|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Galanta bude mať kompletný cestný obchvat o dva roky
Podmienky pre cestnú dopravu v Galante a okolí zlepší dobudovanie južného obchvatu okresného mesta s pätnásťtisíc obyvateľmi na juhozápade Slovenska. Záverečná tretia etapa stavebných prác sa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. júla (WBN/PR) - Podmienky pre cestnú dopravu v Galante a okolí zlepší dobudovanie južného obchvatu okresného mesta s pätnásťtisíc obyvateľmi na juhozápade Slovenska. Záverečná tretia etapa stavebných prác sa začala na jar tohto roku a podľa plánu by mala byť ukončená o dva roky. Náklady na výstavbu preložky 5-kilometrového úseku cesty I. triedy č. 75 dosahujú viac ako 17 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Posledná časť stavby obchvatu Galanty je súčasťou projektov zaradených do Operačného programu Doprava (OPD) v súčasnom programovom období 2007 – 2013.
Riadiacim orgánom OPD je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na realizáciu dopravných projektov poskytuje Európska únia 85 percent oprávnených nákladov a štátny rozpočet zvyšných 15 percent. V prípade obchvatu Galanty sa využijú peniaze z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a prijímateľom pomoci je Slovenská správa ciest ako investor.
„Z hľadiska eurofondových projektov je južný obchvat Galanty síce takzvaný malý projekt, avšak pre obyvateľov mesta má obrovský význam. Tranzitná doprava dnes prechádza obchodným centrom Galanty, kde je množstvo chodcov a cyklistov. Táto nepriaznivá situácia sa do roku 2015 zmení a Galanta bude patriť k mestám s vybudovaným komplexným cestným obchvatom,“ povedal v spojitosti so záverečnou etapou stavby obchvatu Galanty minister dopravy Ján Počiatek. Minister medzitým už schválil poskytnutie nenávratného finančného príspevku z eurofondov, čím sa uvoľnilo čerpanie finančných zdrojov z OPD.
Centrom Galanty prejde denne približne šestnásť- až osemnásťtisíc automobilov. Výstavba južného obchvatu by mala prispieť k významnému zníženiu ich počtu v meste. Zároveň zabezpečí plynulosť cestnej premávky a minimalizuje negatívny vplyv preťaženej dopravy na život obyvateľov mesta.
Obrazom: Výstavba obchvatu - Galanta
http://www.webnoviny.sk/fotogaleria/vystavba-obchvatu-galanta/37411-fotogaleria.html
Ministerstvo dopravy očakáva, že po sprevádzkovaní obchvatu sa tiež vytvoria predpoklady pre ďalší priaznivý hospodársky rozvoj okolia Galanty. Súčasťou projektu je totiž aj mimoúrovňové napojenie priemyselného parku Samsung na novovybudovanú cestu, čo by mohlo prilákať ďalších potenciálnych investorov.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček označil obchvat Galanty za dobrý príklad financovania projektov s využitím fondov Európskej únie. Z európskych peňazí ako najvýhodnejšieho zdroja sú financované všetky tri etapy obchvatu mesta.
„Ministerstvo dopravy vynaloží maximálne úsilie, aby tak, ako sa v roku 2015 mesto Galanta dočká kompletného cestného obchvatu, boli uvedené do prevádzky podobné projekty aj v ďalších regiónoch Slovenska,“ uviedol Viktor Stromček.
Množstvo motorových vozidiel v Galante sa znížilo už po dokončení prvých dvoch etáp obchvatu. Primátor mesta Ladislav Maťašovský potvrdil, že áut v centre je už menej. Obyvatelia mesta si však podľa neho vydýchnu až o dva roky, keď bude obchvat úplne dokončený a tranzitná doprava bude centrum obchádzať.
Cestný obchvat odkloní z centra Galanty mimo obytnú časť mesta nielen tranzitnú, ale aj miestnu dopravu. V dôsledku vybudovania celého obchvatu sa tak odľahčia mestské komunikácie a zlepší sa smerové vedenie trasy. Popri tom sa odstránia kolízne body i kritické nehodové miesta a zvýši sa aj bezpečnosť cestnej premávky.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Posledná časť stavby obchvatu Galanty je súčasťou projektov zaradených do Operačného programu Doprava (OPD) v súčasnom programovom období 2007 – 2013.
Riadiacim orgánom OPD je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na realizáciu dopravných projektov poskytuje Európska únia 85 percent oprávnených nákladov a štátny rozpočet zvyšných 15 percent. V prípade obchvatu Galanty sa využijú peniaze z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a prijímateľom pomoci je Slovenská správa ciest ako investor.
„Z hľadiska eurofondových projektov je južný obchvat Galanty síce takzvaný malý projekt, avšak pre obyvateľov mesta má obrovský význam. Tranzitná doprava dnes prechádza obchodným centrom Galanty, kde je množstvo chodcov a cyklistov. Táto nepriaznivá situácia sa do roku 2015 zmení a Galanta bude patriť k mestám s vybudovaným komplexným cestným obchvatom,“ povedal v spojitosti so záverečnou etapou stavby obchvatu Galanty minister dopravy Ján Počiatek. Minister medzitým už schválil poskytnutie nenávratného finančného príspevku z eurofondov, čím sa uvoľnilo čerpanie finančných zdrojov z OPD.
Centrom Galanty prejde denne približne šestnásť- až osemnásťtisíc automobilov. Výstavba južného obchvatu by mala prispieť k významnému zníženiu ich počtu v meste. Zároveň zabezpečí plynulosť cestnej premávky a minimalizuje negatívny vplyv preťaženej dopravy na život obyvateľov mesta.
Obrazom: Výstavba obchvatu - Galanta
http://www.webnoviny.sk/fotogaleria/vystavba-obchvatu-galanta/37411-fotogaleria.html
Ministerstvo dopravy očakáva, že po sprevádzkovaní obchvatu sa tiež vytvoria predpoklady pre ďalší priaznivý hospodársky rozvoj okolia Galanty. Súčasťou projektu je totiž aj mimoúrovňové napojenie priemyselného parku Samsung na novovybudovanú cestu, čo by mohlo prilákať ďalších potenciálnych investorov.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček označil obchvat Galanty za dobrý príklad financovania projektov s využitím fondov Európskej únie. Z európskych peňazí ako najvýhodnejšieho zdroja sú financované všetky tri etapy obchvatu mesta.
„Ministerstvo dopravy vynaloží maximálne úsilie, aby tak, ako sa v roku 2015 mesto Galanta dočká kompletného cestného obchvatu, boli uvedené do prevádzky podobné projekty aj v ďalších regiónoch Slovenska,“ uviedol Viktor Stromček.
Množstvo motorových vozidiel v Galante sa znížilo už po dokončení prvých dvoch etáp obchvatu. Primátor mesta Ladislav Maťašovský potvrdil, že áut v centre je už menej. Obyvatelia mesta si však podľa neho vydýchnu až o dva roky, keď bude obchvat úplne dokončený a tranzitná doprava bude centrum obchádzať.
Cestný obchvat odkloní z centra Galanty mimo obytnú časť mesta nielen tranzitnú, ale aj miestnu dopravu. V dôsledku vybudovania celého obchvatu sa tak odľahčia mestské komunikácie a zlepší sa smerové vedenie trasy. Popri tom sa odstránia kolízne body i kritické nehodové miesta a zvýši sa aj bezpečnosť cestnej premávky.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.