|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. októbra 2010
GRÉCKO: Hrozba privatizácie stopla väčšinu vlakov
Pre nespokojnosť s plánmi čiastočnej privatizácie štátnych železníc väčšina gréckych vlakov v pondelok zastavila premávku. Štrajk pracovníkov železníc má trvať do konca ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
ATÉNY 25. októbra (WEBNOVINY) - Pre nespokojnosť s plánmi čiastočnej privatizácie štátnych železníc väčšina gréckych vlakov v pondelok zastavila premávku. Štrajk pracovníkov železníc má trvať do konca týždňa, oznámilo odborové združenie železničiarov v Aténach. Ako uvádzajú grécke médiá, štrajk postihol najmä spojenie medzi Aténami a Solúnom, nepremávajú ani prímestské vlaky spájajúce Atény s letiskom.
Železnice tak reagujú na plány socialistickej vlády sčasti privatizovať štátne železnice topiace sa v deficite. Vláda musí ročne podporovať železničnú dopravu sumou vo výške jednej miliardy eur. Väčšina železničných sietí je zastaraná, vlakovú dopravu však využíva len málo Grékov, a tak sa počas štrajku neočakávajú veľké dopravné obmedzenia.
Experti Medzinárodného menového fondu (MMF), Európskej centrálnej banky (ECB) a Európskej komisie už v júni odporučili Aténam železnice, ktoré sú "čiernou dierou" v gréckom rozpočte, sanovať.
Atény dostanú ďalšiu finančnú pomoc len v prípade, že budú medzinárodní experti spokojní s úsporným programom vlády. MMF a EÚ poskytli Grécku úver vo výške 110 miliárd eur, ktorý má krajinu ochrániť pred bankrotom. Grécky minister financií George Papaconstantinou v utorok povedal, že Atény rokujú o predĺžení termínu jeho splatnosti.
SITA
Železnice tak reagujú na plány socialistickej vlády sčasti privatizovať štátne železnice topiace sa v deficite. Vláda musí ročne podporovať železničnú dopravu sumou vo výške jednej miliardy eur. Väčšina železničných sietí je zastaraná, vlakovú dopravu však využíva len málo Grékov, a tak sa počas štrajku neočakávajú veľké dopravné obmedzenia.
Experti Medzinárodného menového fondu (MMF), Európskej centrálnej banky (ECB) a Európskej komisie už v júni odporučili Aténam železnice, ktoré sú "čiernou dierou" v gréckom rozpočte, sanovať.
Atény dostanú ďalšiu finančnú pomoc len v prípade, že budú medzinárodní experti spokojní s úsporným programom vlády. MMF a EÚ poskytli Grécku úver vo výške 110 miliárd eur, ktorý má krajinu ochrániť pred bankrotom. Grécky minister financií George Papaconstantinou v utorok povedal, že Atény rokujú o predĺžení termínu jeho splatnosti.
SITA