Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. apríla 2007

Ftáčnik nechce polozapustený nosný dopravný systém



Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto pripravovaného systému, ...



Zdieľať

BRATISLAVA 9. apríla (WEBNOVINY) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto pripravovaného systému, teda podzemný, nadzemný a povrchový. "Polozapustený variant znamená, že polovičku dráhy máte zapustenú v zemi a nad tým máte koridor, ktorý musíte prekročiť nadchodom, takúto skúsenosť máme na Einsteinovej s diaľnicou. Myslím si, že ďalšie rozdelenie Petržalky nie je v prospech Petržalky a vyjadrili to aj poslanci v našich prioritách, kde povedali, že systém má spájať Petržalku do jedného celku a nie ju rozdeľovať," uviedol pre agentúru SITA starosta Milan Ftáčnik. Zdôraznil však, že definitívny názor ešte nepovedalo ani mesto, ani samotná mestská časť, pričom rozhodujúce slovo v tomto prípade bude mať práve mesto ako garant a investor mestskej hromadnej dopravy. "Pokiaľ by sme mali názor, že to, čo sa pripravuje na meste, je v zásadnom rozpore s našim uvažovaním, určite ho budeme prezentovať. Inak by sme chceli postupovať v súčinnosti s mestským magistrátom a s mestským zastupiteľstvom," konštatoval Ftáčnik.

Petržalský starosta spolu s miestnymi poslancami zároveň privítali aj nedávno podpísané memorandum o spolupráci mesta, Železníc SR a ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Už aj v samotných prijatých prioritách petržalskej samosprávy na štyri roky miestni poslanci podporili toto smerovanie a vyjadrili spokojnosť nad spojením úsilia pri budovaní nosného dopravného systému. Ftáčnik taktiež vyjadril snahu pomáhať pri hľadaní riešenia, ktorým by sa vyriešila aj otázka hluku. "Systém by mal byť prispôsobený prostrediu, v ktorom bude. Budeme hľadať riešenie, aby sme našli také koľajové súpravy, ktoré produkujú minimálny hluk. Budeme sa to snažiť ovplyvniť tak, aby sme chránili verejný záujem, to znamená, na jednej strane zabezpečiť dopravu, ale na druhej strane to riešiť spôsobom, ktorý zodpovedá 21. storočiu," dodal starosta.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Gazprom sa zaujíma o ruské aktíva v oblasti elektriny
<< predchádzajúci článok
Obyvatelia Stavropolňu chránia les Putinovými fotografiami