14. januára 2008
DETROIT 14. januára (WEBNOVINY) - Americký výrobca automobilov General motors (GM) bude musieť expandovať v Indii, inak by mohol stratiť konkurencieschopnosť na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch.

V nedeľu to vyhlásil predseda predstavenstva GM Rick Wagoner. Ďalej dodal, že síce ešte nie je jasné ako budú zákazníci reagovať na nové 2 500-dolárové vozidlo od Tata motors, avšak napriek tomu súčasný trend nasvedčuje, že trhu je veľký dopyt po lacných vozidlách.
Wagoner vyjadril názor, že podobné ľudové autá neuspeli v USA, pretože bežný americký klient nie je schopný zmieriť sa s kompromismi, týkajúcimi sa karosérie. Okrem toho sa nízkonákladové vozidlá ťažko presadzujú na rozvitých trhoch ako USA alebo Japonsko, pretože im v tom bránia prísne predpisy.
General Motors už v súčasnosti pre rozvíjajúce sa trhy vyrába ultralacné automobily, okrem iného sa jeden model predáva v Číne za 3 500 USD. Wagoner si napriek tomu myslí, že pre rozvoj GM musí spoločnosť za každých okolností vybudovať výskumné centrum v Indii. Okrem Indie, ohrozuje GM aj čínsky automobilový priemysel, ten si však počká aspoň 10 rokov, kým bude pripravený svojím vývozom konkurovať ostatným automobilkám, uzavrel.
SITA, AFP