|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Paríž 5. júna (TASR) - Francúzsky premiér Édouard Philippe oznámil tvrdý zásah proti ničeniu nepredaných alebo vrátených zákazníckych výrobkov. Tento krok podľa denníka The Guardian poznačí luxusné značky a internetové distribučné siete ako Amazon.Philippe uviedol, že zákaz likvidácie nepotravinového tovaru vrátane odevov, elektroniky, hygienických výrobkov a kozmetiky vstúpi do platnosti v priebehu nasledujúcich štyroch rokov.
Oznámenie prišlo po úspechu zelených strán v májových voľbách do Európskeho parlamentu. Každý rok sú vo Francúzsku odhodené alebo zničené nové zákaznícke produkty za viac než 650 miliónov eur, tvrdí premiérov úrad.
"Je to plytvanie, ktoré šokuje; ktoré je šokujúce pre zdravý rozum. Je to škandál," povedal Philippe.
Na základe daného opatrenia bude povinné odovzdať výrobky, ktoré budú následne opätovne využité alebo recyklované. Ide o súčasť návrhu zákona o hospodárstve, ktorý bude vládny kabinet prerokúvať v júli. Legislatíva sa stane zákonom niekedy v rokoch 2021-23.
Juniorská ministerka životného prostredia Brune Poirsonová prisľúbila zákon na riešenie odpadov v januári po tom, ako bol v televízii odvysielaný dokument, v ktorom boli ukázané kontajnery nepredaného alebo vráteného tovaru v skladisku Amazonu, určené na likvidáciu na základe dohôd podpísaných medzi touto spoločnosťou a treťostranovými maloobchodníkmi.
Britská módna značka Burberry vlani vyvolala pobúrenie, keď sa priznala, že každý rok spálila nepredané ošatenie, doplnky a parfumy v hodnote 28,6 milióna libier ako opatrenie pred tým, aby bol tento tovar lacno rozpredaný.
Zámerom danej značky bolo zachovať jej exkluzivitu a luxusnosť. Neskôr sa vyjasnilo, že táto prax je v predmetnom odvetví relatívne bežná.
Philippeho úrad uviedol, že výnimky budú mať produkty, ktoré sú po určitom termíne už nepoužiteľné.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR