|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2006
Flašíková je za opätovné otvorenie diskusie k územnému plánu
V prípade svojho víťazstva v decembrových komunálnych voľbách chce kandidátka na funkciu bratislavského primátora Monika Flašíková-Beňová znovu otvoriť diskusiu o návrhu územného plánu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - V prípade svojho víťazstva v
decembrových komunálnych voľbách chce kandidátka na funkciu
bratislavského primátora Monika Flašíková-Beňová znovu otvoriť diskusiu
o návrhu územného plánu hlavného mesta. Ako uviedla v rozhovore pre
agentúru SITA, predstavitelia mimovládnych organizácií ju informovali,
že celá diskusia o územnom pláne trvala dve hodiny a pritom tam bolo
800 pripomienok. "Toto nie je dostatočná diskusia s obyvateľmi, musí
mať inú úroveň," vyhlásila Flašíková, podľa ktorej je dôležité, aby
primátor intenzívne komunikoval s občanmi, mestskými časťami aj
samosprávnym krajom.
Flašíková tiež kritizovala fungovanie Dopravného podniku Bratislava
(DPB). Tvrdí, že v DPB je prezamestnanosť a v prípade svojho víťazstva
by počty zamestnancov znížila. Súčasný magistrát podľa nej nepovažuje
za potrebné komunikovať s obyvateľmi hlavného mesta, vychádzala preto
len z informácií, ktoré sa jej podarilo získať. Podľa nich pracuje v
DPB okolo 3,5 tisíc zamestnancov, z toho len okolo 930 sú vodiči a
vodičky. "Všetci ostatní zamestnanci sú z môjho pohľadu predimenzovaní
a tam vidím veľkú časť úspory," povedala. Viac peňazí by mal podľa nej
dopravný podnik získavať aj z reklamy. "Nevidím dôvod, prečo by DPB
nemohol mať svoje marketingové oddelenie, ktoré by mohlo realizovať
reklamné aktivity v prostriedkoch MHD, čím by sa výnosnosť výrazne
zvýšila," uviedla Flašíková. Ušetriť sa podľa nej dá aj na tom, že
dopravný podnik nebude zamestnávať množstvo servisných technikov a
opravárov, ale pri nákupe dopravných prostriedkov zakomponuje do zmlúv
záväzok pre dodávateľa, že sa postará aj o servis a opravy.
Riešiť problémy s bývaním by Flašíková chcela pomôcť predovšetkým
sociálne odkázaným ľuďom, ktorí nemajú dostatočné príjmy na to, aby si
dokázali zabezpečiť bývanie za trhové ceny. "Nebudú to tisícky takýchto
bytov, lebo na to nebudú peniaze, budeme stavať len také množstvo,
koľko nám ekonomika magistrátu dovolí," povedala. Peniaze na výstavbu
takýchto bytov sa podľa nej dajú zohnať od investorov a developerov,
ktorí chcú stavať v Bratislave. "Vieme im ponúknuť veľmi lukratívne
zmluvy, tak oni by zas mohli urobiť niečo v prospech mesta a mohli by
sa napríklad nejakým spôsobom podieľať na takýchto projektoch, je to
bežná prax v európskych mestách," povedala Flašíková.
Pre lepšiu informovanosť občanov a transparentnosť by Flašíková chcela zaviesť novinku - priame prenosy zo zasadnutí bratislavského mestského zastupiteľstva. Keďže je mesto zadlžené a čaká ho niekoľko veľkých investičných projektov, nebude zrejme možné zriadiť mestský televízny kanál, ale zasadnutia zastupiteľstva podľa nej bude určite možné sledovať na internete a možnosť prenášať ich dostanú aj lokálne televízie v mestských častiach.
SITA