Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. mája 2006

Firma Kolos dosiahla vlani obrat vo výške 111 mil. Sk



Spoločnosť Kolos, s.r.o., ktorá pôsobí v oblasti direct marketingu a neadresných zásielok, zaznamenala v minulom roku takmer 19-percentný nárast obratu na 111 mil. Sk. Objem distribuovaných materiálov ...



Zdieľať

BRATISLAVA 4. mája (WN/SITA) - Spoločnosť Kolos, s.r.o., ktorá pôsobí v oblasti direct marketingu a neadresných zásielok, zaznamenala v minulom roku takmer 19-percentný nárast obratu na 111 mil. Sk. Objem distribuovaných materiálov stúpol vlani o 21 % na viac ako 300 mil. propagačných letákov. "V tomto roku plánujeme rozdistribuovať viac ako 400 mil. kusov letákov, pričom do roku 2008 chceme zdvojnásobiť súčasný objem distribuovaných materiálov," povedal konateľ Kolosu Henrich Lauko na utorkovej tlačovej konferencii rakúskej spoločnosti Österreichische Post AG, ktorá 26. apríla tohto roka odkúpila 100 % firmy Kolos.

V oblasti neadresných reklamných zásielok má Kolos v SR podľa Lauka 26-percentný podiel na trhu. Na Slovensku má firma zhruba 50 regionálnych pobočiek, vďaka ktorým pokrýva celé územie SR. Kolos pritom zamestnáva vo svojej centrále 18 stálych pracovníkov a v rámci celého Slovenska má viac ako 1 500 distribútorov.

Kolos sa zaoberá podľa Lauka aj podporou predaja a geomarketingom, ktorý zahŕňa zber a spracovanie údajov, marketingové analýzy a prieskumy trhu. Spoločnosť vznikla v roku 1995 so zámerom vytvoriť distribučnú agentúru pre neadresný mailing. V roku 2004 expandovala firma do ČR, kde začiatkom minulého roka založila dcérsku firmu Kolos marketing, s.r.o. Zákazníkmi spoločnosti Kolos v SR sú napríklad Billa, Black Red White, COOP Jednota, Datart Megastore, DM Drogerie markt, Drevona, ETA, Europa Möbel, Ikea, Lidl, Mountfield, NAY alebo Shark Computers.

Rakúska spoločnosť Österreichische Post AG odkúpila slovenskú firmu Kolos, s.r.o. kvôli možnosti využitia synergických efektov, ako aj výraznému potenciálu rastu slovenského poštového trhu v oblasti neadresného mailingu, teda distribúcie propagačných materiálov. "Na Slovensku vidíme dobrú možnosť synergických efektov, a to najmä preto, že k zákazníkom slovenského Kolosu sa zaraďujú aj spoločnosti, ktoré sú našimi zákazníkmi v Rakúsku," povedal na tlačovej konferencii člen predstavenstva spoločnosti Österreichische Post Walter Hitziger.

Na Slovensku, ktoré má ročný potenciálny rast trhu na úrovni 20 %, sa chce spoločnosť zamerať na rozvoj trhu neadresného mailingu a direct marketingu okrem Bratislavy napríklad aj v Nitre, Žiline, Košiciach či Banskej Bystrici. Spoločnosť Kolos je treťou akvizíciou firmy Post v SR po spoločnostiach SPS a In Time, ktoré sa zaoberajú balíkovými zásielkami. Obrat koncernu Österreichische Post AG vzrástol vlani medziročne o 2,9 % na 1,702 mld. eur. Zisk pred započítaním úrokov, daní, odpisov a amortizácie (EBITDA) stúpol o 10,2 % na 223,8 mil. eur.

(1 EUR = 37,393 SKK)

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
SR má podľa Mikloša najnižšie daňové a odvodové zaťaženie v EÚ
<< predchádzajúci článok
UPC zabezpečí divákom TV signál cez MMDS v najvyššej kvalite