|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. apríla 2013
Galanta sa dočká obchvatu spolufinancovaného z eurofondov
Obyvatelia Galanty sa už o 2,5 roka môžu tešiť z nového mestského obchvatu, ktorý odbremení centrum mesta od kamiónov. Koncom marca sa začala stavať tretia, záverečná etapa obchvatu Galanty, ktorá ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. apríla (WBN/PR) - Obyvatelia Galanty sa už o 2,5 roka môžu tešiť z nového mestského obchvatu, ktorý odbremení centrum mesta od kamiónov. Koncom marca sa začala stavať tretia, záverečná etapa obchvatu Galanty, ktorá je spolufinancovaná prostredníctvom fondov Európskej únie. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek zároveň rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z eurofondov na tento národný projekt, čím sa uvoľnilo čerpanie vyše 27 miliónov eur z Operačného programu Doprava (OPD).
Eurofondy sú najvýhodnejším zdrojom financovania výstavby diaľnic a ciest. Únia nám pri dopravných projektoch prepláca až 85 percent oprávnených nákladov.
„Z hľadiska eurofondových projektov je južný obchvat Galanty síce takzvaný malý projekt, avšak pre obyvateľov mesta má obrovský význam. Tranzitná doprava dnes prechádza obchodným centrom Galanty, kde je množstvo chodcov a cyklistov. Táto nepriaznivá situácia sa do roku 2015 zmení a Galanta bude patriť k mestám s vybudovaným kompletným cestným obchvatom,“ povedal minister J. Počiatek.
Denne prejde centrom Galanty približne 16-tisíc vozidiel. Výstavba južného mestského obchvatu, ktorý je súčasťou cesty I/75, zabezpečí plynulosť cestnej premávky a minimalizuje negatívne vplyvy dopravy na život obyvateľov mesta. Zároveň sa vytvoria predpoklady pre ďalší priaznivý hospodársky rozvoj priľahlého územia, keďže súčasťou projektu je aj mimoúrovňové napojenie priemyselného parku Samsung na novovybudovanú cestu.
Všetky tri etapy galantského obchvatu sú financované z fondov EÚ. Druhá a tretia etapa sú súčasťou projektov Operačného programu Doprava 2007-2013 (prioritná os 5.2, cesty I. triedy). Prijímateľom pomoci z OPD je Slovenská správa ciest, zhotoviteľom stavby tretej etapy obchvatu je firma Strabag.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov, či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3-Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov
PO5- Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6- Železničná verejná osobná doprava
PO7- Technická pomoc
Zdroj: MDVRR SR
Eurofondy sú najvýhodnejším zdrojom financovania výstavby diaľnic a ciest. Únia nám pri dopravných projektoch prepláca až 85 percent oprávnených nákladov.
„Z hľadiska eurofondových projektov je južný obchvat Galanty síce takzvaný malý projekt, avšak pre obyvateľov mesta má obrovský význam. Tranzitná doprava dnes prechádza obchodným centrom Galanty, kde je množstvo chodcov a cyklistov. Táto nepriaznivá situácia sa do roku 2015 zmení a Galanta bude patriť k mestám s vybudovaným kompletným cestným obchvatom,“ povedal minister J. Počiatek.
Denne prejde centrom Galanty približne 16-tisíc vozidiel. Výstavba južného mestského obchvatu, ktorý je súčasťou cesty I/75, zabezpečí plynulosť cestnej premávky a minimalizuje negatívne vplyvy dopravy na život obyvateľov mesta. Zároveň sa vytvoria predpoklady pre ďalší priaznivý hospodársky rozvoj priľahlého územia, keďže súčasťou projektu je aj mimoúrovňové napojenie priemyselného parku Samsung na novovybudovanú cestu.
Všetky tri etapy galantského obchvatu sú financované z fondov EÚ. Druhá a tretia etapa sú súčasťou projektov Operačného programu Doprava 2007-2013 (prioritná os 5.2, cesty I. triedy). Prijímateľom pomoci z OPD je Slovenská správa ciest, zhotoviteľom stavby tretej etapy obchvatu je firma Strabag.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov, či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3-Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov
PO5- Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6- Železničná verejná osobná doprava
PO7- Technická pomoc
Zdroj: MDVRR SR