|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2010
FREŠO: R7 a D4 by sa mali stať národným záujmom
Riešením dopravnej situácie na hlavnom ťahu z južného Slovenska do Bratislavy cez Dunajskú Lužnú je dobudovanie rýchlostnej cesty R7 a ...
Zdieľať
Pavol Frešo
Ilustračné foto SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) - Riešením dopravnej situácie na hlavnom ťahu z južného Slovenska do Bratislavy cez Dunajskú Lužnú je dobudovanie rýchlostnej cesty R7 a dobudovanie nultého obchvatu D4. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo tak reagoval na ranný protest v Dunajskej Lužnej proti zmene pôvodného variantu C na variant A rýchlostnej cesty R7. „To bol akt prejavu zúfalstva ľudí, ktorí žijú v danom regióne. Riešením nie je spor o tom, či to bude variant A alebo C, riešením je naozaj dobudovanie cesty R7 a dobudovanie nultého obchvatu D4,“ myslí si Frešo. Podľa neho sa rýchlostná cesta R7 a diaľnica D4 musia stať doslova národným
Podľa Freša je variant C zrozumiteľný, ale presne nerieši situáciu v Podunajských Biskupiciach. Pokiaľ by podľa neho existovalo jasné a zrozumiteľné zapojenie, ktoré by znemožnilo to, že variant C vyústi na obchvate Bratislavy, tak je tento variant prijateľný. Podľa Freša existuje aj krátkodobé riešenie, o ktoré sa bude kraj pokúšať po dohode s krajským policajným riaditeľom, a to aby polícia na problematických miestach regulovala dopravu.
Podľa Freša má kraj dohodnuté stretnutie s ministrom dopravy Jánom Figeľom, kde sa chcú porozprávať o riešení dopravných priorít v Bratislavskom kraji, pričom diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 považuje kraj za absolútnu prioritu. „My nemáme nikde inde v Bratislavskom kraji takto vážny stav. Situáciu nezavinili súčasní starostovia, ani súčasný minister, je to vec, ktorá sa plánuje desiatky rokov. Problém nie je v politike, problém je v tom, že ľudia potrebujú rýchle a spravodlivé riešenie,“ uviedol Frešo.
Niekoľko desiatok obyvateľov Dunajskej Lužnej sa v pondelok medzi 7:00 a 8:00 pokúsilo spomaliť dopravu v obci prechádzaním cez priechody pre chodcov s transparentom "Žiadame návrat variantu C rýchlostnej komunikácie R7, nebráňte rozvoju našich obcí." Demonštrujúci na záver protestného pochodu prečítali petíciu proti zmene výstavby rýchlostnej cesty R7 ministerstvom dopravy z variantu C na variant A v úseku Bratislava - Dunajská Lužná. Podľa ministra však organizátori protestu obciam nepomáhajú.
Podľa Figeľovho rozhodnutia sa má cesta R7 stavať podľa variantu A, vedúceho južne od Rovinky a Dunajskej Lužnej, čo je v súlade s územným plánom hlavného mesta aj kraja. Variant C, ktorý presadil exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD), počítal so stavbou rýchlostnej komunikácie severovýchodne od oboch obcí a podporovali ho obce v okolí Bratislavy.
SITA
BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) - Riešením dopravnej situácie na hlavnom ťahu z južného Slovenska do Bratislavy cez Dunajskú Lužnú je dobudovanie rýchlostnej cesty R7 a dobudovanie nultého obchvatu D4. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo tak reagoval na ranný protest v Dunajskej Lužnej proti zmene pôvodného variantu C na variant A rýchlostnej cesty R7. „To bol akt prejavu zúfalstva ľudí, ktorí žijú v danom regióne. Riešením nie je spor o tom, či to bude variant A alebo C, riešením je naozaj dobudovanie cesty R7 a dobudovanie nultého obchvatu D4,“ myslí si Frešo. Podľa neho sa rýchlostná cesta R7 a diaľnica D4 musia stať doslova národným
Podľa Freša je variant C zrozumiteľný, ale presne nerieši situáciu v Podunajských Biskupiciach. Pokiaľ by podľa neho existovalo jasné a zrozumiteľné zapojenie, ktoré by znemožnilo to, že variant C vyústi na obchvate Bratislavy, tak je tento variant prijateľný. Podľa Freša existuje aj krátkodobé riešenie, o ktoré sa bude kraj pokúšať po dohode s krajským policajným riaditeľom, a to aby polícia na problematických miestach regulovala dopravu.
Podľa Freša má kraj dohodnuté stretnutie s ministrom dopravy Jánom Figeľom, kde sa chcú porozprávať o riešení dopravných priorít v Bratislavskom kraji, pričom diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 považuje kraj za absolútnu prioritu. „My nemáme nikde inde v Bratislavskom kraji takto vážny stav. Situáciu nezavinili súčasní starostovia, ani súčasný minister, je to vec, ktorá sa plánuje desiatky rokov. Problém nie je v politike, problém je v tom, že ľudia potrebujú rýchle a spravodlivé riešenie,“ uviedol Frešo.
Niekoľko desiatok obyvateľov Dunajskej Lužnej sa v pondelok medzi 7:00 a 8:00 pokúsilo spomaliť dopravu v obci prechádzaním cez priechody pre chodcov s transparentom "Žiadame návrat variantu C rýchlostnej komunikácie R7, nebráňte rozvoju našich obcí." Demonštrujúci na záver protestného pochodu prečítali petíciu proti zmene výstavby rýchlostnej cesty R7 ministerstvom dopravy z variantu C na variant A v úseku Bratislava - Dunajská Lužná. Podľa ministra však organizátori protestu obciam nepomáhajú.
Podľa Figeľovho rozhodnutia sa má cesta R7 stavať podľa variantu A, vedúceho južne od Rovinky a Dunajskej Lužnej, čo je v súlade s územným plánom hlavného mesta aj kraja. Variant C, ktorý presadil exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD), počítal so stavbou rýchlostnej komunikácie severovýchodne od oboch obcí a podporovali ho obce v okolí Bratislavy.
SITA