|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. augusta 2007
Fronc nespokojní s činnosťou ministra školstva
Poslanec za KDH a bývalý minister školstva Martin Fronc dnes kritizoval prácu svojho nástupcu Jána Mikolaja. "Namiesto toho, aby ministerstvo školstva robilo veci, ktoré sú mimoriadne potrebné, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) - Poslanec za KDH a bývalý minister školstva Martin Fronc dnes kritizoval prácu svojho nástupcu Jána Mikolaja. "Namiesto toho, aby ministerstvo školstva robilo veci, ktoré sú mimoriadne potrebné, miesto toho priam chrlí jednu koncepciu za druhou, prijíma novely zákonov, ktoré spôsobujú problémy a chaos," povedal na dnešnej tlačovej besede Fronc. Podľa neho súčasné vedenie ministerstva robí "plazivú deštrukciu" toho, čo sa v školstve podarilo za posledné roky a tvoria sa nereálne koncepcie, ktoré "majú životnosť ako podenka. Jeden deň, keď sa ohlásia a potom sa s nimi nič nedeje".
Ministrovi vyčíta, že dostatočne nepracuje na reforme vzdelávania. "(Reforma) spí ako Šípová Ruženka, my v opozícii sa ju pokúšame prebudiť," vyhlásil Fronc s tým, že opozícia predloží na septembrovú schôdzu parlamentu vlastný návrh nového školského zákona. Froncovi sa nepáči, že Mikolaj obmedzuje zmeny len na zoškrtávanie učebníc. "Nie je to o škrtaní a redukcii, ale o zmene spôsobu vyučovania a myslenia," uviedol Fronc. Chýba mu verejná diskusia o potrebných zmenách, nesúhlasí s tým, že sa nevyhodnocujú projekty k reforme vzdelávania, rámcovým a školským vzdelávacím programom. Negatívne vníma, že na reformu sa nepripravujú učitelia. Minister by mal podľa Fronca určiť, čo očakáva od Štátneho pedagogického ústavu, ktorý by mal pracovať na príprave reformy. Ďalej kritizoval zastavenie projektu individuálneho vzdelávania. Prekáža mu, že experimentálne overovanie nového modelu vzdelávania nebude na desiatkach gymnázií, ale len na troch. Podľa Fronca ministerstvo nemá hovoriť o tom, že na reformu nie sú peniaze. "Na čo chce pán minister použiť stovky miliónov korún, ktoré pôjdu z fondov Európskej únie?" pýta sa Fronc.
Opozičný návrh školského zákona bude podľa Fronca založený na troch slobodách. Rodičia by mali mať slobodu pri výbere školy pre deti, učitelia by si zas mali slobodne vyberať spôsob vzdelávania a študenti predmety, ktoré sa chcú učiť. V prípade študentov by sa sloboda zväčšovala ich postupom do vyššieho ročníka. Čím by boli starší, tým väčšiu slobodu by mali pri voľbe predmetov. Fronc tvrdí, že bližšie podrobnosti o návrhu prezradia až po rokovaniach všetkých troch opozičných strán.
SITA