|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Google zosadil Apple a je najhodnotnejšou svetovou značkou roku 2014
Google zosadil Apple a stal sa najhodnotnejšou značkou sveta v rebríčku BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek pre rok 2014 s hodnotou 159 miliárd dolárov, čo ...
Zdieľať
Foto: Millward Brown
Bratislava/New York 21. mája (OTS) - Google zosadil Apple a stal sa najhodnotnejšou značkou sveta v rebríčku BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek pre rok 2014 s hodnotou 159 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 40 %. Po troch rokoch na vrchole zostupuje Apple na druhú priečku a jeho hodnota značky klesá o 20 % na 148 miliárd dolárov. Hoci Apple zostáva značkou s vrcholovým výkonom, klesá jej kredit ako značky udávajúcej trendy v technológiách, hlavne kvôli absencii prevratných noviniek. Tretiu pozíciu si udržal líder v oblasti B2B, značka IBM, ktorá má hodnotu 108 miliárd dolárov.
Nick Cooper, riaditeľ divízie Millward Brown Optimor, hovorí o značke na vrcholu rebríčka: “Google sa ukázal ako neskutočne inovatívny s Google Glass, investíciami do umelej inteligencie a množstvom partnerstiev, ktoré umiestňujú jeho operačný systém Android do iných druhov tovarov napríklad do áut. Všetky tieto aktivity nenechávajú spotrebiteľa na pochybách, čo je Google zač, naviac prichádzajú v dobe, kedy Apple spomaľuje svoje tempo.”
“Tohtoročný zoznam zdôrazňuje koniec recesie, hodnoty narastajú a tento rok prvý krát vidíme rast všetkých kategórií i Top 100 celkovo,“ hovorí David Roth, riaditeľ The Store, WPP. “Čo určite stojí za povšimnutie, je spôsob, akým sa silné značky spamätali. Sedemdesiat jedna značiek z tohtoročného Top 100 2014 tu boli už v roku 2008. Cez finančnú nestabilitu a digitálne narušenie, ktoré zasiahlo mnoho spoločností, sa tieto značky udržali v rebríčku a dokázali tým trvanlivosť silných značiek.”
Štúdia BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek realizovaná spoločnosťou Millward Brown Optimor pre WPP vstúpila do svojho deviateho roku. Je jediným rebríčkom, ktorý využíva na výpočet hodnoty značky vedľa finančných dát i názory aktuálnych i potenciálnych zákazníkov značky.
Súhrnná hodnota značiek z Top 100 sa od svojho prvého uvedenia v roku 2006 takmer zdvojnásobila. Prvá stovka má dnes hodnotu 2,9 biliónov dolárov. Od roku 2008, kedy sa datuje počiatok bankovej a monetárnej krízy, vzrástla jej hodnota o 49 %.
BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta pre rok 2014
Poradie 2014 | Značka | Kategória | Hodnota značky 2014 (v mil. $) | Zmena hodnoty značky | Poradie 2013 |
1 | Technológie | 158,843 | +40 % | 2 | |
2 | Apple | Technológie | 147,880 | -20 % | 1 |
3 | IBM | Technológie | 107,541 | -4 % | 3 |
4 | Microsoft | Technológie | 90,185 | +29 % | 7 |
5 | McDonald's | Fast Food | 85,706 | -5 % | 4 |
6 | Coca-Cola | Nealko | 80,683 | +3 % | 5 |
7 | Visa | Kreditné karty | 79,197 | +41 % | 9 |
8 | AT&T | Telekomunikácie | 77,883 | +3 % | 6 |
9 | Marlboro | Tabakové výrobky | 67,341 | -3 % | 8 |
10 | Amazon | Obchod | 64,255 | +41 % | 14 |
Tohtoročná správa z výskumu zahŕňa tieto kľúčové zistenia:
Súčasť života: Úspešné značky ako sú Google (značka číslo 1), Facebook, Twitter, Tencent a LinkedIn sú viac ako len nástroje, stali sa súčasťou našich životov. Ponúkajú nový spôsob komunikácie, ktorý zamestnáva našu pozornosť i predstavivosť, ale zároveň nám pomáha zorganizovať ostatné aspekty nášho života. Niektoré značky ako napríklad Tencent alebo Google robia výpady mimo svoju kategóriu, aby získali viac našej pozornosti. Je to tento trend, ktorý postrčil dopredu Nike, značku číslo 1 medzi oblečením. Nike je žiarivým príkladom značky, ktorá sa chce stať súčasťou nášho života, a tak ponúka služby ako Nike+, ktorými ďaleko presahujú svoj pôvodný účel.
Účel pred ziskom: V dnešnom svete majú ďaleko väčšiu šancu uspieť značky, ktoré idú ďalej než je ich primárny účel. Napríklad značka Pampers, ktorá upozorňuje na zdravotné riziká matiek a detí, obsadila 39. pozíciu a jej hodnota vzrástla o 10 % na 22,6 miliardy dolárov. Dove, ktorému prináša obrovský úspech jeho filozofia “skutočnej krásy”, dosiahol hodnoty značky 4,8 miliardy dolárov.
Kategória oblečenia je najrýchlejšie rastúcou: Prvá desiatka značiek kategórie oblečenia vzrástla tento rok o 29 % na takmer 100 miliárd dolárov, čím prekonala kategóriu automobilov (nárast o 17 %) a obchodu (nárast o 16 %). V rebríčku sa objavujú značky ako Uniqlo, Nike a Adidas, všetky rastúce v dvojciferných číslach.
