|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. novembra 2005
Gašparko a dvesto „zbojníkov“
Spájať s týmto predstavením vetu „Ticho, ste v divadle!“ by bolo nielen proti samotnému zmyslu tanečnej veselohry Gašparko v podaní SĽUK-u, ale dosiahnuť splnenie podobného príkazu by bolo nad sily aj toho najprísnejšieho pedagogického dozoru.
Zdieľať
Deti zo Základnej školy na Drieňovej ulici v Bratislave sa nechali ochotne vtiahnuť do deja a stali sa tak pre umelcov na pódiu rovnocennými spoluúčinkujúcimi.
Na včerajšej verejnej generálke v divadelnej sále SĽUK-u
v Rusovciach naháňal čertov Gašparko v personifikovanej i bábkovej podobe a dvesto malých asistentov v hľadisku s ním jačalo, výskalo, tlieskalo i spievalo s takou spontánnosťou a vehemenciou, že by v tom musel čert byť, aby napokon čerti neskončili v pekle a číra detská radosť na už aj tak predlhom zozname úspechov tohto známeho súboru.
Scenárista a režisér Ján Hamar sa prejavil ako dokonalý znalec detských duší. Spolu s tradične skvelými tanečníkmi SĽUK-u, ktorí dobre zvládli aj netradičné činoherné a bábkoherecké párty, a tímom odborných spolupracovníkov dokázali neuveriteľné: malí diváci, odchovaní hamburgerovou produkciou, ktorá sa k nám už roky valí všetkými možnými kanálmi, brali folklórne jarmočné divadlo nie že všetkými desiatimi, ale ešte aj rozšírenými očami, otvorenými ústočkami a roztrepotaným srdiečkom k tomu.
Ján Hamar a s ním dramaturg Daniel Luther, choreograf Ján Blaho, autor hudby Stanislav Palúch, scénografka Eva Jiřikovská a tvorkyňa bábok Beata Westrych-Zázrivec s ďalším tímom v pozadí a účinkujúcimi v dvoch alternáciách v popredí urobili na našej kultúrnej šachovnici ťah, ktorý vojde do dejín. Spojili živelnú radosť z tanca, zo spevu a z oslobodzujúceho víťazstva dobrých síl, zakódovanú v rodnom liste nášho národa, s prvkami európskych, respektíve svetových pohybových a hudobných trendov.
Detský divák možno nepostrehol rozmarný rozmer poprepletania slovenských tanečných prekáračiek s orientálnymi bojovými obratmi či ľudových rytmov s hip-hopom v silnom finále veselohry. Do formujúceho sa vedomia mu však iste vnikol signál, že oblôčikom národnej kultúry dovidí vnímavý človek nielen na koniec ulice, ale až na kraj sveta.
Benjamín Škreko
v Rusovciach naháňal čertov Gašparko v personifikovanej i bábkovej podobe a dvesto malých asistentov v hľadisku s ním jačalo, výskalo, tlieskalo i spievalo s takou spontánnosťou a vehemenciou, že by v tom musel čert byť, aby napokon čerti neskončili v pekle a číra detská radosť na už aj tak predlhom zozname úspechov tohto známeho súboru.
Scenárista a režisér Ján Hamar sa prejavil ako dokonalý znalec detských duší. Spolu s tradične skvelými tanečníkmi SĽUK-u, ktorí dobre zvládli aj netradičné činoherné a bábkoherecké párty, a tímom odborných spolupracovníkov dokázali neuveriteľné: malí diváci, odchovaní hamburgerovou produkciou, ktorá sa k nám už roky valí všetkými možnými kanálmi, brali folklórne jarmočné divadlo nie že všetkými desiatimi, ale ešte aj rozšírenými očami, otvorenými ústočkami a roztrepotaným srdiečkom k tomu.
Ján Hamar a s ním dramaturg Daniel Luther, choreograf Ján Blaho, autor hudby Stanislav Palúch, scénografka Eva Jiřikovská a tvorkyňa bábok Beata Westrych-Zázrivec s ďalším tímom v pozadí a účinkujúcimi v dvoch alternáciách v popredí urobili na našej kultúrnej šachovnici ťah, ktorý vojde do dejín. Spojili živelnú radosť z tanca, zo spevu a z oslobodzujúceho víťazstva dobrých síl, zakódovanú v rodnom liste nášho národa, s prvkami európskych, respektíve svetových pohybových a hudobných trendov.
Detský divák možno nepostrehol rozmarný rozmer poprepletania slovenských tanečných prekáračiek s orientálnymi bojovými obratmi či ľudových rytmov s hip-hopom v silnom finále veselohry. Do formujúceho sa vedomia mu však iste vnikol signál, že oblôčikom národnej kultúry dovidí vnímavý človek nielen na koniec ulice, ale až na kraj sveta.
Benjamín Škreko