|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. februára 2015
General Motors so svojím čínskym partnerom SAIC smeruje do Indonézie
General Motors a jeho čínsky partner SAIC Motor plánujú oznámiť spoločnú expanziu do Indonézie, odkiaľ chcú prostredníctvom svojej značky Wuling získavať ďalšie trhy v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Peking 1. februára (TASR) - General Motors a jeho čínsky partner SAIC Motor plánujú oznámiť spoločnú expanziu do Indonézie, odkiaľ chcú prostredníctvom svojej značky Wuling získavať ďalšie trhy v ázijskom regióne. Informovala o tom agentúra Reuters.Automobilky si už vyhliadli pozemok v priemyselnej oblasti na okraji Jakarty, kde do výstavby továrne s kapacitou 150.000 vozidiel ročne plánujú investovať 700 miliónov USD (619,2 milióna eur). Výroba by sa mala spustiť v roku 2017.
V Indonézii, ktorá sa pre GM stane po Číne a Indii tretím trhom v regióne, budú partneri spoločne predávať malé viacúčelové dodávky Wuling podobné tým, ktoré sa v Číne predávajú za necelých 30.000 jüanov (4246,95 eura). GM tak rozšíri svoju prítomnosť v Indonézii, kde predáva vozidlá značky Chevrolet.
Šéf GM China Matt Tsien označil Indonéziu za trh s veľkým potenciálom a dopytom najmä po jednoduchých viacúčelových dodávkach so sedadlami v troch radoch a kapacitou sedem až osem cestujúcich. GM zatiaľ neuviedol, aký typ mikrovanu tu budú predávať a za akú cenu. Podľa jeho slov spoločný podnik plánuje vozidlá vyvážať do susedných krajín juhovýchodnej Ázie.
GM nebude mať v Indonézii ľahkú pozíciu a musí sa pripraviť na tvrdú konkurenciu zo strany Toyoty a ďalších japonských automobiliek, ktoré majú na tamojšom trhu podiel vyše 90 %. Podľa odborníkov sa totiž renomovaní hráči nebudú nečinne prizerať. Očakávajú, že Toyota a Daihatsu budú tvrdo brániť svoj dominantný trhový podiel, kým Nissan a Honda už teraz rýchlym tempom rozširujú ponuku modelov.
Partnerstvo GM a SAIC nadobudlo globálny rozmer v roku 2010, keď najväčšia čínska automobilka získala 50 % v spoločnom podniku v Číne. Po tom, čo sa podnik dostal do problémov, SAIC sa takmer úplne stiahol a ponechal si len 9-% podiel. Znalci sektora to označovali za dôkaz ochladenia vzájomných vzťahov a skutočnosť, že SAIC vytvoril spoločný podnik s thajskou firmou bez účasti GM, dodal ich názorom váhu. Predstavitelia GM tieto obavy zľahčili. Tvrdili, že so SAIC naďalej plánujú spolupracovať v Indii a juhovýchodnej Ázii, čo dokazuje aj najnovší projekt v Indonézii.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR