|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. decembra 2010
FRANCÚZSKO: Za haváriu concordu môže Continental Airlines
Za haváriu lietadla concorde na parížskom letisku v roku 2000 je zodpovedná americká letecká spoločnosť Continental Airlines a jeden z jej mechanikov. V pondelok o tom rozhodol súd na ...
Zdieľať
Foto: SITA/APPONTOISE 6. decembra (WEBNOVINY) - Za haváriu lietadla concorde na parížskom letisku v roku 2000 je zodpovedná americká letecká spoločnosť Continental Airlines a jeden z jej mechanikov. V pondelok o tom rozhodol súd na parížskom predmestí Pontoise. Aerolínie musia zaplatiť pokutu vo výške 200 000 eur. Mechanik John Taylor dostal pokutu 2000 eur a podmienečný trest 15 mesiacov. Ďalších obvinených súd oslobodil. Continental Airlines už oznámili, že voči rozsudku sa odvolajú.
Concorde spoločnosti Air France sa zrútil na parížskom letisku Charla de Gaulla 25. júla 2000. Zahynulo všetkých 109 ľudí na palube, väčšinou nemeckých turistov. Medzi obeťami sú aj štyria ľudia na zemi, ktorí sa v čase pádu concordu nachádzali v hoteli, do ktorého stroj po tom, ako sa vznietil, narazil. Za nešťastie môže kovová lamela, ktorá odpadla z lietadla spoločnosti Continental Airlines. Súčiastka z tvrdej zliatiny titánu počas vzlietnutia poškodila pneumatiku a palivovú nádrž concordu a spôsobila, že sa krátko po štarte zrútil.
Z havárie bol obvinený aj ďalší americký mechanik ako aj bývalý predstaviteľ francúzskeho leteckého úradu a dvaja konštruktéri legendárneho dopravného lietadla schopného dosiahnuť nadzvukovú rýchlosť. Súd všetkých obvinení zbavil.
Jedinými spoločnosťami, ktoré v tom čase používali concorde na komerčné lety, boli Air France a British Airways. Tie ich po tragédii na 15 mesiacov vyradili z prevádzky a po ich opätovnom krátkom návrate ich v roku 2003 prestali používať definitívne.
Prvý komerčný let legendárneho lietadla uskutočnili ešte v roku 1976. Celkovo vyrobili len 20 lietadiel tohto typu, pričom jeden kus sa v začiatkoch predával za 23 miliónov libier. Concorde bol produktom spoločného britsko-francúzskeho konzorcia a lietal na pravidelnej linke Paríž-New York. Túto trasu bol pritom schopný preletieť za dodnes rekordné približne tri hodiny. Concorde však nebol jediným komerčným dopravným lietadlom schopným dosiahnuť rýchlosť zvuku. Francúzov a Britov v tomto ešte v roku 1969 predbehli Sovieti, ktorých Tupolev Tu-144 dosiahol tzv. rýchlosť Mach 2 ešte skôr ako concorde.
Concorde spoločnosti Air France sa zrútil na parížskom letisku Charla de Gaulla 25. júla 2000. Zahynulo všetkých 109 ľudí na palube, väčšinou nemeckých turistov. Medzi obeťami sú aj štyria ľudia na zemi, ktorí sa v čase pádu concordu nachádzali v hoteli, do ktorého stroj po tom, ako sa vznietil, narazil. Za nešťastie môže kovová lamela, ktorá odpadla z lietadla spoločnosti Continental Airlines. Súčiastka z tvrdej zliatiny titánu počas vzlietnutia poškodila pneumatiku a palivovú nádrž concordu a spôsobila, že sa krátko po štarte zrútil.
Z havárie bol obvinený aj ďalší americký mechanik ako aj bývalý predstaviteľ francúzskeho leteckého úradu a dvaja konštruktéri legendárneho dopravného lietadla schopného dosiahnuť nadzvukovú rýchlosť. Súd všetkých obvinení zbavil.
Jedinými spoločnosťami, ktoré v tom čase používali concorde na komerčné lety, boli Air France a British Airways. Tie ich po tragédii na 15 mesiacov vyradili z prevádzky a po ich opätovnom krátkom návrate ich v roku 2003 prestali používať definitívne.
Prvý komerčný let legendárneho lietadla uskutočnili ešte v roku 1976. Celkovo vyrobili len 20 lietadiel tohto typu, pričom jeden kus sa v začiatkoch predával za 23 miliónov libier. Concorde bol produktom spoločného britsko-francúzskeho konzorcia a lietal na pravidelnej linke Paríž-New York. Túto trasu bol pritom schopný preletieť za dodnes rekordné približne tri hodiny. Concorde však nebol jediným komerčným dopravným lietadlom schopným dosiahnuť rýchlosť zvuku. Francúzov a Britov v tomto ešte v roku 1969 predbehli Sovieti, ktorých Tupolev Tu-144 dosiahol tzv. rýchlosť Mach 2 ešte skôr ako concorde.