|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. apríla 2007
Google v prvom kvartáli s nárastom tržieb až o 63 percent
Americká internetová spoločnosť Google zaznamenala v prvom kvartáli 63-percentný nárast hrubých tržieb na 3,66 mld. USD. Čistý zisk prevádzkovateľa populárneho internetového vyhľadávača ...
Zdieľať
SAN FRANCISCO 20. apríla (WEBNOVINY) - Americká internetová spoločnosť Google zaznamenala v prvom kvartáli 63-percentný nárast hrubých tržieb na 3,66 mld. USD. Čistý zisk prevádzkovateľa populárneho internetového vyhľadávača sa za prvé tri mesiace v tomto roku zvýšil o 69 % na 1 mld. USD, resp. 3,18 USD na akciu. Oba výsledky prekonali odhady analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 3,57 mld. USD a zisk vo výške 2,91 USD na akciu. Po vylúčení nákladov na akciové opcie vyskočil zisk až na 3,68 USD na akciu z úrovne 2,29 USD zaznamenanej v rovnakom období minulého roka.
K prekonaniu odhadov trhu spoločnosti pomohlo zníženie daňovej sadzby o jeden percentuálny bod. Generálny riaditeľ firmy Google Eric Schmidt je výsledkami za prvý štvrťrok nadšený, upozornil však, že rast v polovici každého roka tradične spomalí. Schmidt očakáva, že vzhľadom k expanzii firmy rast tržieb v tomto roku spomalí na približne 50 % z minuloročných 67 %. Internetová firma taktiež vynakladá veľké investície do nových služieb a datacentier, čo vytvára tlak na marže.
Google je svetovou jednotkou na poli internetovej inzercie, založenej na princípe platieb za kliknutie na reklamy umiestnených na stránkach výsledkov vyhľadávaní a na partnerských webových stránkach. Spoločnosť generuje približne 99 % tržieb práve z tejto textovej inzercie, hoci sa usiluje aj o rýchlu expanziu na reklamných trhoch v oblasti videa, obrazu, televízie, rozhlasu a tlače.
SITA/Reuters/AP