|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júna 2013
Ford spustil v Európe výrobu elektrického Focusu
Spoločnosť Ford Motor Company spustila v nemeckom meste Saarlouis výrobu úplne nového modelu Focus Electric. Ide o prvé úplné elektrické vozidlo, ktoré bude Ford vyrábať v Európe. K európskym zákazníkom sa dostane v júli.
Zdieľať
Spoločnosť Ford Motor Company spustila v nemeckom meste Saarlouis výrobu úplne nového modelu Focus Electric. Ide o prvé úplné elektrické vozidlo, ktoré bude Ford vyrábať v Európe. K európskym zákazníkom sa dostane v júli.
Electric bude s nulovými emisiami v Európe stáť na čele elektrifikovaného radu mimoriadne úsporných vozidiel značky Ford, do ktorého sa budúci rok zaradí plug-in hybridné elektrické vozidlo C MAX Energi a neskôr aj úplne nové Mondeo Hybrid.
Pohonná jednotka Focusu Electric je vybavená elektromotorom a lítium-iónovým akumulátorom. Dosahuje výkon 107 kW/145 k a vozidlo s ňou dosiahne najvyššiu rýchlosť 135 km/h. Electric sa od decembra 2011 vyrába v Severnej Amerike.
Každý model Electricu je vybavený plne integrovanou nabíjačkou s príkonom 6,6 kW. Nabíjanie v dĺžke dvoch až troch hodín z elektrickej siete zabezpečí vozidlu jazdný dosah približne 100 km. Plné nabitie akumulátorov trvá tri až štyri hodiny a zabezpečí jazdný dosah zhruba 160 km.
Electric má nové používateľské rozhranie s názvom SmartGauge, ktoré počíta a zobrazuje jazdný dosah na základe zostávajúceho množstva energie, jazdného štýlu vodiča, jeho spôsobu brzdenia a zrýchľovania či používania príslušenstva, ako je napríklad klimatizácia alebo audiosystém.
Sofistikovaná pohonná jednotka modelu Focus Electric využíva rekuperačné brzdenie. Vďaka nemu uloží až 95 percent kinetickej energie, ktorá sa bežne stratí počas procesu brzdenia.
Inovatívna funkcia Brake Coach podporuje postupné brzdenie, aby sa do akumulátora podarilo vrátiť väčšie množstvo energie.
Electric bude s nulovými emisiami v Európe stáť na čele elektrifikovaného radu mimoriadne úsporných vozidiel značky Ford, do ktorého sa budúci rok zaradí plug-in hybridné elektrické vozidlo C MAX Energi a neskôr aj úplne nové Mondeo Hybrid.
Pohonná jednotka Focusu Electric je vybavená elektromotorom a lítium-iónovým akumulátorom. Dosahuje výkon 107 kW/145 k a vozidlo s ňou dosiahne najvyššiu rýchlosť 135 km/h. Electric sa od decembra 2011 vyrába v Severnej Amerike.
Každý model Electricu je vybavený plne integrovanou nabíjačkou s príkonom 6,6 kW. Nabíjanie v dĺžke dvoch až troch hodín z elektrickej siete zabezpečí vozidlu jazdný dosah približne 100 km. Plné nabitie akumulátorov trvá tri až štyri hodiny a zabezpečí jazdný dosah zhruba 160 km.
Electric má nové používateľské rozhranie s názvom SmartGauge, ktoré počíta a zobrazuje jazdný dosah na základe zostávajúceho množstva energie, jazdného štýlu vodiča, jeho spôsobu brzdenia a zrýchľovania či používania príslušenstva, ako je napríklad klimatizácia alebo audiosystém.
Sofistikovaná pohonná jednotka modelu Focus Electric využíva rekuperačné brzdenie. Vďaka nemu uloží až 95 percent kinetickej energie, ktorá sa bežne stratí počas procesu brzdenia.
Inovatívna funkcia Brake Coach podporuje postupné brzdenie, aby sa do akumulátora podarilo vrátiť väčšie množstvo energie.