![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
21. marca 2018
Francúzi začali dávať prednosť burgerom pred typickými sendvičmi
Ilustračná snímka.
Zdieľať

Zo štúdie konzultačnej spoločnosti Gira Conseil vyplýva, že v roku 2017 sa vo Francúzsku predalo okolo 1,2 miliardy šunkových sendvičov, zatiaľ čo burgerov sa predalo až 1,4 miliardy kusov.
Štúdia naznačuje, že celkovo sa zvyšuje predaj sendvičov i burgerov. V prípade bagety s maslom a šunkou je však rast pomalší - v roku 2017 dosiahol 1,3 percenta, zatiaľ čo predaj burgerov stúpol až o deväť percent.
Napriek nárastu počtu skonzumovaných sendvičov v tomto roku "sú (ich) zlaté roky dávno preč", konštatuje sa v štúdii. Kým v roku 2012 predstavoval podiel šunkových sendvičov na trhu s rýchlym občerstvením vo Francúzsku 62 percent, v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa znížil o viac ako 11 percent.
Mnohí majitelia reštaurácií si v tejto súvislosti kladú otázku, či americký burger časom nevytlačí aj ďalšie francúzske "rýchle" jedlo: steak s hranolčekmi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR