|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2011
Frešo chce chrániť cesty II. a III. triedy pred kamiónmi
Bratislavský samosprávny kraj sa bude v spolupráci s dopravnou políciou snažiť zakázať vjazd na niektoré cesty II. a III. triedy, ktoré sú výrazne poškodené ...
Zdieľať
Pavol FrešoFoto: SITA/Michal Svítok BRATISLAVA 9. januára (WEBNOVINY) - Bratislavský samosprávny kraj sa bude v spolupráci s dopravnou políciou snažiť zakázať vjazd na niektoré cesty II. a III. triedy, ktoré sú výrazne poškodené ťažkou nákladnou dopravou. Najviac takto preťaženými cestami je cesta na Pezinskú Babu a most vo Vajnoroch. Cesty II. a III. triedy, ktoré sú v správe kraja, sú podľa župana Pavla Freša robené na to, aby po nich jazdili autá. "Teraz tadiaľ prejde súprava o sile 20-40 ton, to je ako menší vlak, to je naozaj ako keby prešlo tisíc obyčajných áut," uviedol župan v rozhovore pre agentúru SITA. Bratislavský samosprávny kraj uvažoval na centrálnej úrovni spolu s ďalšími krajmi nad koncepciou, aby každý, kto nemá štartovú alebo cieľovú stanicu niekde na takejto ceste v kraji, nemohol po nej jazdiť. Aby tranzit chodil po cestách prvej triedy a diaľniciach, ktoré sú stavané na to, aby zniesli takéto ťažké váhy. K takejto dohode však nedošlo, lebo to by podľa Freša muselo dôjsť k zmenám zákona.
Kraj chce preto pristúpiť k tomu, že urobí isté opatrenia v spolupráci s dopravnou políciou a bude sa snažiť vjazd na tieto cesty zakázať. "Ja viem, že to bude mnohých dopravcov mrzieť, ale skutočne tie poškodenia sú tak veľké, že tá vybratá napríklad cestná daň ani zlomkom nepokryje tie škody. Vy si neviete predstaviť, ako hlboko sa aj mňa dotkne, keď na Pezinskej Babe, kde nemá čo hľadať kamión, sa dozviete, že vám tam kamión spadol, alebo sa zasekol. Jednoducho tam tí ľudia podvádzajú, niektorí z týchto dopravcov. A tomu budem musieť urobiť okamžite prietrž," uviedol župan. Podľa župana sú dopravcovia veľmi aktívni v iných témach, ako je napríklad cestná daň, preto ich poprosí o súčinnosť. "Ja som v tomto človek, ktorý hovorí, že nielen práva, ale aj povinnosti musíme napĺňať," uviedol Frešo.
Frešo uvažuje o zákaze vstupu kamiónov na cesty II. a III. triedy v správe kraja, najmä na tie, ktoré sa najviac ničia. Chce však o tom s dopravcami rokovať, nechce presadzovať represiu. "My vieme, ktoré sú to cesty, kade si to skracujú. Keď uvidíte prasknutú prednú stenu domu, ktorý vydržal 60. – 70. rokov a teraz začína praskať len preto, že zjavne po tej ceste jazdia vlaky, no tak to nie je spravodlivé. Alebo keď vystúpite na cestu a zistíte, že je úplne zbrúsená krajnica z toho, že tam naozaj chodia ťažkotonážne kamióny so stavebným materiálom a chodia tam pravidelne."
Kraj chce preto pristúpiť k tomu, že urobí isté opatrenia v spolupráci s dopravnou políciou a bude sa snažiť vjazd na tieto cesty zakázať. "Ja viem, že to bude mnohých dopravcov mrzieť, ale skutočne tie poškodenia sú tak veľké, že tá vybratá napríklad cestná daň ani zlomkom nepokryje tie škody. Vy si neviete predstaviť, ako hlboko sa aj mňa dotkne, keď na Pezinskej Babe, kde nemá čo hľadať kamión, sa dozviete, že vám tam kamión spadol, alebo sa zasekol. Jednoducho tam tí ľudia podvádzajú, niektorí z týchto dopravcov. A tomu budem musieť urobiť okamžite prietrž," uviedol župan. Podľa župana sú dopravcovia veľmi aktívni v iných témach, ako je napríklad cestná daň, preto ich poprosí o súčinnosť. "Ja som v tomto človek, ktorý hovorí, že nielen práva, ale aj povinnosti musíme napĺňať," uviedol Frešo.
Frešo uvažuje o zákaze vstupu kamiónov na cesty II. a III. triedy v správe kraja, najmä na tie, ktoré sa najviac ničia. Chce však o tom s dopravcami rokovať, nechce presadzovať represiu. "My vieme, ktoré sú to cesty, kade si to skracujú. Keď uvidíte prasknutú prednú stenu domu, ktorý vydržal 60. – 70. rokov a teraz začína praskať len preto, že zjavne po tej ceste jazdia vlaky, no tak to nie je spravodlivé. Alebo keď vystúpite na cestu a zistíte, že je úplne zbrúsená krajnica z toho, že tam naozaj chodia ťažkotonážne kamióny so stavebným materiálom a chodia tam pravidelne."