24hod.sk    Ekonomika

22. septembra 2005

Frontálny útok sa začne na Slovensku



Kým veľkí európski výrobcovia automobilov majú prebytok kapacít, Ázijčania svoj obchod na spoločnom trhu Európy rýchlo zvyšujú ďalej.



Zdieľať
Dcéra kórejského Hyundaiu Kia chce v nasledujúcich troch rokoch zvýšiť predaj na 550 000 vozidiel, čo bude takmer dvojnásobok súčasnej úrovne. Oznámil to Jean-Charles Lievens, šéf Kie pre Európu vo Frankfurte nad Mohanom. Základom úspechu na trhu sa stane závod na Slovensku, ktorý by mal od roku 2007 vyrábať 300 000 vozidiel ročne. Kia by mala tento rok predať
o 58 % viac vozidiel než vlani a stala by sa tak najrýchlejšie rastúcou značkou na európskom trhu.
Týmto výkonom sa Kórejčania dostanú objemom predaja na rovnakú úroveň, na akej sú etablované automobilky Volvo, Mazda a Honda.
Kia bude na Slovensku vyrábať nový model kompaktnej triedy a neskôr budú z montážnych pásov schádzať aj menšie terénne vozidlá.
(TASR, Frankfurt nad Mohanom)

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/frontalny-utok-sa-zacne-na-slovensku-cl1305.html