|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2018
Finančné údaje tretiny nakupujúcich skončili v nesprávnych rukách
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 19. decembra (TASR) - Pre kyberzločincov, ktorí poľujú na bankové informácie spotrebiteľov alebo na údaje k ich online nákupným účtom, predstavujú vianočné sviatky hotovú žatvu. Podľa správy Kaspersky Lab je online nakupovanie jednou z najobľúbenejších aktivít na internete. Populárnejší je už len e-mail. A zatiaľ čo väčšina ľudí (93 %) si je vedomá finančných kybernetických hrozieb, až 32 % ľudí má skúsenosť s tým, že ich citlivé finančné údaje skončili v nesprávnych rukách.Pohodlie online nakupovania môže byť veľmi lákavé, no niektorí ľudia majú obavy, do akej miery sú ich online platby chránené. Prieskum ukázal, že až jedna štvrtina (26 %) z ľudí, ktorých finančné údaje boli zneužité, nikdy nedostala svoje peniaze späť. Medzi faktory, ktoré môžu potenciálne ohrozovať financie ľudí, patrí napríklad náročnosť kontroly platobných poverení po tom, čo boli použité v rôznych e-shopoch, a tiež rôznorodosť dostupných platobných metód.
Online nakupovanie je ako návšteva obrovského nákupného centra, kde si ľudia môžu kúpiť tovar v desiatkach rôznych e-shopov. Pre nakupujúcich môže byť náročné udržať si všetky informácie o online platbách pod kontrolou. Viac ako polovica ľudí (54 %) sa obáva, že ich finančné údaje skončia v rukách kyberzločincov. Na druhej strane, tretina (36 %) respondentov zabudla alebo si ani nepokúšala zapamätať webové stránky a aplikácie, kde zdieľali svoje finančné informácie.
Keďže spotrebitelia chcú mať svoje platobné údaje po ruke a zároveň si ich chcú aj jednoducho pamätať, každý piaty (20 %) si ich preto radšej uloží na svojom zariadení. Online nákupy sú tak pohodlnejšie a používateľ sa nemusí obávať, že prihlasovacie údaje zabudne. Ak však zariadenie stratí alebo mu ho ukradnú, je vystavený riziku, že príde nielen o svoje osobné údaje, ale aj o peniaze, pretože niekto mohol získať prístup k bankovému účtu používateľa.
"Všetci by sme mali byť ešte obozretnejší, najmä ak ide o naše finančné údaje a online platby, pričom by sme mali dbať na to, aby sme nezadávali údaje platobnej karty na nedôveryhodných webových stránkach alebo uskutočňovali platby cez nezabezpečené zariadenia," upozorňuje Marina Titova zo spoločnosti Kaspersky Lab.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR