|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. júna 2010
FTÁČNIK: O stave Starého mosta museli vedieť skôr
O havarijnom stave bratislavského Starého mosta museli vedieť kompetentní oveľa skôr, myslí si petržalský starosta Milan Ftáčnik. Najstarší z piatich mestských mostov je ...
Zdieľať
Foto: SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 22. júna (WEBNOVINY) - O havarijnom stave bratislavského Starého mosta museli vedieť kompetentní oveľa skôr, myslí si petržalský starosta Milan Ftáčnik. Najstarší z piatich mestských mostov je pre jeho neustále sa zhoršujúci stav úplne uzatvorený. Najprv z neho koncom roka 2008 vylúčili automobilovú dopravu, od polovice mája tohto roka je neprístupný úplne. "Nechce sa mi veriť, že sa to nevedelo skôr. Je tam príliš veľa zmien, ktoré človek nečaká," povedal pre agentúru SITA Ftáčnik. Poukazuje pritom na fakt, že súčasné vedenie mesta zjavne nevie, čo s mostom. Najprv sa totiž uvažovalo, že Starý most nahradí nový most. Verejná súťaž na jeho možnú podobu sa nepodarila, prisľúbená odborná súťaž sa zatiaľ nekonala. Následne mesto vyhlásilo, že sa bude Starý most len opravovať. Do toho všetkého však prišlo vyhlásenie odborníkov, že most je podľa výsledkov meraní v zlom stave. Mostovka pritom údajne za posledný rok klesla o 16 milimetrov, čo je 16-krát viac ako v predchádzajúcom roku.
Za jeden z najväčších problémov Ftáčnik považuje otázku financií. Na odstránenie havarijného stavu Starého mosta by mesto údajne potrebovalo okolo šesť až osem miliónov eur. Oprava mosta je však súčasťou prvej etapy plánovaného nosného dopravného systému. V nej sa počíta aj s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Tu sa náklady odhadujú od 50 do 70 mil. eur. Hlavné mesto má v súčasnosti v rozpočte šesť miliónov eur, aj to len na projektové práce. "Našetrených" 50 mil. eur v rezervnom fonde vyčlenených na Starý most sa totiž minulo na iné priority mesta, napríklad na rekonštrukciu Zimného štadióna Ondreja Nepelu pre budúcoročný hokejový šampionát. Ešte koncom mája však primátor Andrej Ďurkovský vyhlásil, že peniaze sa budú musieť nájsť. Odkiaľ by ich malo mesto zobrať, nekonkretizoval, pravdepodobne to však pôjde podľa neho na úkor iných stavieb. Isté však podľa Ftáčnika je, že v rozpočte mesta sa budú musieť robiť veľké škrty.
So Starým mostom súvisí aj dlho očakávaná električka do Petržalky. Pôvodne sa ako termín jej spustenia uvádzal rok 2010. Neskôr mesto presunulo začiatok prevádzky na rok 2011, najnovšie sa hovorí o prelome rokov 2011 a 2012. Kedy však naozaj začne električka premávať do najväčšej bratislavskej mestskej časti, je stále otázne. Stavebný úrad v Petržalke totiž stále nevydal územné rozhodnutie pre rekonštrukciu mosta a prvú etapu nosného dopravného systému. Preto mesto nemohlo ešte vypísať tender na dodávateľa prác. Ftáčnik však odmieta tvrdenia, že by stavebný úrad zdržiaval práce. Podľa neho ide o zložitú stavbu, ku ktorej sa vyjadruje okolo 50 dotknutých subjektov a hlásia sa aj obyvatelia za účastníkov konania. Preto pochybuje o reálnosti budúcoročného dátumu. Starý most preto označil za "nezvládnutú úlohu mesta v tomto volebnom období".
Starý most v Bratislave označil petržalský starosta Milan Ftáčnik za "nezvládnutú úlohu mesta v tomto volebnom období".
SITA
Za jeden z najväčších problémov Ftáčnik považuje otázku financií. Na odstránenie havarijného stavu Starého mosta by mesto údajne potrebovalo okolo šesť až osem miliónov eur. Oprava mosta je však súčasťou prvej etapy plánovaného nosného dopravného systému. V nej sa počíta aj s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Tu sa náklady odhadujú od 50 do 70 mil. eur. Hlavné mesto má v súčasnosti v rozpočte šesť miliónov eur, aj to len na projektové práce. "Našetrených" 50 mil. eur v rezervnom fonde vyčlenených na Starý most sa totiž minulo na iné priority mesta, napríklad na rekonštrukciu Zimného štadióna Ondreja Nepelu pre budúcoročný hokejový šampionát. Ešte koncom mája však primátor Andrej Ďurkovský vyhlásil, že peniaze sa budú musieť nájsť. Odkiaľ by ich malo mesto zobrať, nekonkretizoval, pravdepodobne to však pôjde podľa neho na úkor iných stavieb. Isté však podľa Ftáčnika je, že v rozpočte mesta sa budú musieť robiť veľké škrty.
So Starým mostom súvisí aj dlho očakávaná električka do Petržalky. Pôvodne sa ako termín jej spustenia uvádzal rok 2010. Neskôr mesto presunulo začiatok prevádzky na rok 2011, najnovšie sa hovorí o prelome rokov 2011 a 2012. Kedy však naozaj začne električka premávať do najväčšej bratislavskej mestskej časti, je stále otázne. Stavebný úrad v Petržalke totiž stále nevydal územné rozhodnutie pre rekonštrukciu mosta a prvú etapu nosného dopravného systému. Preto mesto nemohlo ešte vypísať tender na dodávateľa prác. Ftáčnik však odmieta tvrdenia, že by stavebný úrad zdržiaval práce. Podľa neho ide o zložitú stavbu, ku ktorej sa vyjadruje okolo 50 dotknutých subjektov a hlásia sa aj obyvatelia za účastníkov konania. Preto pochybuje o reálnosti budúcoročného dátumu. Starý most preto označil za "nezvládnutú úlohu mesta v tomto volebnom období".
Starý most v Bratislave označil petržalský starosta Milan Ftáčnik za "nezvládnutú úlohu mesta v tomto volebnom období".
SITA