|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júna 2015
Firmy predávajúce online vlani zarobili každé piate euro cez internet
Firmy predávajúce online zarobili vlani každé piate euro cez internet. Slovenské podniky pritom za najväčší problém internetového predaja považujú vysoké dopravné náklady. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 10. júna (TASR) - Firmy predávajúce online zarobili vlani každé piate euro cez internet. Slovenské podniky pritom za najväčší problém internetového predaja považujú vysoké dopravné náklady. Vyplýva to z najnovšej analýzy Poštovej banky, ktorú zostavila na základe výsledkov prieskumu Eurobarometer.Na Slovensku sa vlani tržby z online predaja podieľali na celkových tržbách podnikov 19,2 %. V tomto smere tak Slovensko zaostáva za európskym priemerom, ktorý predstavuje 25,7 %, ale aj takmer všetkými krajinami Európskej únie (EÚ), pričom Malta a Cyprus neboli súčasťou prieskumu. "Nižší podiel ako na Slovensku zaznamenali už len v Grécku. Naopak, v Luxembursku bolo takmer každé druhé euro celkových tržieb zarobené prostredníctvom internetového predaja," uviedla analytička Poštovej banky Dominika Ondrová.
Ako ďalej vyplýva z analýzy, viac ako 86 % tržieb z online predaja slovenských obchodníkov pochádzalo z predaja na domácom trhu. "Prvenstvo získalo Poľsko, kde až 93 % všetkých tržieb pochádzalo z internetového predaja v rámci domácej krajiny," doplnila Ondrová.
Na to, aby mohli firmy predávať svoje výrobky prostredníctvom internetu však potrebujú technologickú platformu a musia dodržiavať aj určité podmienky a pravidlá. "Faktorom, ktorý európske podniky považujú v predaji prostredníctvom internetu za najväčšiu prekážku, sú vysoké dopravné náklady. Stotožňuje sa s tým až 57 % európskych podnikov, ktoré aktuálne takto svoje tovary nepredávajú," skonštatovala Ondrová s tým, že na Slovensku toto za problém považuje až 72 % podnikov, čo je najviac spomedzi krajín únie, ktoré boli zaradené do prieskumu.
Druhým najväčším problémom pre firmy sú vysoké náklady a samotný proces spojený so zárukou tovaru, jeho reklamáciou, prípadne s vrátením. "Na Slovensku to pociťuje ako prekážku 46 % obchodníkov," priblížila Ondrová. Rovnako pre viac ako polovicu európskych firiem je problémom aj neznalosť všetkých pravidiel, ktoré sú s internetovým predajom spojené. "Práve z tohto rizika majú spomedzi krajín únie, ktoré boli zapojené do prieskumu, najväčšiu obavu spoločnosti na Slovensku. Postrachom pre zhruba každý druhý európsky aj slovenský podnik je obava, že ceny ponúkaných tovarov a služieb by boli tlačené smerom nadol," dodala Ondrová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR