|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. októbra 2015
G. KAWASAKI: Dobrí manažéri si najímajú ľudí schopnejších ako oni sami
Tagy: Guy Kawasaki TechMatch 2015
Na snímke Guy Kawasaki počas svojej prednášky s názvom: “THE LESSONS OF STEVE JOBS” na startupovej konferencii TechMatch 2015 v Bratislave 14. októbra 2015.
Zdieľať
Na snímke Guy Kawasaki počas svojej prednášky s názvom: “THE LESSONS OF STEVE JOBS” na startupovej konferencii TechMatch 2015 v Bratislave 14. októbra 2015. Foto: TASR - Andrej Galica
Bratislava 14. októbra (TASR) – Vytvoriť firmu takú zaujímavú a úspešnú, že ju budú chcieť Američania odkopírovať – takúto radu dal bývalý spolupracovník Steva Jobsa Guy Kawasaki začínajúcim slovenským startupistom na tohtotýždňovej konferencii TechMatch Slovakia 2015, ktorú v Bratislave organizuje Slovak Business Agency (SBA).„Najdôležitejšie, čo môže urobiť startup, je vytvoriť prototyp a dostať ho von. Nie je to o biznis pláne či o finančných výhľadoch, je to o tom vytvoriť produkt a dopraviť ho k zákazníkom,“ povedal dnes Kawasaki pre TASR.
Hlavný spíker konferencie sa od Jobsa naučil, že zákazníci nedokážu povedať, čo potrebujú. „Vďaka vašej vízii, zanieteniu a nápadom pochopia, čo potrebujú alebo čo budú v určitom momente chcieť mať. Jobs bol geniálny v tom, že vedel buď predvídať, čo by ľudia mohli chcieť a potrebovať, alebo dokázal vytvoriť, čo chcel on, a potom to začali chcieť aj druhí. Niekedy tušil, čo ľudia chcú, ešte predtým, ako o tom sami vedeli,“ zdôraznil Kawasaki.
Ako uviedol, účastníkom konferencie dal konkrétne informácie, ktoré mohli znieť ako jednoduché rady, ale je presvedčený o tom, že im pomôžu vyniknúť nad ostatnými firmami. Začínajúci podnikatelia by podľa neho nemali zostať na rovnakej úrovni a snažiť sa na nej uspieť, ale stále sa posúvať dopredu a vymýšľať nové veci.
Za základ úspechu považuje ďalšiu z teórií od Jobsa. „Aby si niečo videl, musíš tomu najskôr veriť. Ľudia verili v náš produkt, tak ho videli uspieť. Mnohí si myslia opak, že keď uvidia, tak tomu uveria. Od Steva som sa naučil, že ak tomu veríš, uvidíš to. Je to kľúč k rastu,“ domnieva sa Kawasaki.
Prítomným startupom zároveň pripomenul, že tzv. „áčkoví“ hráči si vyberajú na spoluprácu hráčov z kategórie „A+“. „Skvelí manažéri si najímajú ľudí, ktorí sú lepší a schopnejší ako oni sami. Ak to neurobíte, budete obklopení množstvom menej schopných ľudí. Vždy si berte spolupracovníkov rovnakých alebo lepších, ako ste vy,“ radil Kawasaki.
Guy Kawasaki pracoval po boku Steva Jobsa pri vzniku spoločnosti Apple. V minulosti bol aj osobným poradcom výkonného riaditeľa divízie Motorola v Google. V súčasnosti je správcom Nadácie Wikimedia Foundation a výkonným pracovníkom v Haas School of Business na U.C. Berkeley.
Konferencia TechMatch Slovakia 2015, ktorú organizuje štátna agentúra SBA v dňoch 12. až 16. októbra v Bratislave, čelí v posledných dňoch kritike verejnosti za príliš vysoké náklady na jej usporiadanie. Viacerí odborníci z IT oblasti sa ju preto rozhodli bojkotovať.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Tagy: Guy Kawasaki TechMatch 2015