Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

07. marca 2018

Historické železničky v Miškovci a Košiciach chcú prilákať turistov



Na snímke historická úzkorozchodná železnička v maďarskom Miškovci 7. marca 2018.



Zdieľať
Na snímke historická úzkorozchodná železnička v maďarskom Miškovci 7. marca 2018. Foto: TASR/František Iván
Miškovec/Košice 7. marca (TASR) - Historické úzkorozchodné železničky v maďarskom Miškovci a v Košiciach na Slovensku spoločne uspeli v konkurencii takmer dvesto projektov a získali financie na svoj ďalší rozvoj. V Košiciach plánujú dostavbu staničnej budovy, rekonštrukciu koľajiska či opravu dvoch rušňov. V Miškovci zrekonštruujú jednu zo staníc a do prevádzky uvedú nový osobný vagón.


"Sme radi, že z časti projektu, ktorá pripadla našej slovenskej strane, budeme môcť dokončiť a vybudovať staničnú budovu, opraviť koľajisko a bývalú stanicu Vpred, teda výhybňu, kde sa budú môcť opäť vlaky míňať. Takisto zrekonštruujeme a prerozchodujeme ďalší motorový rušeň, ktorý prispeje k väčšej, bezpečnejšej a ekologickej prevádzke," uviedol pre TASR predseda občianskeho združenia Detská železnica Košice Ľubomír Lehotský s tým, že sa bude volať Vlasta.

Areál železničky chcú tiež spestriť železničným pamätníkom – ďalším rušňom, tentoraz na podstavci, ktorý sa bude volať Miškovec. "Našou snahou je prinavrátiť detskej železnici jej pôvodnú tvár, do ktorej už ale musíme zakomponovať aj moderné požiadavky na prevádzkovanie takejto železnice ako atraktívneho turistického bodu v Košiciach,“ doplnil Lehotský.

Železnička v Miškovci v rámci projektu rozvíja stanicu na ulici Dorottya, kde po malej modifikácii trate vznikne nová scenéria železnice. Ako ďalší prvok projektu bude spojazdnený nový vozeň, ktorý bude identický s už používaným malým uzavretým vozňom. Nový vozeň v mene partnerstva bude pomenovaný Košice a jeho vybavenie sa bude niesť v tejto téme.

"Najviac si sľubujeme od toho, že obe železničky budú spolupracovať, budú sa veľmi aktívne a významne navzájom propagovať a takto budú ťahať turistov z jednej i druhej strany hranice a prepájať akýsi pomyselný železničný most medzi Košicami a Miškovcom," doplnil Lehotský.

"Tieto železničky majú spoločnú minulosť a čaká ich spoločná budúcnosť. Práve preto je dôležité, aby problémom čelili spoločne. Obidve železničky majú sto rokov. Jedným z problémov je nákup starých historických vozňov," priblížil Gyula Bozsó z lesného závodu Estakerdeo v Miškovci s tým, že pomenovaním rušňa a vozňa podľa miest chcú reprezentovať ich partnerstvo.

Slovensko-maďarský projekt obnovy dvoch susediacich úzkorozchodných železníc – Košickej detskej historickej železnice (KDHŽ) a železnice v Miškovci – Lillafuredi Álami Erdei Vasút (LÁEV) spája podobný osud i problémy. Celkový rozpočet projektu je 577.929,38 eura, z toho na detskú železnicu pripadne 268.708,27 eura, maďarskí partneri získali 222.532,70 eura.

Dvojročný projekt je financovaný z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
CDCP oslavuje prvé výročie v európskej platforme T2S
<< predchádzajúci článok
Analýza: Zavedenie amerického cla môže vyvolať rovnakú reakciu