|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. septembra 2009
Hendikepované deti v Bratislave by mohli mať nové autobusy
Hendikepované deti v Bratislave by už čoskoro mohli cestovať pohodlnejšími a bezpečnejšími špeciálnymi autobusmi. Dopravný podnik Bratislava (DPB) plánuje obstarať šesť nových špeciálnych ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. septembra (WEBNOVINY) - Hendikepované deti v Bratislave by už čoskoro mohli cestovať pohodlnejšími a bezpečnejšími špeciálnymi autobusmi. Dopravný podnik Bratislava (DPB) plánuje obstarať šesť nových špeciálnych vozidiel, v tomto roku by malo ísť o prvé dva takéto autobusy. V súčasnosti totiž v hlavnom meste jazdia dva špeciálne autobusy. Jeden z nich premáva na Mokrohájsku z Petržalky, druhý z oblasti štvrtého mestského obvodu. Oba sú však podľa dopravného podniku na "hrane technickej životnosti." V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Okrem toho pribúda požiadaviek na takúto dopravu aj z iných mestských častí.
Dopravný podnik v tejto súvislosti rokoval aj s primátorom Andrejom Ďurkovským a predsedom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimírom Bajanom. Obe vozidlá by síce mal podnik vo svojej správe, jedno by však mohlo financovať mesto a druhé kraj. Podľa Zahradníka by však nemuselo ísť len o pravidelnú dopravu na Mokrohájsku tak, ako je tomu v súčasnosti. Autobusy by mohli premávať aj na základe individuálnych či skupinových požiadaviek. "Dúfam a pevne verím, že finančná kríza obstaranie vozov neohrozí," povedal Zahradník. Koľko by za ne dopravný podnik zaplatil, nie je ešte známe. "Bude to predmetom súťaže, teraz sa k tomu bližšie vyjadrovať nechcem," povedal Zahradník.
Podľa neho by nebolo zároveň "zlé", keby sa v budúcnosti mohli na prevádzke finančne podieľať aj mestské časti, do ktorých by takéto autobusy jazdili. "Uvítali by sme, keby vedeli aspoň prispieť, nehovorím však, že v plnom rozsahu," konštatoval Zahradník. Dopravný podnik si totiž uvedomuje, že situácie pre krízu je napätá a mestské časti to v tejto súvislosti majú ťažké. Rokovania o možnej finančnej pomoci s mestskými časťami podľa neho predbežne pokračujú. "Preprava osôb síce nie je priamo v ich originálnej kompetencii, patrí to mestu. Toto je ale špecifická preprava, ktorá má sociálny rozmer a to už je v ich kompetencii," dodal Zahradník.
SITA
Dopravný podnik v tejto súvislosti rokoval aj s primátorom Andrejom Ďurkovským a predsedom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimírom Bajanom. Obe vozidlá by síce mal podnik vo svojej správe, jedno by však mohlo financovať mesto a druhé kraj. Podľa Zahradníka by však nemuselo ísť len o pravidelnú dopravu na Mokrohájsku tak, ako je tomu v súčasnosti. Autobusy by mohli premávať aj na základe individuálnych či skupinových požiadaviek. "Dúfam a pevne verím, že finančná kríza obstaranie vozov neohrozí," povedal Zahradník. Koľko by za ne dopravný podnik zaplatil, nie je ešte známe. "Bude to predmetom súťaže, teraz sa k tomu bližšie vyjadrovať nechcem," povedal Zahradník.
Podľa neho by nebolo zároveň "zlé", keby sa v budúcnosti mohli na prevádzke finančne podieľať aj mestské časti, do ktorých by takéto autobusy jazdili. "Uvítali by sme, keby vedeli aspoň prispieť, nehovorím však, že v plnom rozsahu," konštatoval Zahradník. Dopravný podnik si totiž uvedomuje, že situácie pre krízu je napätá a mestské časti to v tejto súvislosti majú ťažké. Rokovania o možnej finančnej pomoci s mestskými časťami podľa neho predbežne pokračujú. "Preprava osôb síce nie je priamo v ich originálnej kompetencii, patrí to mestu. Toto je ale špecifická preprava, ktorá má sociálny rozmer a to už je v ich kompetencii," dodal Zahradník.
SITA