|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júla 2011
Finančný stav DPB, a. s. a opatrenia jeho nového manažmentu
Dňa 1. júla 2011 nastúpil do Dopravného podniku Bratislava, a. s. nový manažment. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Ing. Ľubomír Belfi dal na základe rozhodnutia predstavenstva spoločnosti ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. júla (WBN/PR) - Dňa 1. júla 2011 nastúpil do Dopravného podniku Bratislava, a. s. nový manažment. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Ing. Ľubomír Belfi dal na základe rozhodnutia predstavenstva spoločnosti vykonať komplexný audit. Z jeho výsledkov vyplynulo, že je nevyhnutné prijať redukčné opatrenia.
Plánovaná strata na rok 2011 predstavovala 11,5 milióna eur s predpokladom jej zvýšenia na 12 miliónov. Stav úverov Dopravného podniku Bratislava, a.s. dosahuje dnes približne 42 miliónov eur, z toho krátkodobé úvery predstavujú sumu 5,8 milióna eur a zvyšok tvorí investičný úver. Ďalším závažným finančným problémom spoločnosti sú neuhradené pohľadávky vo výške 15,3 milióna eur, z čoho záväzky z obchodného styku po splatnosti viac ako 90 dní predstavujú čiastku 5,4 milióna eur. Straty Dopravného podniku z minulých období neuhradených mestom predstavujú 14,7 milióna eur.
Aj na základe ďalších výsledkov finančného auditu sa ukázalo ako nevyhnutné zaviesť systém finančného plánovania na mesačnej báze a controllingu. Prijaté opatrenie sa dotklo všetkých divízií a úsekov DPB, a. s.
Ďalším dôležitým krokom nového vedenia spoločnosti, ktorý vyplynul z auditu, je úprava plánu nákladov a výnosov na obdobie do konca roka. Z tohto opatrenia vyplýva úspora nákladov v položkách materiálov, energií, služieb a nákladov spojených so znížením najazdených kilometrov.
V rámci zámeru znížiť plánovanú stratu na rok 2011 DPB, a. s. počíta aj s navýšením výnosov z dôvodu zvýšenia cien cestovného, ktoré sa nemenili 7 rokov. Plánovaný výnos do konca roka je cca 2,3 milióna eur, pričom celoročný efekt by mal dosiahnuť v roku 2012 7,3 milióna eur.
Všetky tieto opatrenia vedú k zníženiu predpokladanej straty na 6,9 milióna eur, čo predstavuje úroveň straty podniku za minulý rok a zároveň znamená úsporu 4,6 milióna eur v roku 2011.
Okrem toho Dopravný podnik Bratislava dostane od mesta o 3 milióny eur nižšiu sumu ako požadoval. Z priznanej kapitálovej dotácie mesta vo výške 8,4 milióna eur bola k dnešnému dňu uhradená suma vo výške 5,1 milióna eur. Vzhľadom na nepriaznivú finančnú situáciu mesta je možný predpoklad ďalšieho znižovania platieb.
V kontexte analýzy súčasnej ekonomickej situácie nové vedenie spoločnosti prijalo okamžité úsporné opatrenia. Okrem spomínanej redukcie prevádzkových nákladov ide aj o znižovanie stavu zamestnancov, ktorý vyplynul z výsledkov personálneho auditu. Cieľom je dosiahnuť efektívne, optimálne zabezpečenie jednotlivých činností , aby sa vytvorili predpoklady pre vyrovnané hospodárenie podniku v roku 2012. Na základe rozhodnutia predstavenstva došlo aj k zmene a redukcii organizačnej štruktúry.
K 30. 6. 2011 v DPB, a. s. pracovalo 3 238 zamestnancov. Od 1. 9. 2011 spoločnosť plánuje znížiť stavy o 265 zamestnancov. Tieto opatrenia sa však nedotknú vodičov. Pri redukcii sa dodržia všetky zákonné postupy, medzi ktoré patrí komunikácia s odbormi a úradom práce, ale aj personálne
pohovory.
Plánovaná strata na rok 2011 predstavovala 11,5 milióna eur s predpokladom jej zvýšenia na 12 miliónov. Stav úverov Dopravného podniku Bratislava, a.s. dosahuje dnes približne 42 miliónov eur, z toho krátkodobé úvery predstavujú sumu 5,8 milióna eur a zvyšok tvorí investičný úver. Ďalším závažným finančným problémom spoločnosti sú neuhradené pohľadávky vo výške 15,3 milióna eur, z čoho záväzky z obchodného styku po splatnosti viac ako 90 dní predstavujú čiastku 5,4 milióna eur. Straty Dopravného podniku z minulých období neuhradených mestom predstavujú 14,7 milióna eur.
Aj na základe ďalších výsledkov finančného auditu sa ukázalo ako nevyhnutné zaviesť systém finančného plánovania na mesačnej báze a controllingu. Prijaté opatrenie sa dotklo všetkých divízií a úsekov DPB, a. s.
Ďalším dôležitým krokom nového vedenia spoločnosti, ktorý vyplynul z auditu, je úprava plánu nákladov a výnosov na obdobie do konca roka. Z tohto opatrenia vyplýva úspora nákladov v položkách materiálov, energií, služieb a nákladov spojených so znížením najazdených kilometrov.
V rámci zámeru znížiť plánovanú stratu na rok 2011 DPB, a. s. počíta aj s navýšením výnosov z dôvodu zvýšenia cien cestovného, ktoré sa nemenili 7 rokov. Plánovaný výnos do konca roka je cca 2,3 milióna eur, pričom celoročný efekt by mal dosiahnuť v roku 2012 7,3 milióna eur.
Všetky tieto opatrenia vedú k zníženiu predpokladanej straty na 6,9 milióna eur, čo predstavuje úroveň straty podniku za minulý rok a zároveň znamená úsporu 4,6 milióna eur v roku 2011.
Okrem toho Dopravný podnik Bratislava dostane od mesta o 3 milióny eur nižšiu sumu ako požadoval. Z priznanej kapitálovej dotácie mesta vo výške 8,4 milióna eur bola k dnešnému dňu uhradená suma vo výške 5,1 milióna eur. Vzhľadom na nepriaznivú finančnú situáciu mesta je možný predpoklad ďalšieho znižovania platieb.
V kontexte analýzy súčasnej ekonomickej situácie nové vedenie spoločnosti prijalo okamžité úsporné opatrenia. Okrem spomínanej redukcie prevádzkových nákladov ide aj o znižovanie stavu zamestnancov, ktorý vyplynul z výsledkov personálneho auditu. Cieľom je dosiahnuť efektívne, optimálne zabezpečenie jednotlivých činností , aby sa vytvorili predpoklady pre vyrovnané hospodárenie podniku v roku 2012. Na základe rozhodnutia predstavenstva došlo aj k zmene a redukcii organizačnej štruktúry.
K 30. 6. 2011 v DPB, a. s. pracovalo 3 238 zamestnancov. Od 1. 9. 2011 spoločnosť plánuje znížiť stavy o 265 zamestnancov. Tieto opatrenia sa však nedotknú vodičov. Pri redukcii sa dodržia všetky zákonné postupy, medzi ktoré patrí komunikácia s odbormi a úradom práce, ale aj personálne
pohovory.