|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. novembra 2012
Firmy by viac investovali do zdravia svojich ľudí
V budúcom roku ostane objem prostriedkov pre zamestnanecké benefity nezmenený. Firmy svojim zamestnancom ani nepridajú, ani neuberú. V tomto duchu sa vyslovili takmer všetky slovenské spoločnosti oslovené ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. novembra (WBN/PR) - V budúcom roku ostane objem prostriedkov pre zamestnanecké benefity nezmenený. Firmy svojim zamestnancom ani nepridajú, ani neuberú. V tomto duchu sa vyslovili takmer všetky slovenské spoločnosti oslovené v rámci prieskumu spoločnosti Edenred. Stav firemných benefitov mapuje Edenred tradične koncom roka už po tretí raz.
Kým ešte v minulom roku za najväčšiu výhodu pre udržanie kľúčových zamestnancov označili manažéri firemné auto, mobil alebo notebook, dnes je situácia odlišná. Až u štvrtiny oslovených je najatraktívnejším benefitom príspevok na stravovanie nad rámec zákona. Nasledujú priame finančné odmeny (13 % opýtaných), flexibilný pracovný čas (13 %) a firemné aktivity ako lyžovačky, či teambuildingy (11 %).
Rozpočty firiem na zamestnanecké výhody sa však nemenia. Až 9 z 10 oslovených firiem bude v roku 2013 pracovať s rovnakým objemom prostriedkov. Rovnaká ostane aj štruktúra poskytovaných benefitov (86 % opýtaných). Ak sa už manažment rozhoduje pre zmeny, zvažuje najmä prechod od finančných k nefinančným benefitom (10 %). „Tento prístup kopíruje celosvetový trend, a síce prechod k nefinančnému odmeňovaniu zamestnancov. Zamestnanec si skôr uvedomí, že dostáva odmenu, ak nejde o peniaze, ktoré minie na bežnú spotrebu,“ vysvetľuje Dominika Miklášová, HR riaditeľka spoločnosti Edenred.
Dobre nastavené zamestnanecké výhody, podľa názoru zamestnávateľov, hlavne zvyšujú spokojnosť zamestnancov (36 %) a prispievajú k ich lojalite (21 %). Na druhej strane nemajú vplyv na zníženie fluktuácie. Kvalitný benefitový program si všíma aj pracovný trh. Takmer tri štvrtiny manažérov si myslí, že dobrý program pomáha zvýšiť ich atraktivitu ako zamestnávateľa.
Stále milujeme Google
V minulom roku zaradila spoločnosť Edenred do prieskumu aj otázku o vzoroch v odmeňovaní zamestnancov. Najväčšia časť slovenských firiem sa vtedy chcela podobať na Google, a to platí aj dnes. Medzi inšpiratívnymi firmami v oblasti odmeňovania sa však tento rok objavil aj slovenský Eset.
Ak by manažéri dostali pre rok 2013 neobmedzený rozpočet, najviac by zainvestovali do podpory zdravého životného štýlu (27 % opýtaných), zlepšenia pracovného prostredia (24 %) a podpory voľnočasových aktivít spolu so skvalitnením interného vzdelávania (zhodne po 16 %).
Kým ešte v minulom roku za najväčšiu výhodu pre udržanie kľúčových zamestnancov označili manažéri firemné auto, mobil alebo notebook, dnes je situácia odlišná. Až u štvrtiny oslovených je najatraktívnejším benefitom príspevok na stravovanie nad rámec zákona. Nasledujú priame finančné odmeny (13 % opýtaných), flexibilný pracovný čas (13 %) a firemné aktivity ako lyžovačky, či teambuildingy (11 %).
Rozpočty firiem na zamestnanecké výhody sa však nemenia. Až 9 z 10 oslovených firiem bude v roku 2013 pracovať s rovnakým objemom prostriedkov. Rovnaká ostane aj štruktúra poskytovaných benefitov (86 % opýtaných). Ak sa už manažment rozhoduje pre zmeny, zvažuje najmä prechod od finančných k nefinančným benefitom (10 %). „Tento prístup kopíruje celosvetový trend, a síce prechod k nefinančnému odmeňovaniu zamestnancov. Zamestnanec si skôr uvedomí, že dostáva odmenu, ak nejde o peniaze, ktoré minie na bežnú spotrebu,“ vysvetľuje Dominika Miklášová, HR riaditeľka spoločnosti Edenred.
Dobre nastavené zamestnanecké výhody, podľa názoru zamestnávateľov, hlavne zvyšujú spokojnosť zamestnancov (36 %) a prispievajú k ich lojalite (21 %). Na druhej strane nemajú vplyv na zníženie fluktuácie. Kvalitný benefitový program si všíma aj pracovný trh. Takmer tri štvrtiny manažérov si myslí, že dobrý program pomáha zvýšiť ich atraktivitu ako zamestnávateľa.
Stále milujeme Google
V minulom roku zaradila spoločnosť Edenred do prieskumu aj otázku o vzoroch v odmeňovaní zamestnancov. Najväčšia časť slovenských firiem sa vtedy chcela podobať na Google, a to platí aj dnes. Medzi inšpiratívnymi firmami v oblasti odmeňovania sa však tento rok objavil aj slovenský Eset.
Ak by manažéri dostali pre rok 2013 neobmedzený rozpočet, najviac by zainvestovali do podpory zdravého životného štýlu (27 % opýtaných), zlepšenia pracovného prostredia (24 %) a podpory voľnočasových aktivít spolu so skvalitnením interného vzdelávania (zhodne po 16 %).