|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júla 2009
FTÁČNIK: Cyklotrasa na Dolnozemskej už v jeseni
Prvá zmodernizovaná zelená cesta, tzv. Greenway v bratislavskej Petržalke by mohla slúžiť verejnosti koncom leta, prípadne začiatkom jesene. Pod pojmom Greenways sa "skrývajú" verejné komunikácie pre ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. júla (WEBNOVINY) - Prvá zmodernizovaná zelená cesta, tzv. Greenway v bratislavskej Petržalke by mohla slúžiť verejnosti koncom leta, prípadne začiatkom jesene. Pod pojmom Greenways sa "skrývajú" verejné komunikácie pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Prvý projekt sa týka existujúcej cyklotrasy na Dolnozemskej ceste s dĺžkou 4,1 km. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol starosta Petržalky Milan Ftáčnik. Na základe verejného obstarávania už mestská časť vybrala dodávateľa prác. "V lete by mal byť projekt zrealizovaný, odpočet by mal byť v septembri. Verím, že záverom leta budeme schopní odovzdať cyklotrasu do užívania verejnosti," povedal Ftáčnik. V rámci projektu sa upraví povrch, ktorý je na mnohých miestach poškodený. Zároveň sa osadí 16 tabúľ s dopravnými a náučnými informáciami. "Tie hovoria, kde sa cyklista nachádza a kam sa môže pustiť," spresnil Ftáčnik. Na tabuliach by mali byť tiež informácie o historických, kultúrnych a prírodných zaujímavostiach pozdĺž trasy.
Modernizácia zelenej cesty na Dolnozemskej ulici je jedným z dvoch projektov samosprávy na najbližšie dva roky. Druhý projekt počíta s napojením Petržalky cez Kopčiansku na trasu smerujúcu do rakúskej obce Kittsee. Vybudovať by sa mal úsek s dĺžkou 2,5 km, čím by sa petržalské cyklotrasy mohli napojiť na rakúske. Mestská časť v tejto súvislosti pripravuje projekt, ktorým sa chce uchádzať o peniaze. Zároveň sa pripravuje aj napojenie cyklotrasy okolo Chorvátskeho ramena na petržalskú hrádzu. Tu je podľa starostu problematický 20-metrový úsek. Súkromné pozemky nie sú totiž podľa neho majetkovo vysporiadané. "Keď prší, ľudia musia prechádzať po blate, lebo trasa nie je dokončená," povedal Ftáčnik. Mestská časť je podľa neho pripravená ponúknuť pomoc mestu pri riešení tohto problému.
Ďalšie trasy a ich prepájanie je naplánované na obdobie piatich až siedmich rokov. Koncepcia počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica. Plnenie zámerov však závisí od peňazí, mestská časť sa chce uchádzať aj o financie z eurofondov. Koncepciu budovania a modernizovania Greenways schválili poslanci začiatkom roka.
V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy.
SITA
Modernizácia zelenej cesty na Dolnozemskej ulici je jedným z dvoch projektov samosprávy na najbližšie dva roky. Druhý projekt počíta s napojením Petržalky cez Kopčiansku na trasu smerujúcu do rakúskej obce Kittsee. Vybudovať by sa mal úsek s dĺžkou 2,5 km, čím by sa petržalské cyklotrasy mohli napojiť na rakúske. Mestská časť v tejto súvislosti pripravuje projekt, ktorým sa chce uchádzať o peniaze. Zároveň sa pripravuje aj napojenie cyklotrasy okolo Chorvátskeho ramena na petržalskú hrádzu. Tu je podľa starostu problematický 20-metrový úsek. Súkromné pozemky nie sú totiž podľa neho majetkovo vysporiadané. "Keď prší, ľudia musia prechádzať po blate, lebo trasa nie je dokončená," povedal Ftáčnik. Mestská časť je podľa neho pripravená ponúknuť pomoc mestu pri riešení tohto problému.
Ďalšie trasy a ich prepájanie je naplánované na obdobie piatich až siedmich rokov. Koncepcia počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica. Plnenie zámerov však závisí od peňazí, mestská časť sa chce uchádzať aj o financie z eurofondov. Koncepciu budovania a modernizovania Greenways schválili poslanci začiatkom roka.
V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy.
SITA