|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. októbra 2011
Historickú lokomotívu chcú zachrániť pred zošrotovaním
„Stratenú Bratislavčanku“ – lokomotívu GANZ Eg 6, ktorá v minulosti jazdila na trase Bratislava - Viedeň, chcú zachrániť pred zošrotovaním a vrátiť späť do hlavného mesta. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) - „Stratenú Bratislavčanku“ – lokomotívu GANZ Eg 6, ktorá v minulosti jazdila na trase Bratislava - Viedeň, chcú zachrániť pred zošrotovaním a vrátiť späť do hlavného mesta.
Lokomotíva je momentálne v Rakúsku, Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave ju chce s finančnou pomocou bratislavskej župy a Bratislavského okrášľovacieho spolku doviezť späť na Slovensko, zrekonštruovať a vystaviť pre verejnosť.
Historická lokomotíva premávala v minulosti na lokálnej dráhe Bratislava – Viedeň, železnica bola v prevádzke v rokoch 1914 – 1945. Ako uviedol predseda Klubu priateľov mestskej a regionálnej dopravy v Bratislave Michal Milata, existujú iba dve takto špeciálne zostrojené vozidlá pre bratislavský úsek železnice.
Jedna lokomotíva skončila v rakúskom múzeu, druhú chce jej súčasný majiteľ firma Stern a Hafferl predať alebo zošrotovať. Klub sa preto rozhodol lokomotívu zachrániť. Vyhlásil aj oficiálnu verejnú zbierku, v ktorej zatiaľ získali približne 4 500 eur. Lokomotívu chcú priviezť späť na Slovensko, zrekonštruovať a prinavrátiť ju Bratislavčanom. Cieľom klubu je, aby električka mohla v budúcnosti opäť jazdiť, možno aj na pripravovanej električkovej trati do Petržalky.
Lokomotíva ešte minulý rok slúžila na nákladnú dopravu
Lokomotíva ešte vlani slúžila v Rakúsku v meste Eferding na nákladnú dopravu, čo je podľa Milatu zázrak, keďže ju vyrobili začiatkom 20. storočia. Aj preto je podľa neho hodné lokomotívu zachrániť.
Ako uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, ide o kus našej histórie, na ktorú by sme nemali zabúdať. Na rekonštrukciu lokomotívy chce župa použiť prostriedky z eurofondov, kraj musí najprv na ich získanie pripraviť projekt.
Lokomotíva by po úpravách mala slúžiť ako výstavný exponát
Predpokladaná kúpna cena lokomotívy je 10-tisíc eur, náklady na jej prevoz predstavujú asi 4000 eur. Cena za rekonštrukciu lokomotívy do vystavovateľnej podoby je približne 10-tisíc eur. Po úpravách a menších opravách by lokomotíva mala slúžiť ako výstavný exponát pre verejnosť.
V druhej časti rekonštrukcie, ktorá si vyžiada ďalšie financie, chcú lokomotívu sfunkčniť. Po jej kompletnej oprave by ju mohli využívať pri špeciálnych príležitostiach.
Zbierka Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave na záchranu električky pokračuje. Pomôcť môže každý, a to poslaním ľubovoľnej čiastky na účet 0635505694/ 0900, variabilný symbol 1914.
Lokomotíva je momentálne v Rakúsku, Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave ju chce s finančnou pomocou bratislavskej župy a Bratislavského okrášľovacieho spolku doviezť späť na Slovensko, zrekonštruovať a vystaviť pre verejnosť.
Historická lokomotíva premávala v minulosti na lokálnej dráhe Bratislava – Viedeň, železnica bola v prevádzke v rokoch 1914 – 1945. Ako uviedol predseda Klubu priateľov mestskej a regionálnej dopravy v Bratislave Michal Milata, existujú iba dve takto špeciálne zostrojené vozidlá pre bratislavský úsek železnice.
Jedna lokomotíva skončila v rakúskom múzeu, druhú chce jej súčasný majiteľ firma Stern a Hafferl predať alebo zošrotovať. Klub sa preto rozhodol lokomotívu zachrániť. Vyhlásil aj oficiálnu verejnú zbierku, v ktorej zatiaľ získali približne 4 500 eur. Lokomotívu chcú priviezť späť na Slovensko, zrekonštruovať a prinavrátiť ju Bratislavčanom. Cieľom klubu je, aby električka mohla v budúcnosti opäť jazdiť, možno aj na pripravovanej električkovej trati do Petržalky.
Lokomotíva ešte minulý rok slúžila na nákladnú dopravu
Lokomotíva ešte vlani slúžila v Rakúsku v meste Eferding na nákladnú dopravu, čo je podľa Milatu zázrak, keďže ju vyrobili začiatkom 20. storočia. Aj preto je podľa neho hodné lokomotívu zachrániť.
Ako uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, ide o kus našej histórie, na ktorú by sme nemali zabúdať. Na rekonštrukciu lokomotívy chce župa použiť prostriedky z eurofondov, kraj musí najprv na ich získanie pripraviť projekt.
Lokomotíva by po úpravách mala slúžiť ako výstavný exponát
Predpokladaná kúpna cena lokomotívy je 10-tisíc eur, náklady na jej prevoz predstavujú asi 4000 eur. Cena za rekonštrukciu lokomotívy do vystavovateľnej podoby je približne 10-tisíc eur. Po úpravách a menších opravách by lokomotíva mala slúžiť ako výstavný exponát pre verejnosť.
V druhej časti rekonštrukcie, ktorá si vyžiada ďalšie financie, chcú lokomotívu sfunkčniť. Po jej kompletnej oprave by ju mohli využívať pri špeciálnych príležitostiach.
Zbierka Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave na záchranu električky pokračuje. Pomôcť môže každý, a to poslaním ľubovoľnej čiastky na účet 0635505694/ 0900, variabilný symbol 1914.