|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2015
FREŠO: Pre priepustnú diaľničnú sieť je vybudovanie D4 a R7 nevyhnutné
Okrem odľahčenia dopravy v bratislavskom regióne je tzv. nultý obchvat Bratislavy nevyhnutný aj z dôvodu ekonomického rastu Slovenska. Na dnešnej odbornej konferencii ...
Zdieľať
Pavol Frešo Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 10. februára (TASR) - Okrem odľahčenia dopravy v bratislavskom regióne je tzv. nultý obchvat Bratislavy nevyhnutný aj z dôvodu ekonomického rastu Slovenska. Na dnešnej odbornej konferencii v Bratislave, ktorá sa zaoberala výstavbou diaľnice D4 a rýchlostného úseku R7, to uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo "Diaľničná sieť potrebuje byť priepustná aj kvôli všetkej doprave smerom na Považie a hlavne kvôli tej doprave, ktorá umožňuje import a export tovaru, pričom drvivá väčšina tohto exportu ide cez Bratislavu," povedal na konferencii Frešo.
V tejto súvislosti poukázal aj na to, že hroziaci dopravný kolaps môže poškodiť nielen firmy v regióne, ale tiež narušiť "just-in-time" model, ktorý využívajú automobilky v Trnave a Žiline, a tým zastaviť ich výrobu. Frešo pripomenul, že kraj sa v predchádzajúcich rokoch snažil byť maximálne súčinný pri odstraňovaní administratívnych prekážok pri vydávaní príslušných povolení v rámci projektu.
Predseda BSK poukázal aj na to, že nultý obchvat Bratislavy bude kompletný až po dobudovaní aj jeho severnej časti, teda úseku od bratislavskej Rače na Záhorie cez Malé Karpaty. "Tlačíme na to, aby bolo napojenie na Rakúsko. Tu nejde len o Karpaty, ale hlavne o napojenie na Rakúsko, ktoré by výrazne zatraktívnilo napojenie Slovenska na celú tzv. bývalú západnú Európu. Navyše, napojením na Rakúsko sa totiž ťažká nákladná doprava presmeruje z vnútorného obchvatu mimo zastavané územia," povedal Frešo. Priestor na financovanie vidí predseda BSK aj v takzvanom Junckerovom fonde, ktorý dnes existuje zatiaľ len vo forme vízie. Tému chce otvoriť aj na pracovných rokovaniach v Bruseli.
Za kľúčové označil vybudovanie obchvatu Bratislavy na dnešnom odbornom seminári aj minister dopravy Ján Počiatek. Po prvom odsúhlasení PPP projektu vládou je teraz cieľom ministerstva podľa jeho slov pripraviť súťaž na koncesionára, ktorý by postavil kvalitnú cestu za férovú cenu. Ako doplnil, po ukončení tendra sa bude projektom opäť zaoberať vláda.
Podľa štúdie uskutočniteľnosti projektu PPP sa stavebné náklady na vybudovanie odhadujú na 1,3 miliardy eur, čo minister označil za najnepriaznivejší ekonomický prepočet. "Definitívnu cenu ukáže až súťaž," doplnil na konferencii. Financovanie projektu formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) považuje Počiatek za výhodné aj preto, lebo najbližších sedem rokov nebude mať štát dostatok prostriedkov v rozpočte ani európskych peňazí na to, aby sa realizovala výstavba klasickým spôsobom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR