Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

26. februára 2019

Francúzska automobilka PSA dosiahla vlani výrazný nárast zisku



Na snímke Peugeot 3008 GT.



Zdieľať
Na snímke Peugeot 3008 GT. Foto: TASR/Martin Baumann
Paríž 26. februára (TASR) - Francúzska automobilová skupina PSA v utorok zvýšila svoje strednodobé prognózy po tom, ako za minulý rok zaznamenala výrazný rast ziskov a tržieb. Prispeli k tomu úspechy jej SUV modelov Peugeot 3008 a 5008.


Čistý zisk skupiny za rok 2018 vzrástol o 47 % na 2,83 miliardy eur z 1,92 miliardy v predchádzajúcom roku.

Prevádzkový zisk spoločnosti PSA sa zvýšil o 43 % na 5,69 miliardy eur aj vďaka akvizícii Opel-Vauxhall. Tržby spoločnosti stúpli o 19 % percent na 74,03 miliardy eur.

Analytici predpovedali celej skupine prevádzkový zisk 5,61 miliardy eur a tržby 74,76 miliardy eur.

Vedenie spoločnosti navrhne dividendu vo výške 78 centov na akciu za rok 2018 oproti 53 centov/akcia rok predtým.

PSA vlani predala 3,88 milióna áut, o 6,8 % viac ako v roku 2017.

Automobilová skupina zároveň uviedla, že "prekročila" pôvodné ciele svojho strategického plánu "Push to Pass" na obdobie rokov 2016 až 2018. A v rokoch 2019 až 2021 sa sústredí na zvýšenie priemernej prevádzkovej marže, ktorá bude odteraz zahŕňať aj menej výnosnú divíziu Opel-Vauxhall.

Generálny riaditeľ Carlos Tavares po zverejnení výsledkov vyhlásil, že finančná výkonnosť skupiny "dokazuje jej schopnosť prinášať zisky a ďalej rásť".

Silný predaj najnovších SUV modelov značky Peugeot pomohol spoločnosti PSA pri stabilnom zotavovaní z úpadku v rokoch 2013 - 2014. Tavares teraz uplatňuje rovnakú disciplínu aj v divízii Opel, ktorú PSA získala od americkej automobilky General Motors v roku 2017.

Divízia Peugeot-Citroën, v ktorej sú zahrnuté pôvodné francúzske značky, zaznamenala rekordnú 8,4-percentnú maržu a jej tržby vzrástli o 18,9 % napriek nepriaznivým menovým kurzom. Marža Opel-Vauxhall dosiahla 4,7 % a tržby boli na úrovni 18,31 miliárd eur.

Tavares zároveň predstavil kroky na zníženie veľkej závislosti skupiny na Európe, ktorá sa podieľa 80 % na jej globálnom odbyte aj v dôsledku akvizície značky Opel.

Značka Citroën vstupuje na trh v Indii a Opel sa vracia do Ruska. Cieľom skupiny je zvýšiť predaj mimo Európskej únie o 50 % do roku 2021.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Podnikatelia: Kvalita podnikateľského prostredia dlhodobo stagnuje
<< predchádzajúci článok
A. Kiska bude pri vyšetrovaní vydierania súčinný