|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. decembra 2013
Firmám na registráciu elektronickej komunikácie ostáva už len 5 dní
Subjektom, ktoré potrebujú v prvých dňoch nového roka s finančnou správou komunikovať elektronicky, ostáva na registráciu a autorizáciu v starom systéme už len päť dní.
Zdieľať
Bratislava 17. decembra (TASR) - Subjektom, ktoré potrebujú v prvých dňoch nového roka s finančnou správou komunikovať elektronicky, ostáva na registráciu a autorizáciu v starom systéme už len päť dní.
Následne sa totiž systém eTax vypne. Na novom portáli finančnej správy sa budú môcť podnikatelia registrovať a autorizovať opätovne od 2. januára 2014. "Podnikatelia, ktorí majú povinnosť od nového roka komunikovať s finančnou správou elektronicky, sa môžu v tomto roku registrovať do 23. 12. 2013. Po tomto termíne bude systém registrácie a autorizácie odstavený," upozorňuje hovorkyňa Finančného riaditeľstva (FR) SR Patrícia Macíková.
Ak má podnikateľ uzatvorenú s FR SR starú dohodu o elektronickej komunikácii, stačí, aby si zo systému eTax vytlačil ID číslo a vyplnenú dohodu spolu s pôvodným registračným formulárom predložil na miestny príslušný daňový úrad. Nová dohoda je zverejnená na portáli Finančného riaditeľstva SR, v časti elektronická komunikácia. "Ak doteraz podnikateľ s finančnou správou elektronicky nekomunikoval, od nového roka to bude pre neho jediná možnosť," podotýka Macíková.
Podnikatelia majú na výber dve možnosti ako komunikovať od nového roka s FR SE. "Buď sa čo najskôr zaregistrujú prostredníctvom aplikácie eTax, alebo si zriadia zaručený elektronický podpis," vysvetľuje Macíková. Vďaka tomuto podpisu budú môcť podnikatelia prostredníctvom nového portálu finančnej správy komunikovať elektronicky od nového roka bez toho, aby museli prísť na daňový úrad podpísať dohodu o elektronickej komunikácii. "Ak občan, ktorý doteraz s finančnou správou elektronicky nekomunikoval, túto registráciu a autorizáciu nevykoná do 23. decembra 2013, nebude môcť v období od 24. decembra 2013 do 2. januára 2014 podávať daňové priznania či iné dokumenty na finančnú správu elektronicky," hovorí Macíková.
Zmeny v komunikácii s FR SR súvisia s povinnou elektronickou komunikáciou, ktorá sa pre podnikateľov začína od nového roka.
Od 1. januára 2014 budú elektronicky komunikovať platitelia dane z pridanej hodnoty, daňoví poradcovia a advokáti zastupujúci daňový subjekt pri správe daní.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Následne sa totiž systém eTax vypne. Na novom portáli finančnej správy sa budú môcť podnikatelia registrovať a autorizovať opätovne od 2. januára 2014. "Podnikatelia, ktorí majú povinnosť od nového roka komunikovať s finančnou správou elektronicky, sa môžu v tomto roku registrovať do 23. 12. 2013. Po tomto termíne bude systém registrácie a autorizácie odstavený," upozorňuje hovorkyňa Finančného riaditeľstva (FR) SR Patrícia Macíková.
Ak má podnikateľ uzatvorenú s FR SR starú dohodu o elektronickej komunikácii, stačí, aby si zo systému eTax vytlačil ID číslo a vyplnenú dohodu spolu s pôvodným registračným formulárom predložil na miestny príslušný daňový úrad. Nová dohoda je zverejnená na portáli Finančného riaditeľstva SR, v časti elektronická komunikácia. "Ak doteraz podnikateľ s finančnou správou elektronicky nekomunikoval, od nového roka to bude pre neho jediná možnosť," podotýka Macíková.
Podnikatelia majú na výber dve možnosti ako komunikovať od nového roka s FR SE. "Buď sa čo najskôr zaregistrujú prostredníctvom aplikácie eTax, alebo si zriadia zaručený elektronický podpis," vysvetľuje Macíková. Vďaka tomuto podpisu budú môcť podnikatelia prostredníctvom nového portálu finančnej správy komunikovať elektronicky od nového roka bez toho, aby museli prísť na daňový úrad podpísať dohodu o elektronickej komunikácii. "Ak občan, ktorý doteraz s finančnou správou elektronicky nekomunikoval, túto registráciu a autorizáciu nevykoná do 23. decembra 2013, nebude môcť v období od 24. decembra 2013 do 2. januára 2014 podávať daňové priznania či iné dokumenty na finančnú správu elektronicky," hovorí Macíková.
Zmeny v komunikácii s FR SR súvisia s povinnou elektronickou komunikáciou, ktorá sa pre podnikateľov začína od nového roka.
Od 1. januára 2014 budú elektronicky komunikovať platitelia dane z pridanej hodnoty, daňoví poradcovia a advokáti zastupujúci daňový subjekt pri správe daní.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR