|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. apríla 2013
Ford začal predávať najrýchlejšiu Fiestu v histórii
Nový model Ford Fiesta ST je najrýchlejšie malé športové vozidlo v histórii automobilky Ford. Novú Fiestu ST vyvinul tím špecialistov Ford Team RS. Vozidlo je vybavené ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) – Nový model Ford Fiesta ST je najrýchlejšie malé športové vozidlo v histórii automobilky Ford.
Novú Fiestu ST vyvinul tím špecialistov Ford Team RS.
Vozidlo je vybavené 1,6-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s výkonom 134 kW/182 k a krútiacim momentom 240 Nm, vďaka ktorému Fiesta zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h.
Obrazom: Ford Fiesta ST
Ford Team RS vybavil nové auto funkciami, ktorými sa vyznačovali len väčšie športové automobily. Napríklad zdokonalený systém smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control (eTVC), elektronický stabilizačný systém Electronic Stability Control (ESC) s tromi režimami, šesťstupňovú manuálnu prevodovku či kotúčové brzdy na zadných kolesách.
Fiesta ST ale má popri výborných dynamických vlastnostiach aj nízku spotreba paliva na úrovni 5,9 l/100 km a nízku produkciu emisií CO2 (138 g/km).
V porovnaní s modelom predchádzajúcej generácie to je 20-percentné zníženie hodnoty emisií. Zároveň však dosahuje o takmer 20 percent vyšší výkon než 2,0-litrový motor, ktorým disponoval model prvej generácie.
Pre nový model Fiesta ST je typická veľká lichobežníková mriežka chladiča s jedinečnou štruktúrou v štýle medových plástov a výrazne tvarovaný zadný difúzor. Prepracovaný interiér sa zasa vyznačuje vysokou mierou kontrastu.
K dispozícii sú sedadlá Recaro ako aj nový systém Sound Symposer, ktorý privádza upravený zvuk motora do kabíny, aby si pasažieri v rámci svojho jazdného zážitku mohli vychutnať aj typické vrčanie motora. Ford okrem toho vybavil vozidlo aj systémami SYNC a MyKey.
Vylepšený elektronicky regulovaný podvozok
Pri prejazde zákrutou prenáša systém eTVC brzdný účinok na vnútorné predné koleso, čím zabezpečuje lepší kontakt kolies s vozovkou a zároveň zabraňuje nedotáčavosti bez nežiaduceho zníženia rýchlosti vozidla.
Nový softvér reguluje rovnováhu vozidla v reakcii na otáčanie volantu pri zrýchľovaní a brzdení, zatiaľ čo systém ESC poskytuje režim s plnou účinnosťou systému; režim šmýkania s obmedzeným účinkom systému alebo možnosť úplného vypnutia systému ESC.
Oba systémy svojou činnosťou podporujú špeciálne upravený otočný držiak náboja predných kolies, prepracovanú torznú tyč zadnej nápravy s vyššou klopnou tuhosťou, jedinečné nastavenia pružín a tlmičov na prednej aj zadnej náprave, ako aj o 15 mm nižšie položené ťažisko. Výsledkom je lepšia ovládateľnosť vozidla a vyšší jazdný komfort.
Systém riadenia s elektronickým posilňovačom sa vyznačuje strmším prevodovým pomerom 13,69 : 1 a kratšou tyčou riadenia v záujme priamejšej odozvy.
Nová Fiesta ST má ako prvá z tejto platformy zadné kotúčové brzdy, pričom sa vyznačuje väčším tandemovým hlavným brzdovým valcom, ktorý prispieva k zvýšeniu výkonnosti bŕzd.
Technológia motora EcoBoost
Motor EcoBoost využíva mnohé moderné technológie, ako napríklad preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Jeho nízka hmotnosť zasa prispieva k lepšej ovládateľnosti vozidla.
Jedinečné nastavenia motora a novej šesťstupňovej manuálnej prevodovky sa podarilo doladiť na severnej slučke pretekárskeho okruhu Nürburgring počas jazdy zodpovedajúcej viac ako 100 kolám tohto 21-kilometrového okruhu.
Typický nositeľ označenia ST – zvnútra aj navonok
Súčasťou predných svetlometov modelu Fiesta ST sú svetlá na denné svietenie s technológiou LED a kompletná karosárska súprava ST.
Nové dostupné odtiene lakov karosérie zahŕňajú červenú Race Red, oranžovú Molten Orange a modrú Spirit Blue. V kabíne zasa nájdeme ozdobné detaily prístrojovej dosky z uhlíkových vláken, zliatinové pedále a radiacu páku, ako aj volant v štýle ST.
Pomocou systému MyKey môže majiteľ vozidla nastaviť maximálnu rýchlosť a maximálnu hlasitosť audiosystému v prípade, že zverí svoje vozidlo niekomu inému. Zároveň dokáže zamedziť deaktivácii bezpečnostných systémov. Hlasom aktivovaný komunikačný systém Ford SYNC s funkciou pomoci v núdzi Emergency Assistance dokáže cestujúcich v prípade nehody priamo spojiť s operátorom miestnej záchrannej služby.
Vozidlo je vybavené 1,6-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s výkonom 134 kW/182 k a krútiacim momentom 240 Nm, vďaka ktorému Fiesta zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h.
Obrazom: Ford Fiesta ST
Ford Team RS vybavil nové auto funkciami, ktorými sa vyznačovali len väčšie športové automobily. Napríklad zdokonalený systém smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control (eTVC), elektronický stabilizačný systém Electronic Stability Control (ESC) s tromi režimami, šesťstupňovú manuálnu prevodovku či kotúčové brzdy na zadných kolesách.
Fiesta ST ale má popri výborných dynamických vlastnostiach aj nízku spotreba paliva na úrovni 5,9 l/100 km a nízku produkciu emisií CO2 (138 g/km).
V porovnaní s modelom predchádzajúcej generácie to je 20-percentné zníženie hodnoty emisií. Zároveň však dosahuje o takmer 20 percent vyšší výkon než 2,0-litrový motor, ktorým disponoval model prvej generácie.
Pre nový model Fiesta ST je typická veľká lichobežníková mriežka chladiča s jedinečnou štruktúrou v štýle medových plástov a výrazne tvarovaný zadný difúzor. Prepracovaný interiér sa zasa vyznačuje vysokou mierou kontrastu.
K dispozícii sú sedadlá Recaro ako aj nový systém Sound Symposer, ktorý privádza upravený zvuk motora do kabíny, aby si pasažieri v rámci svojho jazdného zážitku mohli vychutnať aj typické vrčanie motora. Ford okrem toho vybavil vozidlo aj systémami SYNC a MyKey.
Vylepšený elektronicky regulovaný podvozok
Pri prejazde zákrutou prenáša systém eTVC brzdný účinok na vnútorné predné koleso, čím zabezpečuje lepší kontakt kolies s vozovkou a zároveň zabraňuje nedotáčavosti bez nežiaduceho zníženia rýchlosti vozidla.
Nový softvér reguluje rovnováhu vozidla v reakcii na otáčanie volantu pri zrýchľovaní a brzdení, zatiaľ čo systém ESC poskytuje režim s plnou účinnosťou systému; režim šmýkania s obmedzeným účinkom systému alebo možnosť úplného vypnutia systému ESC.
Oba systémy svojou činnosťou podporujú špeciálne upravený otočný držiak náboja predných kolies, prepracovanú torznú tyč zadnej nápravy s vyššou klopnou tuhosťou, jedinečné nastavenia pružín a tlmičov na prednej aj zadnej náprave, ako aj o 15 mm nižšie položené ťažisko. Výsledkom je lepšia ovládateľnosť vozidla a vyšší jazdný komfort.
Systém riadenia s elektronickým posilňovačom sa vyznačuje strmším prevodovým pomerom 13,69 : 1 a kratšou tyčou riadenia v záujme priamejšej odozvy.
Nová Fiesta ST má ako prvá z tejto platformy zadné kotúčové brzdy, pričom sa vyznačuje väčším tandemovým hlavným brzdovým valcom, ktorý prispieva k zvýšeniu výkonnosti bŕzd.
Technológia motora EcoBoost
Motor EcoBoost využíva mnohé moderné technológie, ako napríklad preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Jeho nízka hmotnosť zasa prispieva k lepšej ovládateľnosti vozidla.
Jedinečné nastavenia motora a novej šesťstupňovej manuálnej prevodovky sa podarilo doladiť na severnej slučke pretekárskeho okruhu Nürburgring počas jazdy zodpovedajúcej viac ako 100 kolám tohto 21-kilometrového okruhu.
Typický nositeľ označenia ST – zvnútra aj navonok
Súčasťou predných svetlometov modelu Fiesta ST sú svetlá na denné svietenie s technológiou LED a kompletná karosárska súprava ST.
Nové dostupné odtiene lakov karosérie zahŕňajú červenú Race Red, oranžovú Molten Orange a modrú Spirit Blue. V kabíne zasa nájdeme ozdobné detaily prístrojovej dosky z uhlíkových vláken, zliatinové pedále a radiacu páku, ako aj volant v štýle ST.
Pomocou systému MyKey môže majiteľ vozidla nastaviť maximálnu rýchlosť a maximálnu hlasitosť audiosystému v prípade, že zverí svoje vozidlo niekomu inému. Zároveň dokáže zamedziť deaktivácii bezpečnostných systémov. Hlasom aktivovaný komunikačný systém Ford SYNC s funkciou pomoci v núdzi Emergency Assistance dokáže cestujúcich v prípade nehody priamo spojiť s operátorom miestnej záchrannej služby.