|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 5.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oto
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. novembra 2012
General Motors sa nechce zbaviť stratovej značky Opel
Automobilový koncern General Motors (GM) neplánuje predať svoju stratovú európsku divíziu Opel alebo "zatvoriť kšeft a odísť." Povedal to vo štvrtok generálny manažér automobilky Dan ...
Zdieľať
FRANKFURT 16. novembra (WEBNOVINY) - Automobilový koncern General Motors (GM) neplánuje predať svoju stratovú európsku divíziu Opel alebo "zatvoriť kšeft a odísť." Povedal to vo štvrtok generálny manažér automobilky Dan Akerson.
"Niektorí analytici na základe našej vlečúcej sa stratovosti navrhujú, aby sme Opel predali alebo skrátka zatvorili kšeft a región prenechali iným firmám. To ale nemienim urobiť," vyhlásil Akerson pred asi 5000 zhromaždenými zamestnancami. "Ako globálny výrobca automobilov potrebujeme v Európe silnú prítomnosť. Tú pre nás zabezpečuje Opel, hoci aj Chevrolet má v Európe svoje miesto," dodal šéf koncernu.
Šéf GM dal zamestnancom jasne najavo, že 23 nových a vynovených modelov, ktoré Opel plánuje priniesť na trh do roku 2016, je dostatočným dôkazom záväzku koncernu pomôcť svojej európskej značke. "Ak by sme chceli nechať Opel proste zbankrotovať alebo ho nechať tak, až kým sa ekonomika nezotaví, nemíňali by sme čas a peniaze na takéto investície," povedal.
Banka Morgan Stanley predpovedá, že Opel bude až do roku 2021 vytvárať ročne priemernú prevádzkovú stratu vo výške miliardy dolárov, ktorá sa pripočíta k už doterajším 16 mld. USD. Investori preto na Akersona tlačia, aby sa stratovej divízie zbavil.
"Niektorí analytici na základe našej vlečúcej sa stratovosti navrhujú, aby sme Opel predali alebo skrátka zatvorili kšeft a región prenechali iným firmám. To ale nemienim urobiť," vyhlásil Akerson pred asi 5000 zhromaždenými zamestnancami. "Ako globálny výrobca automobilov potrebujeme v Európe silnú prítomnosť. Tú pre nás zabezpečuje Opel, hoci aj Chevrolet má v Európe svoje miesto," dodal šéf koncernu.
Šéf GM dal zamestnancom jasne najavo, že 23 nových a vynovených modelov, ktoré Opel plánuje priniesť na trh do roku 2016, je dostatočným dôkazom záväzku koncernu pomôcť svojej európskej značke. "Ak by sme chceli nechať Opel proste zbankrotovať alebo ho nechať tak, až kým sa ekonomika nezotaví, nemíňali by sme čas a peniaze na takéto investície," povedal.
Banka Morgan Stanley predpovedá, že Opel bude až do roku 2021 vytvárať ročne priemernú prevádzkovú stratu vo výške miliardy dolárov, ktorá sa pripočíta k už doterajším 16 mld. USD. Investori preto na Akersona tlačia, aby sa stratovej divízie zbavil.