|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. marca 2018
Francúzi začali dávať prednosť burgerom pred typickými sendvičmi
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Paríž 21. marca (TASR) - Prieskumy nálad spotrebiteľov vo Francúzsku naznačujú, že pokiaľ ide o rýchle občerstvenie, Francúzi začali pred svojím klasickým sendvičom s maslom a šunkou dávať prednosť burgerom amerického typu.Zo štúdie konzultačnej spoločnosti Gira Conseil vyplýva, že v roku 2017 sa vo Francúzsku predalo okolo 1,2 miliardy šunkových sendvičov, zatiaľ čo burgerov sa predalo až 1,4 miliardy kusov.
Štúdia naznačuje, že celkovo sa zvyšuje predaj sendvičov i burgerov. V prípade bagety s maslom a šunkou je však rast pomalší - v roku 2017 dosiahol 1,3 percenta, zatiaľ čo predaj burgerov stúpol až o deväť percent.
Napriek nárastu počtu skonzumovaných sendvičov v tomto roku "sú (ich) zlaté roky dávno preč", konštatuje sa v štúdii. Kým v roku 2012 predstavoval podiel šunkových sendvičov na trhu s rýchlym občerstvením vo Francúzsku 62 percent, v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa znížil o viac ako 11 percent.
Mnohí majitelia reštaurácií si v tejto súvislosti kladú otázku, či americký burger časom nevytlačí aj ďalšie francúzske "rýchle" jedlo: steak s hranolčekmi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR