21. marca 2018
Ilustračná snímka. Foto: TASR/APParíž 21. marca (TASR) - Prieskumy nálad spotrebiteľov vo Francúzsku naznačujú, že pokiaľ ide o rýchle občerstvenie, Francúzi začali pred svojím klasickým sendvičom s maslom a šunkou dávať prednosť burgerom amerického typu.
Zo štúdie konzultačnej spoločnosti Gira Conseil vyplýva, že v roku 2017 sa vo Francúzsku predalo okolo 1,2 miliardy šunkových sendvičov, zatiaľ čo burgerov sa predalo až 1,4 miliardy kusov.
Štúdia naznačuje, že celkovo sa zvyšuje predaj sendvičov i burgerov. V prípade bagety s maslom a šunkou je však rast pomalší - v roku 2017 dosiahol 1,3 percenta, zatiaľ čo predaj burgerov stúpol až o deväť percent.
Napriek nárastu počtu skonzumovaných sendvičov v tomto roku
"sú (ich) zlaté roky dávno preč", konštatuje sa v štúdii. Kým v roku 2012 predstavoval podiel šunkových sendvičov na trhu s rýchlym občerstvením vo Francúzsku 62 percent, v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa znížil o viac ako 11 percent.
Mnohí majitelia reštaurácií si v tejto súvislosti kladú otázku, či americký burger časom nevytlačí aj ďalšie francúzske
"rýchle" jedlo: steak s hranolčekmi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR