Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

31. marca 2015

Francúzski vyšetrovatelia sa zamerajú na zlyhania systému v kabíne



Francúzsky Úrad vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA) dnes oznámil, že jeho vyšetrovatelia sa chcú zamerať aj na systémové zlyhania, ktoré minulý týždeň mohli ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
 
Paríž 31. marca (TASR) - Francúzsky Úrad vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA) dnes oznámil, že jeho vyšetrovatelia sa chcú zamerať aj na systémové zlyhania, ktoré minulý týždeň mohli vyústiť do havárie lietadla spoločnosti Germanwings vo francúzskych Alpách. BEA predpokladá, že analýza chýb povedie k zmene pravidiel pre vstup do kokpitu, ako aj k odhaleniu pilotov s rizikovým psychologickým profilom.


Informovala o tom agentúra AP, ktorá pripomenula, že pri havárii zahynulo všetkých 150 ľudí na palube vrátane druhého pilota, ktorý je podozrivý zo zámerného nasmerovania Airbusu A320 k horskému masívu, o ktorý sa roztrieštil.

Dnešné komuniké BEA je jeho prvým od zverejnenia hypotézy, že haváriu airbusu mohol zaviniť kopilot Andreas Lubitz.

Hypotéza o Lubitzovej možnej vine sa objavila na základe analýzy hlasového záznamu z pilotnej kabíny, získaného z druhej čiernej skrinky známej ako cockpit voice recorder (CVR). V tejto súvislosti dnes BEA spresnil, že predmetom jeho skúmania sú aj systémové zlyhania, ktoré Lubitzovi umožnili, aby sa zamkol v pilotnej kabíne po odchode kapitána lietadla.

BEA tak bude analyzovať "logiku systému zamykania dverí na kokpite a procedúry vstupu a odchodu z kabíny", ale zameria sa aj na kritériá psychologického skríningu. Na základe toho môžu letecké spoločnosti dostať odporúčanie, aby sprísnili psychotesty pilotov.


Letecký vyšetrovací úrad BEA spresnil, že cieľom vyšetrovania je urobiť detailnú analýzu údajov o lete 4U9525 z Barcelony do Düsseldorfu. Čierna skrinka s týmito záznamami (digital flight data recorder - DFDR) sa však zatiaľ nenašla.

Výsledky analýzy BEA bude Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) brať ako odporúčania, ktorých rešpektovaním by bolo možné v budúcnosti zabrániť zopakovanie podobnej tragédie.


Koncom minulého týždňa EASA zverejnila svoje odporúčanie na stálu prítomnosť dvoch členov posádky v kokpite, z ktorých najmenej jeden musí byť kvalifikovaným pilotom. EASA spresnila, že ide o dočasné opatrenie, ktoré súvisí s doterajšími poznatkami z vyšetrovania havárie Airbusu A320, ku ktorej došlo presne pred týždňom.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Mrazivé zistenie: Lubitz sa liečil kvôli samovražedným sklonom (30. 3. 2015)
 Bild am Sonntag: Andreas Lubitz mal masívne problémy so zrakom (28. 3. 2015)
 Lubitz pád lietadla plánoval, tvrdí jeho expriateľka (28. 3. 2015)
 BBC: Pilot havarovaného lietadla Germanwings tajil, že je chorý (27. 3. 2015)
 Vraždiaci pilot Lubitz sa posledné dva mesiace liečil na klinike (27. 3. 2015)
 Francúzske médiá: Samovražda pilota je ojedinelým činom, ale stáva sa (27. 3. 2015)
 POTVRDENÉ: Druhý pilot nechal Airbus klesať zámerne, až kým nepadol (26. 3. 2015)
 VIDEO:Pilot, čo vraždil, bol podľa kolegu dobrý a so zmyslom pre humor (26. 3. 2015)
 Druhý pilot havarovaného lietadla pracoval pre Germanwings dva roky (26. 3. 2015)
 Lufthansa nemôže potvrdiť správu New York Times o havárii airbusu (26. 3. 2015)



nasledujúci článok >>
Pátrajú po nezvestnom chlapcovi z okresu Rimavská Sobota, Ch. Hanákovi
<< predchádzajúci článok
Parkovací dom v Petržalke zatiaľ poslanci neodsúhlasili,chcú rokovať