|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. januára 2010
Google má falošného brata, volá sa Goojje
V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila "imitácie" populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre ...
Zdieľať
Foto: SITA, AP
PEKING 28. januára - V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila "imitácie" populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre hackerské útoky, z ktorých podozrieva vládu v Pekingu, zvažuje odchod z krajiny.
Na internete sa medzitým objavila aj čínska verzia populárnej služby na zdieľanie videí YouTubecn.com, ktorá ponúka videá z reálneho YouTube, ktorý vlastní Google a v Číne je zakázaný. Imitácia prehľadávača Google sa zase volá Goojje a po grafickej stránke ide o klon amerického "originálu".
Oba projekty spustili v polovici januára, teda presne v čase, kedy Google pohrozil odchodom z Číny. Čínska verzia Google - Goojje - je pritom slovnou hračkou. Názov globálneho lídra na trhu internetových vyhľadávačov znie v mandarínčine podobne ako "starší brat", pričom slovo "Goojje" sa vyslovuje ako "staršia sestra".
Čína je známa svojou "schopnosťou" napodobňovať značky z najrôznejších odvetví priemyslu a služieb. Teraz však ide o prvý prípad, kedy "ukradla" zavedené značky pôsobiace na internete. Analytici predpovedajú, že ďalšou čínskou obeťou sa stane najpopulárnejšia internetová sociálna sieť Facebook. Tá je, podobne ako aj YouTube, v Číne zakázaná.
SITA, AP
PEKING 28. januára - V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila "imitácie" populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre hackerské útoky, z ktorých podozrieva vládu v Pekingu, zvažuje odchod z krajiny.
Na internete sa medzitým objavila aj čínska verzia populárnej služby na zdieľanie videí YouTubecn.com, ktorá ponúka videá z reálneho YouTube, ktorý vlastní Google a v Číne je zakázaný. Imitácia prehľadávača Google sa zase volá Goojje a po grafickej stránke ide o klon amerického "originálu".
Oba projekty spustili v polovici januára, teda presne v čase, kedy Google pohrozil odchodom z Číny. Čínska verzia Google - Goojje - je pritom slovnou hračkou. Názov globálneho lídra na trhu internetových vyhľadávačov znie v mandarínčine podobne ako "starší brat", pričom slovo "Goojje" sa vyslovuje ako "staršia sestra".
Čína je známa svojou "schopnosťou" napodobňovať značky z najrôznejších odvetví priemyslu a služieb. Teraz však ide o prvý prípad, kedy "ukradla" zavedené značky pôsobiace na internete. Analytici predpovedajú, že ďalšou čínskou obeťou sa stane najpopulárnejšia internetová sociálna sieť Facebook. Tá je, podobne ako aj YouTube, v Číne zakázaná.
SITA, AP
Súvisiace články:
Peking odmietol účasť na kyberútokoch na Google (25. 1. 2010)
GOOGLE: V Číne ešte cenzurujeme, chystáme zmeny (22. 1. 2010)
Za útokom na Google možno stoja vlastní ľudia (19. 1. 2010)
Čína vyhlásila, že keď chce Google odísť, môže (15. 1. 2010)
Čína na odchod Googlu zatiaľ oficiálne nereagovala (14. 1. 2010)
Google sa vzoprel, hrozí odchodom z Číny (13. 1. 2010)
NEMECKO: Z Google sa stáva obrovský monopol (10. 1. 2010)
Froncovi pod oknami zrejú paradajky! (31. 8. 2005)