|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. mája 2014
Grafobal Skalica posilnil výrobné kapacity a dosiahol nárast exportu
Grafobal, a.s., Skalica dosiahol v roku 2013 tržby za predaj vlastných výrobkov a služieb vo výške 55,1 milióna eur, čo predstavovalo 26.670 ton výrobkov z papiera a lepenky. ...
Zdieľať
Foto: TASR/Štefan Puškáš
Skalica 7. mája (TASR) – Grafobal, a.s., Skalica dosiahol v roku 2013 tržby za predaj vlastných výrobkov a služieb vo výške 55,1 milióna eur, čo predstavovalo 26.670 ton výrobkov z papiera a lepenky. Väčšinu produkcie tvorili obaly zo skladačkovej a vlnitej lepenky potlačené ofsetovou technológiou.Export produktov vzrástol vlani na 65 % celkovej produkcie, z toho najviac, 18 %, už tradične tvorili výrobky určené na český trh, pričom ďalší predaj smeroval najmä do Maďarska, Poľska, Ruska, Macedónska, Slovinska, Nemecka a na Ukrajinu. TASR o tom informoval generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Marián Kožíšek. V zahraničí sa podľa neho darilo firme aj vďaka zvolenej stratégii budovania výrobných závodov čo najbližšie k cieľovým trhom. Jej správnosť opätovne potvrdzujú výsledky dcérskych spoločností, ktoré vyrábajú v štyroch krajinách strednej a východnej Európy. V minulom roku dokonca zaznamenali dve z nich - Grafobal Don v Rusku a Grafobal Vilnius v Litve najvyššie tržby v ich histórii.
V roku 2013 spoločnosť preinvestovala takmer 4 milióny eur a sprevádzkovala novú linku pre výrobu vlnitej lepenky typu G, ktorá okrem špičkových technických a produkčných parametrov spĺňa aj najprísnejšie ekologické kritériá. "Toto nové moderné zariadenie dokáže za rok vyrobiť okolo 13.000 ton (t. j. 30 miliónov štvorcových metrov) vlnitej lepenky. Nové možnosti linky umocnili konkurenčné výhody Grafobalu a umožnili posilniť jeho postavenie najmä v segmente obalov pre elektrotechnický, potravinársky, sklársky a ostatný spotrebný priemysel," konštatoval Kožíšek.
Dva obaly skalického podniku - luxusný na fľašu šampanského a darčekový na dve fľaše vína tvaru skalickej rotundy uspeli v medzinárodnej súťaži obalovej asociácie SYBA v ČR. Získali ocenenie Obal roku 2013 a právo účasti v prestížnej celosvetovej obalovej súťaži. Grafobal Skalica tak ako jediný slovenský výrobca opäť zabojuje o zisk najvyššieho možného ocenenia za obaly na svete WorldStar Award for Packaging.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR