|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. novembra 2011
Haváriu lietadla s hokejistami definitívne spôsobila posádka
ODPORÚČAME Tragédiu v Jaroslavli spôsobil pilot Štart lietadla s hokejistami bol od začiatku problémový Jeden pilot Jaku-42 brzdil, druhý zvyšoval rýchlosť Leteckú tragédiu pri Jaroslavli mohla spôsobiť ...
Zdieľať
ODPORÚČAME
Tragédiu v Jaroslavli spôsobil pilot
Štart lietadla s hokejistami bol od začiatku problémový
Jeden pilot Jaku-42 brzdil, druhý zvyšoval rýchlosť
Leteckú tragédiu pri Jaroslavli mohla spôsobiť brzda MOSKVA 2. novembra (WEBNOVINY) - Haváriu lietadla s hokejistami Lokomotivu Jaroslavľ s definitívnou platnosťou spôsobila chyba posádky. S odvolaním sa na šéfa technickej komisie Medzištátneho leteckého výboru (MAK) Alexeja Morozova to uviedla agentúra RIA Novosti. Odborníci dlho riešili možné príčiny havárie lietadla Jak-42, nevynímajúc technické poruchy či nekvalitné palivo.
Lietadlo typu Jak-42 s hráčmi hokejového klubu Lokomotiv Jaroslavľ sa zrútilo 7. septembra počas odletu z miestneho letiska Tunošna do bieloruského Minska. Spomedzi 45 cestujúcich a členov posádky nehodu prežil len palubný inžinier Alexander Sizov. Pri zahynul aj slovenský reprezentant Pavol Demitra.
Testy odborníkov z Leteckého skúšobného ústavu Ruskej federácie potvrdili, že palivo aj motory boli v poriadku, problém však nastal, keď mal jeden z pilotov nohu na brzdiacom pedáli. Lietadlo tak na letisku Tunošna pri Jaroslavli dostatočne nezrýchlilo a nemohlo nabrať potrebnú výšku. Odborníci simulovali štart Jak-u vo výskumnom ústave v Žukovskom.
Lietadlo nadobudlo po vzlete maximálnu výšku päť až šesť metrov, ľavým krídlom pritom zavadilo o anténu majáka vysokú dva a pol až tri metre. Ruskí experti urobili rekonštrukciu po tom, čo príčiny havárie neobjasnila analýza tzv. čiernych skriniek.
Podieľali sa na nej aj odborníci z vyšetrovania minuloročnej havárie poľského vládneho lietadla, pri ktorej pri Smolensku zahynul prezident Lech Kaczynski a ďalších 95 ľudí. Experiment rozplánovali do dvoch fáz, v prvej vytvorili počítačovú rekonštrukciu, nasledovala rekonštrukcia letu. Práve ústav v meste Žukovskij vzdialenom asi 25 km od Moskvy má najdlhšiu pristávaciu a odletovú dráhu na svete s dĺžkou 5,5 km. Lietadlo riadil skúšobný pilot vycvičený pre núdzové situácie.
Alexej Morozov ďalej prezradil, že v organizme druhého pilota sa nachádzal fenobarbital - barbiturát v liekoch proti kŕčom centrálneho nervového systému. Táto látka spôsobuje utlmenie centrálneho nervového systému, čo má za následok spomalenie reakcií. To však podľa experta Davida Melika-Gusejnova nebolo príčinou zlyhania posádky.
"Nemyslím si, že to bolo príčinou leteckého nešťastia. Táto látka je len na lekársky predpis a keďže ju u nás majú piloti povolenú, znamená to, že v tomto prípade nemôže byť dôvodom katastrofy," uviedol pre rádio Ruská služba noviniek Melik-Gusejnov.
Štart lietadla s hokejistami bol od začiatku problémový
Jeden pilot Jaku-42 brzdil, druhý zvyšoval rýchlosť
Leteckú tragédiu pri Jaroslavli mohla spôsobiť brzda MOSKVA 2. novembra (WEBNOVINY) - Haváriu lietadla s hokejistami Lokomotivu Jaroslavľ s definitívnou platnosťou spôsobila chyba posádky. S odvolaním sa na šéfa technickej komisie Medzištátneho leteckého výboru (MAK) Alexeja Morozova to uviedla agentúra RIA Novosti. Odborníci dlho riešili možné príčiny havárie lietadla Jak-42, nevynímajúc technické poruchy či nekvalitné palivo.
Lietadlo typu Jak-42 s hráčmi hokejového klubu Lokomotiv Jaroslavľ sa zrútilo 7. septembra počas odletu z miestneho letiska Tunošna do bieloruského Minska. Spomedzi 45 cestujúcich a členov posádky nehodu prežil len palubný inžinier Alexander Sizov. Pri zahynul aj slovenský reprezentant Pavol Demitra.
Testy odborníkov z Leteckého skúšobného ústavu Ruskej federácie potvrdili, že palivo aj motory boli v poriadku, problém však nastal, keď mal jeden z pilotov nohu na brzdiacom pedáli. Lietadlo tak na letisku Tunošna pri Jaroslavli dostatočne nezrýchlilo a nemohlo nabrať potrebnú výšku. Odborníci simulovali štart Jak-u vo výskumnom ústave v Žukovskom.
Lietadlo nadobudlo po vzlete maximálnu výšku päť až šesť metrov, ľavým krídlom pritom zavadilo o anténu majáka vysokú dva a pol až tri metre. Ruskí experti urobili rekonštrukciu po tom, čo príčiny havárie neobjasnila analýza tzv. čiernych skriniek.
Podieľali sa na nej aj odborníci z vyšetrovania minuloročnej havárie poľského vládneho lietadla, pri ktorej pri Smolensku zahynul prezident Lech Kaczynski a ďalších 95 ľudí. Experiment rozplánovali do dvoch fáz, v prvej vytvorili počítačovú rekonštrukciu, nasledovala rekonštrukcia letu. Práve ústav v meste Žukovskij vzdialenom asi 25 km od Moskvy má najdlhšiu pristávaciu a odletovú dráhu na svete s dĺžkou 5,5 km. Lietadlo riadil skúšobný pilot vycvičený pre núdzové situácie.
Alexej Morozov ďalej prezradil, že v organizme druhého pilota sa nachádzal fenobarbital - barbiturát v liekoch proti kŕčom centrálneho nervového systému. Táto látka spôsobuje utlmenie centrálneho nervového systému, čo má za následok spomalenie reakcií. To však podľa experta Davida Melika-Gusejnova nebolo príčinou zlyhania posádky.
"Nemyslím si, že to bolo príčinou leteckého nešťastia. Táto látka je len na lekársky predpis a keďže ju u nás majú piloti povolenú, znamená to, že v tomto prípade nemôže byť dôvodom katastrofy," uviedol pre rádio Ruská služba noviniek Melik-Gusejnov.