|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. februára 2017
G. Csollár: Zloženie lacnejších potravín zodpovedá aj ich cene
Na snímke predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár.
Zdieľať
Na snímke predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár. Foto: TASR - Michal Svítok
Bratislava 16. februára (TASR) - Zloženie lacnejších potravinárskych výrobkov zodpovedá aj ich cene. Uviedol to pre TASR predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár v reakcii na utorkový (14.2.) brífing Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR o dvojakej kvalite potravín. Šéfka MPRV Gabriela Matečná (nominantka SNS) v utorok informovala, že takmer u polovice testovaných výrobkov laboratórne testy potvrdili, že v Rakúsku sú rovnaké potraviny nadnárodných výrobcov kvalitnejšie ako tie, čo sa predávajú v SR. Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.
Po zmene politického režimu v roku 1989 začali podľa Csollára na Slovensko "prúdiť" zahraničné potraviny, o ktorých si ľudia mysleli, že sú určite vždy kvalitnejšie. "Nebolo to tak stále," podčiarkol. Kvalitnejšie výrobky majú podľa neho spravidla vyššiu cenu, ako tie, ktoré sú lacnejšie.
"Lacnejšie sa vyrobí, takže sa môže aj lacnejšie predať," poznamenal. Pre trhy tzv. postsocialistických krajín sa podľa jeho slov používajú často iné suroviny na výrobu produktu, ako idú do produktov, ktoré sa predávajú na trhoch tzv. rozvinutých krajín.
Ak sa v obchodoch v SR nebude vyskytovať tovar slovenského pôvodu, tak sa podľa neho nákupné zvyklosti Slovákov nezmenia. "Ak budú na regáloch tovary slovenského pôvodu, tak sa zákazník rozhodne, čo si kúpi. Je známou pravdou, že slovenské potraviny majú v skupine COOP Jednota asi 70-% podiel. Na Slovensku, na rozdiel, napríklad od Rakúska, Nemecka či Francúzska, zákazníkom chýba tzv. spotrebiteľský patriotizmus," dodal Csollár.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR