|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. mája 2017
HARBUĽÁK: Digitalizácia výrazne mení prostredie hotelov a reštaurácií
Digitalizácia, nazývaná aj štvrtá priemyselná revolúcia, výrazne mení prostredie, v ktorom ponúkajú služby hotely a reštaurácie. Preto by nemali zaspať dobu a pripraviť ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Žilina 17. mája (TASR) – Digitalizácia, nazývaná aj štvrtá priemyselná revolúcia, výrazne mení prostredie, v ktorom ponúkajú služby hotely a reštaurácie. Preto by nemali zaspať dobu a pripraviť sa na zmeny v komunikácii so zákazníkmi. Po Jarnom stretnutí hotelierov v Žiline, ktorého súčasťou bola odborná konferencia HORECA (hotelierstvo, reštaurácie a cestovný ruch): Digitálna revolúcia v hoteloch a reštauráciách – Hotelierstvo 4.0, to dnes povedal generálny manažér Zväzu hotelov a reštaurácií SR Marek Harbuľák.Komunikácia so zákazníkom sa podľa neho zásadným spôsobom mení a už nie je len o e-mailoch či telefonátoch. "Musíte komunikovať, oslovovať budúcich aj existujúcich zákazníkov cez sociálne médiá, cez internet. Pripomínať sa im, predávať nie službu, ale zážitok. A všetko sa potom prejaví dajme tomu aj na zmenených požiadavkách na personál. Už nepotrebujete človeka, ktorý by aktívne ovládal neviem aké systémy. Ale aby bol zručnejší v komunikácii. Aby vedel vhodným spôsobom zaslať informáciu a jednoduchý text, čo sa dnes deje v našom hoteli alebo reštaurácii," povedal Harbuľák.
Podotkol, že rovnako sa s rastúcim trendom používania mobilov a notebookov menia aj klienti. "Dnes sú bežné rezervácie napríklad prostredníctvom mobilných aplikácií. Už ťažko očakávať, že si niekto bude tri týždne pred príchodom u nás rezervovať izbu. Dnes sa rozhodnem, že idem a chcem vidieť, či je hotel online, či si viem cez jeho stránku urobiť online rezerváciu, alebo musím využiť nejakého sprostredkovateľa. Aj toto sú veľmi dôležité veci. Aby napríklad prezentácia hotela na webe bola jednoduchá a dostupná hosťom," dodal generálny manažér Zväzu hotelov a reštaurácií SR.
Na Jarnom stretnutí hotelierov sa podľa neho zišlo 300 účastníkov, z toho 200 na odbornej konferencii HORECA a 100 vystavovateľov. "Snažili sme sa v rámci programu priniesť aj informácie o tom, ako sa dá ušetriť. Pretože Slovenská inovačná a energetická agentúra pripravuje v letnom období projekty na podporu zavádzania inovácií, cez ktoré môžu napríklad ušetriť až 50 % nákladov, spojených s implementáciou inovačných technológií alebo systémov," uviedol Harbuľák.
Doplnil, že Zväz hotelov a reštaurácií SR, ktorý má aktuálne 409 členov, povedie v ďalšom období Tomáš Ondrčka. "Voľby sa opakujú každé tri roky, keď členská základňa zhodnotí prácu ľudí v predstavenstve. Treba ale zdôrazniť, že túto činnosť robia dobrovoľne a nie je platená. Čiže, sú to ľudia, ktorí sú ochotní urobiť niečo viac, ako len z pozície svojho zariadenia," uzavrel generálny manažér Zväzu hotelov a reštaurácií SR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR