|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. januára 2013
Firmy sa predávali pre finančnú injekciu, nie strategicky
Za takmer polovicou predajov podnikov, ktoré sa uskutočnili v uplynulých dvoch rokoch, bola potreba rýchlej finančnej injekcie a nie snaha o dosiahnutie dlhodobejšieho strategického cieľa. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. januára (WEBNOVINY) - Za takmer polovicou predajov podnikov, ktoré sa uskutočnili v uplynulých dvoch rokoch, bola potreba rýchlej finančnej injekcie a nie snaha o dosiahnutie dlhodobejšieho strategického cieľa.
Vyplýva to z medzinárodného prieskumu spoločnosti Ernst & Young.
Pri rozhodovaní, či podnik zostane alebo nezostane v portfóliu materskej spoločnosti, sú krátkodobé finančné ukazovateľa hlavným faktorom v šiestich z desiatich prípadov. Medzi strategickými faktormi, ktoré nasledujú až na ďalších miestach v rebríčku priorít, respondenti uvádzali tvorbu hodnoty pre akcionárov a dôraz na hlavnú podnikateľskú činnosť.
"Hlavné dôvody predaja podnikov sa menia. Mnoho transakcií sa síce stále využíva ako krátkodobý nástroj na zvýšenie hotovosti alebo splácanie dlhov predávajúceho – čo nie je žiadne prekvapenie, ak uvážime problémy mnohých podnikov so zháňaním hotovosti a úverovaním v uplynulých piatich rokoch – objavujú sa však aj firmy, ktoré už vyznávajú strategickejší a štruktúrovanejší prístup a považujú divestíciu za rovnako dôležitý strategický cieľ ako akvizíciu,“ povedal partner spoločnosti Ernst & Young pre fúzie a akvizície v Slovenskej republike Jozef Mathia.
Podľa manažéra oddelenia transakčného poradenstva Ernst & Young na Slovensku Michala Zakarovského sa však strategické plánovanie predajov firmám spravidla vypláca a vedie k prekročeniu pôvodne stanovených cieľov. „Skutočnosť, že 73 % spoločností nevyťaží z predaja podniku maximálnu možnú sumu, je dôkazom toho, aký dôležitý je strategicky orientovaný prístup. Možno očakávať, že v súčasnom období nízkeho či dokonca nulového rastu zohrajú odpredaje nemalú úlohu z hľadiska ďalšieho smerovania podnikov, plnenia dlhodobých cieľov a pri tvorbe hodnôt pre akcionárov,“ dodal Zakarovský.
Údaje pre prieskum získala spoločnosť Ernst & Young v spolupráci s agentúrou Economist Intelligence Unit (EIU) na základe opýtania 600 vedúcich pracovníkov z celého sveta a prostredníctvom rozhovorov s klientmi, zástupcami investičných bánk a právnických firiem.
Vyplýva to z medzinárodného prieskumu spoločnosti Ernst & Young.
Pri rozhodovaní, či podnik zostane alebo nezostane v portfóliu materskej spoločnosti, sú krátkodobé finančné ukazovateľa hlavným faktorom v šiestich z desiatich prípadov. Medzi strategickými faktormi, ktoré nasledujú až na ďalších miestach v rebríčku priorít, respondenti uvádzali tvorbu hodnoty pre akcionárov a dôraz na hlavnú podnikateľskú činnosť.
"Hlavné dôvody predaja podnikov sa menia. Mnoho transakcií sa síce stále využíva ako krátkodobý nástroj na zvýšenie hotovosti alebo splácanie dlhov predávajúceho – čo nie je žiadne prekvapenie, ak uvážime problémy mnohých podnikov so zháňaním hotovosti a úverovaním v uplynulých piatich rokoch – objavujú sa však aj firmy, ktoré už vyznávajú strategickejší a štruktúrovanejší prístup a považujú divestíciu za rovnako dôležitý strategický cieľ ako akvizíciu,“ povedal partner spoločnosti Ernst & Young pre fúzie a akvizície v Slovenskej republike Jozef Mathia.
Podľa manažéra oddelenia transakčného poradenstva Ernst & Young na Slovensku Michala Zakarovského sa však strategické plánovanie predajov firmám spravidla vypláca a vedie k prekročeniu pôvodne stanovených cieľov. „Skutočnosť, že 73 % spoločností nevyťaží z predaja podniku maximálnu možnú sumu, je dôkazom toho, aký dôležitý je strategicky orientovaný prístup. Možno očakávať, že v súčasnom období nízkeho či dokonca nulového rastu zohrajú odpredaje nemalú úlohu z hľadiska ďalšieho smerovania podnikov, plnenia dlhodobých cieľov a pri tvorbe hodnôt pre akcionárov,“ dodal Zakarovský.
Údaje pre prieskum získala spoločnosť Ernst & Young v spolupráci s agentúrou Economist Intelligence Unit (EIU) na základe opýtania 600 vedúcich pracovníkov z celého sveta a prostredníctvom rozhovorov s klientmi, zástupcami investičných bánk a právnických firiem.