu podľa ich potrieb.
A, samozrejme, zariadil by aj odhlásenie od súčasného dodávateľa. Takto nastavený proklientsky zameraný servis ponúka napríklad spoločnosť ENERGETICKÉ CENTRUM, a.s., kde uvedené náležitosti za klienta flexibilne vybavia. „Zákazníkovi pripravujeme bezplatnú analýzu finančných úspor, ktoré môže získať, ak zmení dodávateľa. Na základe jeho súčasných zmluvných vzťahov mu určíme dátum, kedy je možné túto zmenu uskutočniť. Zadarmo mu poskytujeme poradenstvo a tiež sa snažíme optimalizovať tarify jeho odberu. Po uzatvorení zmluvy každého klienta za niekoľko dní telefonicky kontaktujeme, odpovedáme na jeho otázky a v prípade záujmu mu poskytneme ďalšiu konzultáciu. Zmena dodávateľa u klientov rozhodne nie je na základe prvoplánovej emócie, ale na základe reálnych výpočtov o výhodnejšej službe, “ hovorí hovorca spoločnosti René Grebeň.
Nový dodávateľ však musí zároveň garantovať, aby ceny za rôzne súvisiace náklady s prevádzkou neboli premietnuté do konečnej ceny za dodávku a zmluva bola výhodná najmä pre zákazníka, hlavne z hľadiska výpovednej lehoty.
Respondenti však vyjadrili aj isté obavy, či by sa mohli stopercentne spoľahnúť na nového dodávateľa, keďže sú už zvyknutí na mnohoročné služby jediného dodávateľa. Išlo najmä o situácie, ako sú výpadky prúdu, kam by v takom prípade mali napríklad telefonovať a dožadovať sa nápravy. Pochybnosti vyjadrili aj v súvislosti s fakturáciou za prijaté služby, kde sa odvolávali najmä na voľné podnikateľské praktiky alternatívnych dodávateľov.
Nehovoriac o situáciách, keď ľudí kontaktujú často neznámi ľudia, vydávajúci sa za oficiálne spoločnosti a dožadujú sa zaplatenia faktúr v hotovosti. „Bohužiaľ, tieto situácie sa v živote stávajú a je nám úprimne ľúto oklamaných klientov. Naši pracovníci však v žiadnom prípade takéto praktiky neuplatňujú. Fakturácia u nás podlieha individuálnej kontrole, čím okrem iného minimalizujeme možnosť reklamácií. V prípade riešenia problémov a požiadaviek je pre klientov taktiež otvorené zákaznícke centrum a k dispozícii je aj zákaznícka telefónna linka. Isto nebude z našej spoločnosti nikto pýtať úhradu faktúry v hotovosti," hovorí René Grebeň. „Ľudia by sa zároveň mohli poučiť z výstrah pred takýmito tzv. podnikateľmi a vôbec na ne nereagovať, prípadne takéto pokusy rovno nahlásiť na polícii.“
Na zorientovanie sa v ponukách energetického trhu je nutné prejaviť záujem o viac informácií a tiež hľadať záruky a garancie spoľahlivosti zo strany nového dodávateľa.