|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. marca 2007
Grafika v počítačových hrách bude ešte realistickejšia
Grafika v počítačových hrách bude už čoskoro vďaka výskumu nemeckej Univerzity Saarland omnoho realistickejšia. Na veľtrhu CeBIT predstavil tím expertov techniku osvetlenia, známu aj ako ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. marca (WEBNOVINY) - Grafika v počítačových hrách bude už čoskoro vďaka výskumu nemeckej Univerzity Saarland omnoho realistickejšia. Na veľtrhu CeBIT predstavil tím expertov techniku osvetlenia, známu aj ako ray-tracing, ktorá funguje s použitím procesorov relatívne nenáročných na elektrinu. Doteraz bolo možné generovať realistické obrázky iba vďaka výkonným počítačom. Vedci však dokázali, že rovnaký efekt môžu dosiahnuť aj s upravenými čipmi a high-end grafickými kartami. Grafika v počítačových hrách sa podľa internetovej stránky spoločnosti BBC v súčasnosti renderuje pomocou techniky známej ako rasterizácia, ktorá vykresľuje scénu s použitím polygónov. Svätým grálom pre vývojárov je použitie techniky ray-tracing na zobrazenie omnoho realistickejších scén, ktoré modeluje pomocou svetelných lúčov odrážajúcich sa od objektov. Rovnakú techniku používa filmové štúdio Pixar pri výrobe rozprávok a režisér Peter Jackson ju využil počas nakrúcania filmovej trilógie Pán prsteňov.
SITA
Grafika v počítačových hrách bude ešte realistickejšia - diskusné fórum čitateľov