Generálne opravy električiek v DPB pokračujú, nakúpia aj nové
Dopravný podnik Bratislava, a.s., (DPB) pokračuje v generálnych opravách električiek, obnoviť by sa malo ďalších osem takýchto vozidiel. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda ...
BRATISLAVA 31. augusta (WEBNOVINY) - Dopravný podnik Bratislava, a.s., (DPB) pokračuje v generálnych opravách električiek, obnoviť by sa malo ďalších osem takýchto vozidiel. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik zároveň plánuje nákup nových moderných električiek. Tie by mali byť prioritne určené pre plánovanú rýchlodráhu zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora v Petržalke. V tejto súvislosti už podnik vykonal aj prieskum v okolitých dopravných podnikoch, aby sa mohol prípadne inšpirovať. Zahradník predpokladá, že tender na nákup nových vozidiel by mohol byť vyhlásený do konca tohto roka.
Podľa Zahradníka si však nové električky vyžiadajú aj ďalšie plánované projekty. Uvažuje sa napríklad s vedením električkovej trate do Vajnôr, s predĺžením trate z Ružinova smerom na letisko či z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi. Pripravuje sa aj zokruhovanie Zlatých pieskov, Vajnôr a Rače, čiže prepojenie dvoch súčasných radiál končiacich na Zlatých pieskoch a v Rači.
Obnova vozového parku sa nevyhne ani trolejbusovej doprave, ktorá je nevyhnutná v kopcovitom teréne. Okrem pokračujúcich generálnych opráv vozidiel je reálny aj nákup nových trolejbusov. Ten bude podľa Zahradníka závisieť najmä od budovania nových trolejbusových tratí. Dopravný podnik napríklad plánuje vybudovať novú trolejbusovú vetvu na Dlhých dieloch v Karlovej Vsi a jej prepojenie s Patrónkou cez Mlynskú dolinu. "Keď tam nechceme poslať autobusy, ako niektorí povedia "dymiace", tak sa tam hodí len trolejbus," povedal Zahradník. Uvažuje sa tiež s prepojením Trnávky s obchodným centrom Avion. Dopravný podnik tiež plánuje nákup duobusov, Zahradník však "masívny" nákup nepredpokladá. "Koncepcia nákupu duobusov sa javí skôr ako doplnkové riešenie," uviedol. Nepredpokladá ani prechod na systém nákupu trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom, ich využitie nie je v Bratislave veľmi perspektívne.
V horizonte troch až štyroch rokov by sa počet vozidiel parku DPB mohol zvýšiť so súčasných okolo 800 na približne 1000. Narásť by mohol aj počet odjazdených vozokilometrov, v súčasnosti vykonáva podnik výkony v objeme 43 miliónov vozokilometrov.
SITA