Ďalej rastú spoločnosti poskytujúce technologické služby: Nielen že technologické značky obsadili prvé štyri miesta rebríčku, ale ďalšie patria i medzi najväčších skokanov tohtoročného poradia. Tento rok najrýchlejšie rastúcou značkou je čínska internetová firma Tencent pripisujúca si nárast o 97 % na 54 miliárd dolárov a 14. miesto v rebríčku, nasledovaná je značkou Facebook rastúcou o 68 % na 36 miliárd dolárov a okupujúcou 21. miesto. Úplne novými značkami v Top 100 sú Twitter na 71. pozícii s hodnotou značky 14 miliárd a LinkedIn na mieste 78. s hodnotou 12 miliárd dolárov. Dohromady tvoria technologické značky 29% celkovej hodnoty BrandZ Top 100 značiek.
Hodnotnejšie značky rastú rýchlejšie: Analýza rebríčka BrandZ™ ako ‘akciového portfólia’ za posledných deväť rokov vykazuje ďaleko priaznivejšie výsledky v porovnaní s rozsiahlejším burzovým indexom S&P500. Zatiaľ čo hodnota spoločností v indexe S&P500 vzrástla o 44,7 %, portfólio značiek v rebríčku BrandZ™ vzrástlo o 81,1 %, čím potvrdzuje, že spoločnosti so silnými značkami sú schopné svojim akcionárom priniesť lepšie výsledky. Graf k dispozícii tu.
Značky západného sveta sa v roku 2014 odrazili späť, s väčším podielom ako značiek, tak i hodnoty v Top 100. Je to dôkazom pružnosti už zavedených značiek a expanzie značiek nových a tiež zlepšujúcej sa ekonomickej situácie. Dôsledkom je zmenšenie podielu značiek rýchlo rastúcich ekonomík. Najsilnejším predstaviteľom je s 11 značkami i naďalej Čína. Ďalej sú zastúpené dve ruské značky – Sberbank a MTS a tretí rok reprezentuje africké značky mobilný operátor MTN.
Rebríček BrandZ™ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta spolu s kompletnou správou a ďalšími náhľady pre kľúčové oblasti a 13 tržných segmentov je k dispozícii online tu. Set interaktívnych aplikácií pre chytré telefóny a tablety bude zdarma na stiahnutie prostredníctvom Apple IOS a všetkých prístrojov s Android na www.brandz.com/mobile, alebo vyhľadávajte BrandZ v obchode pre aplikácie iTunes alebo Google Play.
REDAKČNÁ POZNÁMKA:
O žebříčku BrandZ™ Top 100 nejhodnotnějších značek světa
Rebríček BrandZ Top 100 globálne najhodnotnejších značiek vypracovávaný spoločnosťou Millward Brown Optimor pre spoločnosti zoskupené pod hlavičkou WPP vstupuje už do svojho deviateho roku. Unikátnosť tohoto projektu spočíva v tom, že do hodnotenia vstupuje niekoľko rôznych kritérií. Sú hodnotené značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i značky, ktoré sa pohybujú v tzv. oblasti business-to-business. Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov. Jedná sa po prvé o hodnotenie značiek vyplývajúce z rozhovorov s viac než dvoma miliónmi respondentov po celom svete a za druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (s pomocou dát spoločností Bloomberg a Kantar Worldpanel). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky nakoľko i v prípadoch úplne globálnych značiek môže meranie prínosu značky v jednotlivých krajinách vykázať výrazné odchýlky.
O Millward Brown
Millward Brown je jednou z popredných výskumných agentúr a odborníkom na efektívnu marketingovú komunikáciu, médiá a brand equity. S využitím integrovaných marketingových riešení – kvalitatívnych i kvantitatívnych – pomáha Millward Brown svojim klientom budovať silné značky a ponúkať konkurencieschopné služby. Medzi ďalšie špecializácie Millward Brown patrí Millward Brown Digital (svetový odborník na efektivitu digitálneho marketingu), Firefly Millward Brown (globálne kvalitatívne odvetvie Millward Brown), Neuroscience Practice (využívajúci neurovedu pre doplnenie tradičných výskumných techník) a Millward Brown Optimor (zameraný na pomoc klientovi maximalizovať návratnosť investícií do značky a marketingu). Millward Brown operuje vo viac než 55 krajinách a je súčasťou spoločnosti Kantar, výskumnej, konzultačnej a informačnej skupiny WPP. Pre viac informácií navštívte www.millwardbrown.com.
O WPP
WPP je najväčšie svetové zoskupenie pre komunikačné služby. Prostredníctvom svojich spoločností poskytuje táto skupina rozsiahle spektrum reklamných a marketingových služieb vrátane reklamy, riadenia médií, spotrebiteľských výskumov, public relations a public affairs, značky a identity, komunikácia v oblasti zdravotníctva, priamej a digitálnej propagácie, marketingu v oblasti vzťahov a špecializovanej komunikácie. Spoločnosť zamestnáva viac než 146,000 ľudí (vrátane spolupracovníkov) v 2,400 pobočkách v 107 krajinách.
WPP bolo vyhlásené Holdingovou spoločnosťou roku 2013 na Medzinárodnom festivale kreativity v Cannes už tretí krát po sebe. WPP bolo tiež druhým rokom vyhlásené Najefektívnejšou holdingovou spoločnosťou roku 2013 v Effie Effectiveness Index, ktorá oceňuje efektivitu marketingových komunikácií.
Hodnota značiek v Top 100 sa vďaka ukončeniu recesie zvýšila o 12 % Foto: Millward Brown
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Jaromír Chaloupek
Senior Business Development manager
Tel: +42 (2) 608 270 252
Email: jaromir.chaloupek@millwardbrown.com
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR