|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. októbra 2009
Financovanie VŠ budú ovplyvňovať ich vedecké výkony
Financovanie našich vysokých škôl bude do väčšej miery ovplyvňovať ich aktivita a výsledky vo vede a výskume. Slovenská rektorská konferencia na svojom 51. pléne akceptovala zmenu metodiky ...
Zdieľať
ŽILINA 15. októbra (WEBNOVINY) - Financovanie našich vysokých škôl bude do väčšej miery ovplyvňovať ich aktivita a výsledky vo vede a výskume. Slovenská rektorská konferencia na svojom 51. pléne akceptovala zmenu metodiky financovania vysokých škôl a až 40 percent z prostriedkov, ktoré školy dostanú, bude závisieť od výkonov vo vede a výskume a nie od počtu študentov. „Pre nás je veľmi dôležité, že hlavné ciele novej metodiky financovania boli akceptované rektorskou konferenciou, a to z toho dôvodu, že prechádzame od kvantity ku kvalite,“ povedal krátko po rokovaní Slovenskej rektorskej konferencie minister školstva Ján Mikolaj.
Do metodiky sa tiež dostanú nové koeficienty - koeficient uplatniteľnosti absolventov v praxi ako aj koeficient priorít, ktorý umožňuje ministerstvu školstva dotovať také študijné programy, ktoré sú z celospoločenského hľadiska nevyhnutné. Ako príklad uviedol Mikolaj lekárstvo a architektúru, kde sú požiadavky praxe vyššie ako to, čo vysoké školy ponúkajú pracovnému trhu.
Požiadavka nezapočítať prostriedky z EÚ do rozpisu štátnych dotácií VŠ nebola ministerstvom akceptovaná. Podľa Mikolaja započítanie prostriedkov z EÚ je dôležité pre hodnotenia kvality jednotlivých škôl. V súvislosti s metodikou rozpočtu sa podľa rektora Žilinskej univerzity v Žiline Jána Bujňáka spustila búrlivá diskusia, s novou metodikou nakoniec konferencia podmienečne súhlasila.
Mikolaj ďalej informoval o úspešnosti čerpania prostriedkov z eurofondov ako aj o nových výzvach na predkladanie projektov. Konštatoval, že počet projektov, ktoré chodia na agentúru ministerstva školstva, už majú inú kvalitu ako na začiatku. „Doteraz sme pripravili a vyhlásili 15 výziev v celkovej sume 640 miliónov eur.
SITA
Do metodiky sa tiež dostanú nové koeficienty - koeficient uplatniteľnosti absolventov v praxi ako aj koeficient priorít, ktorý umožňuje ministerstvu školstva dotovať také študijné programy, ktoré sú z celospoločenského hľadiska nevyhnutné. Ako príklad uviedol Mikolaj lekárstvo a architektúru, kde sú požiadavky praxe vyššie ako to, čo vysoké školy ponúkajú pracovnému trhu.
Požiadavka nezapočítať prostriedky z EÚ do rozpisu štátnych dotácií VŠ nebola ministerstvom akceptovaná. Podľa Mikolaja započítanie prostriedkov z EÚ je dôležité pre hodnotenia kvality jednotlivých škôl. V súvislosti s metodikou rozpočtu sa podľa rektora Žilinskej univerzity v Žiline Jána Bujňáka spustila búrlivá diskusia, s novou metodikou nakoniec konferencia podmienečne súhlasila.
Mikolaj ďalej informoval o úspešnosti čerpania prostriedkov z eurofondov ako aj o nových výzvach na predkladanie projektov. Konštatoval, že počet projektov, ktoré chodia na agentúru ministerstva školstva, už majú inú kvalitu ako na začiatku. „Doteraz sme pripravili a vyhlásili 15 výziev v celkovej sume 640 miliónov eur.
SITA